Düsseldorff
FredrikR FredrikR skrev:
Haha, man kan nog säga att jag gillar kött överlag. 😍
Jag och barnen uppskattar flinta och frun äter det lite på nåder, liksom entrecote. 🤦
Jag gillar också kött! Entrecote och andra bitar. Men flinta? Nej tack.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag gillar också kött! Entrecote och andra bitar. Men flinta? Nej tack.
Jag är en enkel man som åker Volvo. 😇
Och ofta nöjer mig med boxvin, rött vin, rött kött.

• Älska
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
FredrikR FredrikR skrev:
Jag är en enkel man som åker Volvo. 😇
Och ofta nöjer mig med boxvin, rött vin, rött kött.
Det låter iofs härligt!

Jag har inte heller höga krav. Ge mig en rare entrecote, 14 långburk och lite doggystyle så är jag nöjd!

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
raveper raveper skrev:
Menar du att du känner skillnad på ett vin som kokat runt i gytan 3 timmar?
Tja, om det är lite extra fel, så kan det bli skillnad på smak eller färg...
Men egentligen tänkte jag dock på vinet jag dricker till maten, vilket jag väljer olika för olika slags rätter.

elpaco elpaco skrev:
Går det att köpa flintastekar fortfarande? Ger så härliga känslor från 80-talet med grillkryddad flinta. Kan inte komma ihåg att jag smakar sedan dess.
Ojaaa, har kört flintastek köpt på ICA 1 eller 2 ggr i sommar t.ex.
Barnen tycker det är bland det bästa, jag har absolut inga problem med flinta. Bättre hälften är inte imponerad alls, men äter ju det om det är det som ställs på bordet.

Grillad flinta, lite bränd i kanterna, pommes i ugn och en burk butiksbea, kan det blir mer svensk sommar än så? Jag bara undrar ... :D

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Jag skall testa nästa sommar. Revival of the flinta. Barnen måste få lära sig av den svenska traditionen. Kanske rent av skall leta fram en linjal ..

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Jag skall testa nästa sommar. Revival of the flinta. Barnen måste få lära sig av den svenska traditionen. Kanske rent av skall leta fram en linjal ..
Två framträdande representanter för Liberalerna vill nu utreda ett förbud mot bag in boxviner. Det förbudsälskande partiet som inte ens når upp till lättölens procentsats i undersökningarna har mycket bestämda åsikter och krav i många frågor.

Redigerat:
  • Arg
MultiMan
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Två framträdande representanter för Liberalerna vill nu utreda ett förbud mot bag in boxviner. Det förbudsälskande partiet som inte en når upp till lättölens procentsats i undersökningarna har mycket bestämda åsikter och krav i många frågor.
Förbjud L..

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Två framträdande representanter för Liberalerna vill nu utreda ett förbud mot bag in boxviner. Det förbudsälskande partiet som inte en når upp till lättölens procentsats i undersökningarna har mycket bestämda åsikter och krav i många frågor.
Konstigt att ett parti som ursprungligen värnade om individens frihet att bestämma själv, numera har vänt till raka motsatsen.

• Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
Skulle ju kunna säljas på dunk istället.

Två framträdande representanter för Liberalerna vill nu utreda ett förbud mot bag in boxviner. Det förbudsälskande partiet som inte ens når upp till lättölens procentsats i undersökningarna har mycket bestämda åsikter och krav i många frågor.
Folkpartister förnekar sig aldrig.

FredrikR FredrikR skrev:
Förbjud L..
Eller inför motbok för dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.