Status
Inte öppen för fler kommentarer.
J
Alfredo Alfredo skrev:
Hur skulle de kunna förbjuda någon att tävla i vad denne vill? Vad finns det för lagstöd för något sådant ingripande mot, som jag ser det, en individs grundläggande fri och rättigheter?
Förmodligen på samma sätt som Ryssland felaktigen varit avstängda.
Skidförbundet kan ju beslutas sig för att göra en politisk sak av det antar jag, och då försvinner ju all stöd, vallabussen alla tränare och coacher, kockar mm.
Då blir det väldigt svårt som individ att konkurrera på kort sikt att på egen hand lösa allt som Sveriges landslag står för och hjälper dom svenska åkarna med det är en rätt stor apparat om du förstår vad ja menar..
Men det som har pratas kring detta är att dom svenska landslagsåkarna och norska har tidigare hotat med att inte delta ifall ryssar skulle få tävla igen, så vi får se vart detta tar vägen, men för idrotten är det viktigt att ryssarna är med då dom tillhör dom bästa..

Till världscupen i Norge släpps dom inte in i landet enligt Aftonbladet.

”Ryssar kan inte komma till Norge på grund av reglerna vid gränsen. De borde ha sina egna regler för neutrala idrottare från Fis”, skriver Egor Sorin.”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/8plgoG/beskedet-ryska-landakare-far-tavla

Redigerat:
J Jansson69 skrev:
Då blir det väldigt svårt som individ att konkurrera på kort sikt att på egen hand lösa allt som Sveriges landslag står för och hjälper dom svenska åkarna med det är en rätt stor apparat om du förstår vad ja menar..
Ja, jag kan se att det rent praktiskt kommer att fungera som ett slags förbud.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Ja, jag kan se att det rent praktiskt kommer att fungera som ett slags förbud.
Jag tänker att det inte finns någon rättighet för alla att deltaga i VC i skidor eller OS för den delen utan varje land har ett antal platser ifrån lite olika kriterier och därav är det ju landslagen som bestämmer och inte individen eller känns det helt fel?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi har börjat få anmälningar på inlägg tidigare i tråden. Eftersom den ändå är off topic/politik så stänger jag den.

/Moderator

• Ledsen
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
Intet och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.