3 653 läst ·
55 svar
4k läst
55 svar
Ukraina, vad stämmer!?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nu tittade jag även på den andra videon. Innehållet i sak gar jag svårt att ha någon uppfattning om. Det är mer den dramatiserande berättarstilen och alla ihopklippta, animerade filmsnuttar som gör att jag undrar om inte detta är propaganda. Vad är isåfall propaganda.C Civilpolisen skrev:Det är många som tittar på film om kriget i Ukraina, jag är en av dom.
Jag brukar göra det i sängen när jag ska sova, lite varje dag.
Dessa filmer får man vara lite kritiska till.... men det är olika som producerar och olika händelser och man får ha en överskådlig blick och med detta sagt, jag är grymt imponerad av Ukraina!
Jag förstår ju att allt kanske inte stämmer... men det är jättesvårt att avgöra vad som är skarvat. Jag har inställningen att "det mesta stämmer" och att om man ser bortom detaljer finns där en röd tråd som är skapligt enligt sanningen.
Som sagt! Jag vet inte!
Ukraine Waited for Russian Commanders to Celebrate – Then Blew Up the Russian Air Base
[media]
Denna tittade jag på nu idag, söndag 28 september.
Den filmen som har imponerat mest på mig är den jag tittade på för någon vecka sedan, om en händelse i slutet av augusti.
Ukraine Traps North Korean T-90 Tanks – Wiped Out in 7 Seconds!
[media]
Om hur 6.500 ukrainska soldater väntar in ett anfall i 36 timmar ute i skogen och slår ut hela förbandet av ett Nordkoreanska elitförband, men tillfångatar högsta toppen levande och hittar ett krypterat USB-minne med planer om lommande aktiviteter...
x x x x
Båda dessa händelser, och det finns många fler, är djupt imponerande! Ukraina har ju bombat sönder en stor del av den ryska millitära fordonsflottan! Inte bara pansarfordon utan även hela kedjan som behövs för logistiken. Den är kraftigt försvagad och eliminerad!
En annan film beskrev hur man i östra Ryssland lyckades komma in på en militärbas där elitförbandet i Butcha har sin bas, och slå ut hela elitförbandet på insidan av militärförläggningen....!
Klart man undrar, vad som är skarvat, vad som stämmer!
Väldigt lik amerikanska filmer med John Wayne. De modiga amerikanarna mot de fega Tyskarna, Indianerna, Vietkong etc.
Tips till er som hellre bedömer ett innehåll efter dess omslagspapper. Gör inte det!😁
Titta, lyssna, tänk först. Därefter kommentera.
Och framförallt. Visa var ni får er information ifrån. Det är ju trots allt det TS önskar.
Paasikivi var det ja, ett namn som fortfarande högaktas i Finland, inte minst för de stora insatser han gjorde efter krigsslutet för Finland. Livet i efterkrigstidens Finland handlade om att gå balansgång på slak lina, dvs minsta felsteg så riskerades Finlands självständighet. De förlorade kriget och betalade ett stort krigsskadestånd till segraren. Lilla Finland lär vara det enda land i världen som genomfört detta till fullo.Intet skrev:
Du är synnerligen förtjust i påhopp förklädda till skämt, jag förstår varför för det är lätt att slinka undan ansvar på det sättet men det är en ful debatteknik.
Redigerat:
Nu tror jag att du inte läst ordentligt. Jag jämförde militärer med varandra. Det finns de som varit i krig och därför av egen erfarenhet har en god kunskap I ämnet. Sedan finns det de som bara läst om det.A Abies koreana skrev:Paasikivi var det ja, ett namn som fortfarande högaktas i Finland, inte minst för de stora insatser han gjorde efter krigsslutet för Finland. Livet i efterkrigstidens Finland handlade om att gå balansgång på slak lina, dvs minsta felsteg så riskerades Finlands självständighet. De förlorade kriget och betalade ett stort krigsskadestånd till vinnaren. Lilla Finland lär vara det enda land i världen som genomfört detta till fullo.
Du är synnerligen förtjust i påhopp förklädda till skämt, jag förstår varför för det är lätt att slinka undan ansvar på det sättet men det är en ful debatteknik.
Vad den senares farfar eller farfars far gjorde är i sammanhanget helt betydelselöst, då erfarenhet inte fås via modersmjölken. Överens?
Igen. Hur informerar du dig om Ukrainakriget? Det som är trådens ämne?
Renoverare
· Stockholm
· 20 199 inlägg
Inte för att förminska Pasakivi jag gillar hans rapportering. Men att hans farfäder var stora män betyder inget. Titta tex på Gunnar Palme och hans son landsförädarenA Abies koreana skrev:Paasikivi var det ja, ett namn som fortfarande högaktas i Finland, inte minst för de stora insatser han gjorde efter krigsslutet för Finland. Livet i efterkrigstidens Finland handlade om att gå balansgång på slak lina, dvs minsta felsteg så riskerades Finlands självständighet. De förlorade kriget och betalade ett stort krigsskadestånd till segraren. Lilla Finland lär vara det enda land i världen som genomfört detta till fullo.
Käre Anders!AndersMalmgren skrev:
Det är lika glädjande varje gång vi kombatanter finner oss vara ense. Det ger hopp för mändkligheten.
Naturligtvis har min morfarsfar, den fattige skomakaren eller min farfars far, Tågmästaren, inget ansvar eller påverkan på det jag här skriver. Likaså är det naturligtvis med Pasakivi. 😁
Här är ännu en amerikan. Wikipedia är som bekant inte heller en helt oberoende informationskälla.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/John_Mearsheimer
Renoverare
· Stockholm
· 20 199 inlägg
Ukraina är fria att gå med i vilka organisationer de vill som autonomt land. Om du har hittat en youtuber som tycker annorlunda är denna per definition inte att lita på.Intet skrev:
Käre Anders!
Det är lika glädjande varje gång vi kombatanter finner oss vara ense. Det ger hopp för mändkligheten.
Naturligtvis har min morfarsfar, den fattige skomakaren eller min farfars far, Tågmästaren, inget ansvar eller påverkan på det jag här skriver. Likaså är det naturligtvis med Pasakivi. 😁
Här är ännu en amerikan. Wikipedia är som bekant inte heller en helt oberoende informationskälla.
[länk]
[media]
På samma grund som Göran Lindberg inte längre åberopas som expert på kriminalpolitik bör Scott Ritter som även han är sexualförbytare med fäbless för minderåriga avfärdas.
Visst kan tokstollar och brottslingar ha rätt i sak, men har de rätt i sak så finns det förstås de som inte är tokstollar eller brottslingar att hänvisa till.
Visst kan tokstollar och brottslingar ha rätt i sak, men har de rätt i sak så finns det förstås de som inte är tokstollar eller brottslingar att hänvisa till.
Efter denna tråden torde det väl ändå inte finnas något tvivel kvar om att Intets sympatier inte direkt är på det demokratiska västs sida. Avlönad eller bara längst upp på "mount stupid", det är frågan.
Det är tråkigt att moderatorerna låter honom fortsätta att använda forumet som platform.
Det är tråkigt att moderatorerna låter honom fortsätta att använda forumet som platform.
En sådan koppling är ju synnerligen diskutabel i det här sammanhanget.Intet skrev:
Det är aldrig några problem att hitta individer som gladeligen sprider propaganda och "sanningar" men på varje sådan individ går det antagligen 100 med motsatta åsikter.
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Tråden har spårat ur och jag stänger den.
/Moderator
/Moderator