Perrablerra
Perrablerra: Ska göra det. Tack för hjälpen.
4 svar · 3,0k läst
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Trevligare är det väl att kila in och köpa regel 45x45 fär 7kr metern som du vet håller för allt
6 svar · 10,9k läst
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Läs instruktionerna för beslagen, du kan få dem att stå rakt ut också
5 svar · 3,0k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Har för mig att vi betalade drygt 10 för cylindan, lika mycket betalade vi för boschen som vi beställde från tyskland.
9 svar · 6,8k läst
P
Pysslarn: Gizel, ber om ursäkt, kom på att vi har ett stöd mitt under köksön också. När MDF-skivan fått sina ben och skåpen skulle ställas på plats blev jag lite orolig för att skivan kanske skulle bågna. För att undvika det sågade jag till (som en tillfällig lösning...) en kloss av en 45 x 70 mm regel och ställde centrerat under skivan där skarven mellan skåpen skulle hamna. Tänkte
8 svar · 10,7k läst
P
plan-g: Hej! Har monterat överskåp med tre stycken led-spottar och trafo ovanför köksbänk. Allt kommer från kvik och det står i manualen att de bör funka med de flesta dimmer. Nu söker jag en liten sladd-dimmer att skarva på och montera på undersidan av skåpen. Vilken dimmer ska jag välja? Gärna en liten. Jag vill slippa problem med att den inte släcks helt och med flimmer. Den måste
0 svar · 1,9k läst
S
saiter: Det blir kanon! Kommer funka bra. //AA
1 svar · 1,2k läst
·
S
Stefan1972: De gamla ledningarna går kors och tvärs inne i väggarna då eller vad? Normalt är väl att man går rakt upp med en stam och det brukar ju sällan vara nå problem att fixa nån låda i ett hörn eller nåt om man vill bygga in det.
3 svar · 3,3k läst
·
L
luke73: Nja ärligt talat så undrar jag om det är tänkt att man ska kunna byta hela lampkittet. Fick loss ena lampan med fästet ikväll. Det går ju 2 kablar till en lite "sockerbit" typ, men dessa 2 kablar försvinner in till vänster under kåpan så långt jag kunde se och känna! Så någon kontakt där inne som det bara är att plugga ur/sätta i sladdarna är det ju inte! Bifogar några nya
5 svar · 8,2k läst
·
G
Gnagare i Bajenhöjden: Ett tips till andra som läser den här tråden är att köpa en häll från Bosch/Siemens istället då de är 51mm djupa jämfört med 55mm som många hällar från Electrolux/Ikea är.
19 svar · 14,4k läst
·
WaldenWoods
WaldenWoods: Svårt att hålla rent den där. Glasskiva, målad med svart eller mörkgrått på baksidan, tror jag blir jättesnyggt. Glasskivor till kök är dyra om man köper de från köksleverantörer. Gå istället till en glasfirma och be dem skära till och härda. 6 mm opti-white-glas blir bäst, men när det ska målas mörkt kan man även välja vanligt grönt glas om man vill hålla kostnaden
1 svar · 1,3k läst
·
An Ders
An Ders: Kan visa hur jag gjorde med min lucka och Ikea metod. Givetvis passade inte diskmaskinen med köket eftersom luckan tog i under, så som ni ser på bilden sågade jag sista luckan och målade kanten på sista biten med Antikvit. Fick kapa stora biten nån cm för att den inte skulle ta i lillen biten när man öppnade. Sedan satte jag två små reglar på varje sida och limmade med no more nail.
35 svar · 119,4k läst
·
V
vanpire: [citat] Kan ju vara svårt att kapa kaklet så att det blir 100% jämnt. Så jag rekommenderar en list.
1 svar · 10,7k läst
·
M
Maracuja: Det stämmer bra att IKEA har denna lösningen. Men den är ganska svår att hitta; det gäller både i köksutställningen i varuhuset, på hemsidan och i ritverktyget på hemsidan. Man måste veta vad man letar efter. Lådmodellen kallas inre låda eller nåt i den stilen. Finns i olika storlekar, och kan döljas bak både skåpluckor och yttre lådfronter. Man monterar dessa lådskenor ett
14 svar · 47,2k läst
·
L
LinusK: Installation of plinth (leg) är det du söker =) http://kvik.se/sv-SE/Om-Kvik/Assembly-instructions/Directory/IJKL
5 svar · 8,4k läst
H
hannadn: [citat] Tack. Inte så dumt! Hur ansluts den?
