Hej!
Tänkte först byta ut hela köket med stommar och allt men på grund av ändrade ekonomiska förhållanden så blir det en uppfräschning av det som redan finns.
Har rivit ner den obligatoriska kryddhyllan från mitt 90-talskök ovanför spIsen och tagit bort hela fläktskåpet och fläkt för att installera en ny, modernare fläkt.
Märkte då att hålet i taket där luften ska ut sitter inte mitt ovanför spisen, utan ett par dm till vänster. Hur löser jag detta? Att flytta hela ventilationen uppe på vinden är inget jag har större lust eller pengar till. Då får jag ju byta hela taket.
Hur löser jag detta på bästa och snyggast sätt? Samtliga fläktar jag hittar jag ju bara en rak vertikal kanal, utan möjlighet att vinkla.
Tack för era idéer.

Ventilationsslang brukar man ha

Andreas_kalmar skrev:
Ventilationsslang brukar man ha
Jo, det förstod jag. Sån följer ju med fläkten när jag köper den, men den ska ju döljas av fläktkåpan. Finns det ingen fläkt med en riktigt bred kanal som kan täcka en vinklad slang?

Vad för typ av fläkt tänker du ha en ventilationsfirma kan nog fixa platt rör som går att bygga in

Du kan väl bygga en liten takanslutning som rymmer vinkeln på slangen för att sedan gå rakt ner med den i fläktkåpans vertikala kanal?

Beror ju lite på hur ditt nya kök ser ut med skåp osv.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.