Har du endylik i köket och använder den mycket, eller har du ingen och har saknat den?
I så fall go for it, annars skippa.

Du bör koppla att modellen du köpet tål temperaturen åtminstone för förvaring/lagring.
 
Nope, har ingen sån i köket och saknar det inte heller :). Men jag tänker mig att i uteköket kanske man vill diska av lite större saker som grillgaller tex. Eller att det är smidigt att fylla trädgårdsvattenkannan från den?

Det som talar emot det är att det är mer som kan gå sönder. Vi har ett bubbelbad med en "integrerad" duschslang som åker ner bakom karet och nu när det är några år så börjar slangen bli styv och då åker den inte ner lika smidigt längre. Utomhus lär det ju antagligen vara ett sämre klimat....
 
Jag mailade till FM Mattsson för att höra vilken blandare de rekommenderade till utomhuskök...

Och de rekommenderade en 2-rattsblandare eftersom det alltid blir stående lite vatten i engreppsblandarna även om man tömmer dem inför vintern. Killen som ringde upp tipsade också om att skruva ur rattarna vintertid för säkerhets skull. Då skulle det inte vara någon fara :)

Fantastisk kundsupport :thumbup:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.