Ytterligare ett år har passerat sedan senaste Musikhjälpen och vår insamling.
Världen runtomkring oss är fortfarande full av osäkerhet och fler krig än vid samma tid ifjol.
Här hemma har inflation och räntor sjunkit till lägre nivåer än tidigare år vilket kanske gör det mindre kännbart att skänka ett bidrag.
Med det sagt vill jag tro att vi tillsammans kan göra livet lite bättre för några som inte har det lika bra som oss i Sverige


Banner med texten "Musikhjälpen" i rött och logotyper för P3, SR, SVT och Radiohjälpen på stjärnprickig bakgrund.

Musikhjälpen 2025 med Linnea Wikblad, Assia Dahir och Hampus Hedström i glasburen sänds från Kärlekens torg i Karlstad. under 1-7 december.
Din musik räddar liv.



Årets tema:

Utbildning är en mänsklig rättighet. Men att få gå i skolan är långt ifrån självklart för de miljontals barn och unga som lever i kriser som krig, fattigdom och naturkatastrofer. Förutom att de inte får lära sig läsa, skriva och räkna så förlorar de också skolans livsviktiga skydd mot de hot som uppstår i krissituationer.


I dag lever 234 miljoner barn och unga i krisdrabbade länder med begränsad eller ingen tillgång till utbildning. 85 miljoner av dem går inte i skolan alls. Krig, svält, naturkatastrofer och flykt slår sönder barndomen. När barn och unga dessutom berövas rätten att lära sig läsa, räkna och skriva ser inte heller framtiden särskilt ljus ut.

Här kan ni läsa mer om årets tema:
https://www.sverigesradio.se/artikel/alla-barn-har-ratt-att-ga-i-skolan

Länk till bössan hittar ni här:
https://bossan.musikhjalpen.se/byggahus-se/

Insamlingen har inget slutdatum, årets mål är satt till 10000:- som tidigare år men frågan är om vi inte lyckas slå föregående års rekord och de 20000:- som då samlades ihop till nyårsafton?

Vi är än fler medlemmar än i fjol varpå tanken nedan fortfarande är applicerbar:
En kan inte göra allt, men alla kan göra något! ❤️

Som tidigare år, väl mött och kom ihåg att det är högst frivilligt att bidra!
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
returen och 13 till
  • Laddar…
Bössan blev godkänd igår kväll och vi är redan igång med 50:- insamlat. ❤️
 
  • Älska
HasseTeknik
  • Laddar…
Barn ritar på en griffeltavla med texten "Tack för ditt stöd! Alla barn har rätt att gå i skolan" och Musikhjälpens logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

100:- swishat.
 
  • Gilla
  • Älska
HasseTeknik och 2 till
  • Laddar…
Härligt! 😃

Nu kör vi hårt i år igen. Valfri summa.

Jag lägger i vanlig ordning in en femhundring 🥳
 
  • Gilla
  • Älska
HasseTeknik och 3 till
  • Laddar…
Som underhållningsprogram i SVT2 hela nätterna för oss som hellre ligger och och tittar på TV är ju Musikhjälpen toppen. Har följt Musikhjälpen i 18 år och tycker att det är ett klart lyft i vintermörkret. Däremot själva insamlingarna som sådana ger jag inte mycket för. Alldeles för mycket kapital som strömmar helt ohämmat ut ur landet. Bättre att vi försökte råda bot på alla ekonomiska bekymmer vi har innanför våra egna gränser. Och vad beträffar våra egna ungar och deras skolor så är det självklart ett lyft om våra egna barn kan få en bättre skola. ❤️
 
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
  • Älska
  • Haha
HasseTeknik och 5 till
  • Laddar…
Foliehatten3
Stöttar av princip inte dessa jippon. Sorgligt nog hamnar massa av pengar i dom redan rikas fickor.
 
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
Karl webmaster Johansson Karl webmaster Johansson skrev:
Som underhållningsprogram i SVT2 hela nätterna för oss som hellre ligger och och tittar på TV är ju Musikhjälpen toppen. Har följt Musikhjälpen i 18 år och tycker att det är ett klart lyft i vintermörkret. Däremot själva insamlingarna som sådana ger jag inte mycket för. Alldeles för mycket kapital som strömmar helt ohämmat ut ur landet. Bättre att vi försökte råda bot på alla ekonomiska bekymmer vi har innanför våra egna gränser. Och vad beträffar våra egna ungar och deras skolor så är det självklart ett lyft om våra egna barn kan få en bättre skola. ❤️
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
Stöttar av princip inte dessa jippon. Sorgligt nog hamnar massa av pengar i dom redan rikas fickor.
Det är lugnt, jag skänkte 50 spänn åt er var.
Senaste donationerna på Musikhjälpen-sidan, två av 50 kr och tre anonyma donationer, varav en på 500 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
jarlh och 31 till
  • Laddar…
Nu åkte vi över 6000:- ! Bara att fortsätta !
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
N
Jag skall lämna ett bidrag till Musikhjälpen den gång man gör en insamling till förmån för djuren och djurskydd.
Tills dess skänker jag pengar till djurskydd organisationer och t.ex. katthem varje månad.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jag har skänkt en slant nu från Byggahus.se (men jag fyllde nog i fel fält för det visas upp som att jag har gjort det personligen). Mitt bidrag är från hela Byggahus.se även om det bara står mitt namn.
 
  • Gilla
  • Älska
HasseTeknik och 6 till
  • Laddar…
Bra initiativ!
Nu fick jag tummen ur att ge ett (litet) bidrag.
Vis av erfarenhet dyker det upp fler bössor att bidra till innan allt stänger!
Vill man inte stödja är det bara att scrolla vidare! 🤗
 
  • Älska
  • Gilla
HasseTeknik och 4 till
  • Laddar…
Den direktsända showen på SVT står på i bakgrunden under hela dagen!

7000 kr nu! 🥳
 
  • Gilla
  • Älska
HasseTeknik och 3 till
  • Laddar…
Sitter i biltvätten och lyssnar på Musikhjälpen.

Bilradio som visar P3 SR och Musikhjälpen, fotograferad inne i bilen med blått ljus från omgivningen. Klockan visar 09:38.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon kliver de ur buren. Kan vi försöka närma oss vårt mål?

Ett bidrag som räddar liv!
 
  • Älska
  • Gilla
HasseTeknik och 2 till
  • Laddar…
Om alla inloggade just nu skänkte en krona skulle vi göra det!
 
  • Älska
HasseTeknik och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Tittar ibland på TV4-nyheterna på helgerna, och i morse handlade det mycket om flickors problem att inte kunna delta i skolundervisning, delvis för att toaletter helt saknas eller är undermåliga men också för att det är - i många länder - ett stigma att ha mens! Tänker inte dra upp allt som diskuterades för det gör mig så otroligt arg och det har jag inte "råd med" när jag själv inte mår bra.
Självklart har alla rätt till utbildning; den slant jag nyss skänkte (finns många organisationer jag skänker till över året) går i mina tankar till att tjejer i främst östafrikanska länder, ska få möjlighet att gå i skolan.
 
  • Gilla
  • Älska
jarlh och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.