Kök
MissAnpassad: En enligt samma princip som ovan: http://www.smarthem.se/115/p/vinforvaring/vinhylla-for-skap-20-cm-silver/
pjapen: Kolla hur fläkten på taket styrs, oftast sitter det en transformator i kåpan som skickar ut olika volt till fläkten som får den att snurra i olika hastigheter. i pdf om installation av en östberg står det "För reglering av varvtal kan transformator/tyristor/frekvensomvandlare anslutas." har du tänkt att ha den kopplad som frånluft i bad /wc med forcering vid spisen? då behöver du ha
peterwesterlund: Ska göra det till största delen, men ska spackla på vissa ställen.
wedin: Njae.. Styrelse kan inte hitta på egna grejer hur som helst! Bostadsrättslagen säger så här: Bostadsrättshavaren får inte utan styrelsens tillstånd i lägenheten utföra åtgärd som innefattar 1. ingrepp i en bärande konstruktion, 2. ändring av befintliga ledningar för avlopp, värme, gas eller vatten, eller 3. annan väsentlig förändring av lägenheten. Styrelsen får inte vägra
hempularen: Som sagt med skensystemet så är det inga problem att fästa helt i reglar. men även med "bara" OSB för skruvarna så håller det bra. Men man bör då skruva med rätt grov skruv 5 eller 6mm.
tommib: Vad ska teglet fästas på? Det enklaste är väl att köpa någon billig list i den dimensionen som du vill ha fogarna i. Sen klistrar du stenarna en efter en med lämpligt klister (PL400?) och lägger en listbit mellan varje. Använder du ett snabbtorkande klister kan du ta bort listbitarna relativt snabbt och återanvända. Annars kan du kolla på kakelkryss, de finns troligen i flera
Gnagare i Bajenhöjden: Hoppas du inte köpte en vägghängd för det låter spontant som en idiotisk idé när det finns bra underbyggda fläktar.
SBH: [citat] l-list eller t-list brukar inte hålla. du får väl ta epoxy. men då skulle du ha ren trä yta
lobbin: Så här. Köksleverantör nummer två fick mig att inse att diskmaskinen faktiskt inte behöva sitta smack intill avloppet. Så jag flyttade helt enkelt diskmaskinen och satte den bredvid spisen och fick även in en fullbred diskho. Ytterligare bonus är att jag även får ett vettigt skåp för källsorteringen. [bild]
petrho: Ja granitskiva o härdad glastallrik från mikro placerad ovanför
jacoblo33: Tack för svaren :-) Nuvarande kyl/frys är standard med 177cm och totalt för snickeriet ink över/underlist 182cm vilket stämmer. Men då verkar jag ha räknat rätt när jag subtraherar under/överlist från de mått som står där. Kollar med Tretti också men blir nog alternativ två där. Jacob
ENSen: Det blev skivan från lg. Vi tyckte att det blev snyggare med 3mm kant. Tack för er hjälp!
blozz112: [citat] Hej! Den gula är en gas-avstängning. Den genomskinliga slangen går till diskmaskin. Till höger ser man vattenlåset, från den går en räfflad böjbar ledning in i avlopps-muffen. I koppar-rören kommer vatten in och går ut på dessa verkar det vara fastsätt två mindre koppar-rör som går till kranen.
Flygrekord: Lutar åt att jag gör som du säger AndersS. Var bara lite fundersam över hur det skulle se ut. Finns ju inga bilder på sådant.
hbp98001: Tack så mycket! Ja det kan vara tight med hantverkare nu i slutet av 50% rot har jag förstått.
catarinal: Tack för förslaget MissAnpassad, tyvärr går det inte i verkligheten. Dörren uppe i högra hörnet är ingången till köket och fönstren sitter bara på 75cm höjd. Däremot funderar jag på att göra en sittbänk framför fönstret fast då är radiatorn i vägen. Alltid är det nått :)
Anonymiserad 137805: Ser inte ur som ikea då texten är på utrikiska Mer som en gorenje eller fagor Gorenje har sin typskylt under luckramen kan vara mycket svår att se men om man tar bort luckan...
PeterStrandberg: Ja vi har nog plats för en 90 vi med, och ned lite glas på sidorna blir det mer diskret. Och en större fläkt "borde" ha lite bättre utrustad med motor och flöde
kahnilainen: Wow, höll batteriet i sex år? Fantastiskt! Jag har dock valt att köra på en som går på elnätet av några olika anledningar. För det första ska jag ändå ha el indraget där under. För det andra så misstänker jag att den här blandaren drar lite mer ström. Den ska ju driva nån form av display, sensor och mekaniskt vred för av och påsättning av vatten till diskmaskin. TMC: Vilken
fyrafyra: Luckorna är mattvita med infrästa handtag
byggcalle: Kom på det själv... Öppnade upp vid avstängningsventilen. Skruvade av en avstängningsinsats och såg innanför att det fanns möjlighet att byta mellan varm- och kallvatten genom att flytta en plugg. Kanske kan hjälpa någon annan...
Johan Krantz: Tack för hjälpen. Det var ju nästan för enkelt, för att misslyckas, nu när man vet exakt hur man skulle göra. Skenorna i botten, lätt tryck på lådan och skjut in dem tills det tar stopp :)
tommib: Jag vet faktiskt inte säkert ang brandskyddsisoleringen. Minns jag rätt är kravet 30mm isolering när röret passerar brännbart material, men det kan också vara hela rörets längd. Glasfiberull är visserligen inte brännbart men det kan finnas annat på vinden som är. Jag tror att isoleringen måste sitta fast på röret, men jag är absolut inte säker. Bara för att något är gjort på
PeterStrandberg: Och måtten på den 80x63.5 cm är lika djup som en bänkskiva
Gnagare i Bajenhöjden: Ja Ikea har en 45-maskin, den heter Medelstor och kom i våras: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80299360/ Tror att det är Electrolux som tillverkar den.
mexitegel: Killen R* som det refereras till tidigare i tråden har i vart fall en enskild firma. Dock har vi inte sett hela offerten så det är svårt att uttala sig om vem som utfärdat fakturan. Det är också mycket sannolikt han som står som ägare till nyttkök.se (kontaktID't är LarsEr1217-001 vilket kan referera till hans andranamn) EDIT: Ser nu att den enskilda firman är registrerad i augusti i
mefi: Hej! Jag är på väg att byta kylskåp i lägenheten. Den gamla är en antik pjäs som är monterat i skåpen, och på sidorna finns L-formade lister som är inskruvade i kylskåpets sidor för att dölja glipan mellan kylskåpen och de övriga skåpen. När jag nu tagit ut kylskåpet ser man att den vita färgen har bakom dessa lister gulnat rejält, och jag undviker gärna både glipor och
FruJosefsson: [citat] Nu använder vi inte garaget till bilarna :)
falkn: [citat] Nej tillverkningen sker inte i Tyskland såvitt jag vet. Detsamma gäller ju då för samtliga andra märken. Av mindre importens enligt mig så länge kvalitén är som man kan förvänta sig.