Jag bygger ett ikeakök och ska nu sätta passbitar.....

över skåpet sätter jag en bit som går från täckskiva i ena endan till väggen i andra ändan. Sedan är tanken att sätta en passbit som går från dekorlisten under skåpet och upp till passbiten över skåp. MEN hur får man till detta möte på ett snyggt sätt.....vita skivor så det syns ju tydligt om det blir minsta lilla glipa. Dom måste ju gå helt i linje och det måste ju vara sågade ytor som möts... känns inte helt lätt att få perfekt...

skiss.png
 
Ta de sågade ytorna mot vägg och fina kanter mot skåp och varandra.
 
ok. en annan grejj... stommarnas sidor går ju nån/några miillimeter över toppskivan på skåpen. Det gör ju att det blir en liten glipa mellan passbit och skåp. Ska man raspa ner passbiten tro? eller...så skiter man i det... kanske inte syns
 
Jag skulle skära/raspa ut för sidorna. Blir inget snyggt med glipa.
 
Prova utan att göra något först, jag tror inte man står och tittar i taket och tänker på de mm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.