5 svar · 2,1k läst
K
kaerdanne: Nån som vet vad det är för mojäng man ska köpa för att koppla på ifall man skruvar bort dom där skruvarna där undertill? óch vågar man skruva bort dom utan att det sprutar vatten överallt? har letat på google länge nu utan framgång!
3 svar · 2,2k läst
·
A
AA!: Hejhej, Tackar för tipsen! Fjäråskupan har man ju läst en del negativt om gällande funktion och service men det kanske dom förbättrat nu. Tovenco hade jag ingen koll på men dom får jag kolla upp. Jag köpte Råd&Röns test och den gav ju i alla fall en indikation på hur mycket olika fläktar skiljer i ljudnivå och även i förmåga att få bort stekos. Mieles fläkt som vann var rätt
11 svar · 5,4k läst
·
peterwesterlund
peterwesterlund: När jag tog bort det gamla kaklet tog jag bort det med gipset. Och har nu placerat in nya gipsskivor och skarvat runt om. Jag tog inte bort det gamla hela vägen upp till kanten där överskåpen börjar. Där satt förut en kakellist i trä, vilket nu är tanken att slippa och köra kakel hela vägen upp. Men det gjorde alltså att jag slapp skära bort gipset hela vägen upp. Vilket också
2 svar · 2,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Misstänkte det för de brukar inte ha något lager så att de hade just den biten i din kulör är riktigt tur :)
30 svar · 11,6k läst
·
G
Gäddan: Tack för att du tog dig tid! Det kan nog funka 😊
19 svar · 30,0k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Plockar du upp sakerna du ska ha ur lådan med fötterna också. ;) :rolleyes: Det man ska tänka på är att om golvet är väldigt ojämnt så blir det svårt att ha sockellådor för långt från varandra eftersom det är de som bestämmer höjden på inredningen. Lutar golvet t.ex 20mm mellan två sockellådor så kommer ju den där golvet är som lägst att behöva pallas upp
15 svar · 7,4k läst
T
TowaTei: [citat] Haha, kul att vi tycker så olika! Det jag stör mig på är att jag inte tycker mig behöva veta vilket faktiskt läge jag använder, jag är bara intresserad av att minska eller öka effekten si eller så många snäpp. Det är därför jag gillar +/-knappar :) ...men allra helst skulle jag vilja ha vred.
11 svar · 6,7k läst
·
E
Eld: [citat] Givetvis är det så men om draget verkligen blir dåligt trots att pipan har tillräckligt stor area (vilket inte brukar vara något problem i en murad skorsten) så är fläkten för klen (eller så kan pipan blivit tilltäppt på något sätt). Jag har min fläkt kopplad till en murad skorsten så att det blir tre 90 gradersböjar och jag använder nästan aldrig högsta hastigheten
18 svar · 10,5k läst
·
C
ccf: Låter vettigt. Det är standardluckor från Kungsäterkök (inte deras massiva), brukar det då vara laminerat spånskiva?
2 svar · 1,6k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Det viktigaste när ni köper kök är att den som ritar får med alla detaljer såsom eluttag, ventilation etc Vi har Ballingslöv och är jättenöjda
1 svar · 1,9k läst
P
PatrikJo: http://www.knaufdanogips.se/index.php/montage/montage-system-innervagg/infastningar/tabell-olika-fastdons-maxbelastning-parallellt-byggskiva Om vi antar enkelgips 12.5 mm och metallexpander M5 så klarar varje expander 75 kg parallellt med väggen. Nu är förvisso din last inte helt parallell med väggen, men du har ändå överdimensionerat åtminstone 2-3 gånger. Hyllplanen i skåpet kommer
3 svar · 1,3k läst
·
T
Tiwatz: Höjd: 780 mm Djup: 575 mm Hål höjdled: Första hålen sitter 30 mm från botten, 50 mm mellanrum och 15 rader. Djupled: Från ytterkant sitter första hålet på 20mm, andra hålet 32mm från första och det tredje 225mm från det andra. cc mått. 5 mm hål. Tjockleken på sidorna är 18 mm så kan du räkna ut innermåtten
1 svar · 11,9k läst
B
Brandtafan: Jag tackar så mycket för hjälpen och ska göra ett försök på detta👍
21 svar · 13,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.