R Ripley skrev:
Vi fick också en bokning från samma veterinärkedja, att vovven skulle lämnas in ett visst datum men ingen förklaring om varför. Men med samma skrivning att vi får betala om vi inte kommer.

När vi ringde och frågade vad det gällde hade de bokat in honom för sövning för att kolla upp tänderna. Vi ifrågasatte förstås hur man kan skicka en sån bokning utan att vi hört av oss, tänderna brukar bli rätt dyrt. Hon vi pratade med menade att någon annan ringt in och de fyllt i fel personnummer på ägaren och på så sätt bokat in fel hund.

Jag känner mig inte helt övertygad om den förklaringen.
Nej den håller knappast och eftersom dom drar till med lögner tyder det på att dom är fullt medvetna om att det dom håller på med inte är tillåtet. Gissningsvis är detta satt i system av någon högre upp i kedjan för att maximera intäkterna.

Som nämnts redan tidigt i tråden kallas det negativ avtalsbindning och är ej tillåtet. Fruktansvärt fult och bör anmälas till rätt instans.

P pmd skrev:
Sjukt? Nej, det var ett hjältedåd i samhällsnyttans tjänst!
Jag tror mest det är skryt utan substans. Hur får en vanlig människa tag på mailadresser till 10+ chefer på Telia, i alla fall om det ska vara chefer som har någon relevans för sakfrågan?

H hhallen skrev:
Hur får en vanlig människa tag på mailadresser till 10+ chefer på Telia
Har inte de flesta numera mailadressen förnamn.efternamn@bolaget.se?

Alfredo Alfredo skrev:
Har inte de flesta numera mailadressen förnamn.efternamn@bolaget.se?
Det är mycket möjligt. Men hur får du reda på förnamn.efternamn till 10+ relevanta chefer? Det är ju inte så att de ståtar med sina namn på Telias webbsidor, direkt.

Edit: eller Tele2s, vilket det nu var...

H hhallen skrev:
Men hur får du reda på förnamn.efternamn till 10+ relevanta chefer?
Årsredovisningen har ofta uppgifter om styrelseledamöter, VD och andra ledande befattningshavare. Om man ser dessa som relevanta beror väl lite på vad man försöker uppnå.

Jag kontaktade exempelvis VD för en av våra större hemelektronikkedjor för några år sedan då en butik grovt misskött sig. Efter mindre än ett dygn hade jag fått en rejäl "pudel" och kompensation från den ansvarige för den aktuella butiken.

C
Alfredo Alfredo skrev:
Årsredovisningen har ofta uppgifter om styrelseledamöter, VD och andra ledande befattningshavare.
Pressmeddelanden är också en guldgruva för mejladresser och telefonnummer till VD och andra nyckelpersoner.
Man vill ju givetvis inte vara okontaktbar när man har något man vill trumpeta ut i media.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Årsredovisningen har ofta uppgifter om styrelseledamöter, VD och andra ledande befattningshavare. Om man ser dessa som relevanta beror väl lite på vad man försöker uppnå.

Jag kontaktade exempelvis VD för en av våra större hemelektronikkedjor för några år sedan då en butik grovt misskött sig. Efter mindre än ett dygn hade jag fått en rejäl "pudel" och kompensation från den ansvarige för den aktuella butiken.
Direktøren for det hele (VD) är naturligtvis alltid relevant, i alla sammanhang. Och det köper jag utan vidare, att man kan luska ut den mailadressen utan större ansträngning. Men sedan... när det gäller abonnemangsfrågor och aggressiva försäljningsmetoder, så menar jag nog att det är chefer på lägre nivå, med direkt koppling till hanteringen av sådana frågor, som är relevanta. Och jag köper inte att det skulle vara lätt att få fram deras namn med de metoder du nämner.

Sen är det klart att man kan mailbomba till exempel CFO, HR-chef, hållbarhetschef och andra figurer som kan tänkas bli synliga i pressreleaser, årsredovisningar och dylikt. Men då handlar det enligt min mening om trakasserier. Ännu värre om man riktar in sig mot styrelseledamöter. De har i princip aldrig något med den dagliga verksamheten att göra.

H hhallen skrev:
Ännu värre om man riktar in sig mot styrelseledamöter. De har i princip aldrig något med den dagliga verksamheten att göra.
Då är det synnerligen lämpligt att de får insikt i de missförhållanden som råder i det företag de ansvarar för!

Sen är kanske hotet om att "besöka dom i hemmet någon gång mellan 18:00-21:00 för att diskutera deras säljmetoder" inte lämpligt sätt att framföra denna information.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
H hhallen skrev:
[…] när det gäller abonnemangsfrågor och aggressiva försäljningsmetoder, så menar jag nog att det är chefer på lägre nivå, med direkt koppling till hanteringen av sådana frågor, som är relevanta.
Givetvis är det så, men om man börjar med VDn så kan denne se till att rätt mellanchef vidtalas.

För några år sen misslyckades Postnord att leverera ett paket till mig. Paketet pendlade mellan ett postombud och en postterminal. Efter 2-3 misslyckade försök från Postnord/ombudet att leverera till mig ringde jag Postnords VD och bad snällt och artigt om hjälp. En dryg timme efter det telefonsamtalet kom en taxi hem till mig med paketet.

Numera tror jag inte att det är lika lätt att hitta Postnord-VDns mobiltelefonnummer. :-)

• Gilla
TorbjornEd och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Numera tror jag inte att det är lika lätt att hitta Postnord-VDns mobiltelefonnummer. :)
Nä, han skulle ju inte hinna göra annat än beställa taxi hela dagarna...

H hhallen skrev:
Det är mycket möjligt. Men hur får du reda på förnamn.efternamn till 10+ relevanta chefer? Det är ju inte så att de ståtar med sina namn på Telias webbsidor, direkt.

Edit: eller Tele2s, vilket det nu var...
Som exempel sök på "ledningsgrupp Telia" och det finns flera, men ta Sverige
Det är bara att prova sig fram.

Ledningsgrupp Telia Sverige - Telia.se – Telia.se https://share.google/odeOeDf7hOrRJAcsX

Det blir tyvärr vanligare, tandläkare, sotare, bilbesiktning.

För att inte tala om skatteverket...

M Magnus Wassborg skrev:
Det blir tyvärr vanligare, tandläkare, sotare, bilbesiktning.
Det har jag aldrig stött på. Det kan inte vara så att du missförstått exempelvis ett förslag på bilbesiktningstid?

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.