Jag betalade tidigare med appen Betala-P(?) som ägdes av Stockholms stad. Detta när jag besökte city. Fungerade smidigt då det gick att Swisha direkt, om jag minns rätt.
Sen försvann Betala-P och Parkster dök upp som gratis-alternativ - om man fixade e-faktura.
Problemet med faktura är att det är struligt att manuellt betala. Autogiro finns ej. Dock finns autobetalning me kort. Men, jag vill ha kontroll på mina parkeringar, så jag inte litar fullt på varken p-bolag eller appar.
Nu missade jag en faktura inbetalning med 1 dag och lär åka på påminnelseavgift.
I samband med detta googlade jag och stötte på text där man skriver att Swisha går bra med Parkster (måste va en relativt ny funktion). Men som jag tolkar det måste man först logga ut från appen, för att Swish ska vara möjligt. (Samt lägga till det i menyerna som betalfunktion)
Med andra ord så låter det som att appen fungerar på samma sätt som Betala-P gjorde tidigare, bra!
Kan någon bekräfta att det funkar med Swish?
Sen försvann Betala-P och Parkster dök upp som gratis-alternativ - om man fixade e-faktura.
Problemet med faktura är att det är struligt att manuellt betala. Autogiro finns ej. Dock finns autobetalning me kort. Men, jag vill ha kontroll på mina parkeringar, så jag inte litar fullt på varken p-bolag eller appar.
Nu missade jag en faktura inbetalning med 1 dag och lär åka på påminnelseavgift.
I samband med detta googlade jag och stötte på text där man skriver att Swisha går bra med Parkster (måste va en relativt ny funktion). Men som jag tolkar det måste man först logga ut från appen, för att Swish ska vara möjligt. (Samt lägga till det i menyerna som betalfunktion)
Med andra ord så låter det som att appen fungerar på samma sätt som Betala-P gjorde tidigare, bra!
Kan någon bekräfta att det funkar med Swish?
Jag testade och man måste vara utloggad för att det ska fungera med swish precis som det står i bilden längst nerDracula skrev:
Jag betalade tidigare med appen Betala-P(?) som ägdes av Stockholms stad. Detta när jag besökte city. Fungerade smidigt då det gick att Swisha direkt, om jag minns rätt.
Sen försvann Betala-P och Parkster dök upp som gratis-alternativ - om man fixade e-faktura.
Problemet med faktura är att det är struligt att manuellt betala. Autogiro finns ej. Dock finns autobetalning me kort. Men, jag vill ha kontroll på mina parkeringar, så jag inte litar fullt på varken p-bolag eller appar.
Nu missade jag en faktura inbetalning med 1 dag och lär åka på påminnelseavgift.
I samband med detta googlade jag och stötte på text där man skriver att Swisha går bra med Parkster (måste va en relativt ny funktion). Men som jag tolkar det måste man först logga ut från appen, för att Swish ska vara möjligt. (Samt lägga till det i menyerna som betalfunktion)
Med andra ord så låter det som att appen fungerar på samma sätt som Betala-P gjorde tidigare, bra!
Kan någon bekräfta att det funkar med Swish?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
I Stockholm är det i.a.f. avgiftsfritt. Vet inte hur det är i resten av landet dock, gissar att det kan skilja beroende på hur Parksters avtal med kommunerna ser ut. Men det finns ju massor av bonnläppar 🤪 på forumet som kan svara på det. Men jag har för mig att jag inte betalat någon admin/serviceavgift när jag har använt Parkster på Solnas kommunala gator heller.B bhus2021 skrev:
Jag använde också stans egna app tidigare och var lite grinig när den las ner men Parkster är fan skitsmidig jämfört med Easypark som jag upplever har fler extraavgifter. Har valt att allt dras från kortet en gång i månaden.
Även om jag har viss förståelse för att TS inte litar på p-bolagens appar så har jag svårt att se vad problemet är i detta fallet. Det är ju bara att kolla i appen ett par dagar innan totalbeloppet drar från kortet och skulle det vara något konstigt så är det ju bara att höra av sig till Parkster.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
Får nog rätta mig själv lite, när jag kollade mina månatliga spec'ar så ser jag att det inte är debiterat någon avgift nån gång. Oavsett stad/kommun eller vilken tomtmark jag parkerat på 25-30 olika ställen i Stockholmsregionen, Västernorrland & Jämtland. Således verkar det vara Parkster som inte tar ut någon avgift eftersom jag vet att Easypark tar avgift på dessa ställen.
Såhär ser förresten spec'en ut varje månad, förutom sammanfattningen med totalen som inte fick plats.
Såhär ser förresten spec'en ut varje månad, förutom sammanfattningen med totalen som inte fick plats.
Klicka här för att svara


