Ett par söta barnbarn har dekorerat min, då nyinköpta, kylskåpsdörr med klistermärken. Jag får nu inte bort limmet. Hur är det med rödsprit - skadar det plasten? I annat fall vill jag gärna ha tips på annan lämplig produkt.

Har inte testat själv, men hört att först någon matolja för att lösa klistret och sen diskmedel ska funka.

Återkoppla gärna om hur det gick om du testar!

Wouw! Det funkar! :thumbup:

Kul!

Kemisk ren bensin är annars perfekt till detta.

• Gilla
RickyA och 1 till
  • Laddar…
Thomas_Blekinge skrev:
Aceton också.
Det tar väl bort lacken?

Eller label-off.
Luktar ganska gott också.

Johan Gunverth skrev:
Det tar väl bort lacken?
Jag brukar ta bort klister med Aceton. Gammaldags nagellackborttagare var väl också aceton och funkade bra, det är kanske därför jag tycker om lukten.
Nej, jag har kört aceton på moderna apparatlacker också utan problem.
Men bäst att testa.

Jag testade aceton på liten plats på insidan och det gav definitivt glanslöst märke. Så varför krångla till det när jonmo gav så ypperligt råd?

Aceton på plast har aldrig gett mig ett tillfredsställande resultat då aceton ofta smälter plast. T-röd har dock fungerat utmärkt för mig och aldrig skadat underlaget. Samma med isopropanol.

+1 på Isopropanol. I min värld så är det bara det man använder för at få bort, fett, klister eller annat skit utan att skada underlaget. Dessutom är det ypperligt för att rengöra processorer från gammal kylpasta. =)

• Gilla
peroande
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.