D
datja: Märkligt. Också märkligt att de inte är specade för 12V. Nåväl, alla de 100-tals G4 som jag har köpt på olika ställen är för 12V och funkar med AC och DC. De här är för 12V/24V ser jag. https://ledkungen.se/products/g4-12v-24v-2-3w-back-led?_pos=1&_sid=3175d3e53&_ss=r
25 svar · 2,3k läst
·
S
sigge1000: [citat] Hököga! Det gick att pilla upp den. Återstår att se om man kan göra något fiffigt. Stort tack för hjälpen. mvh Per
11 svar · 1,3k läst
·
K
KungFreddie: [citat] Får göra det imorgon om ja inte får rätt på de.. de konstiga är bara att när ja koppla in de nya armaturerna så tog ja bara o koppla grön/gul till grön/gul, blå till blå, brun till brun... precis som de satt i den gamla armaturen. Svarta kabeln användes ej.. var urkopplad i kopplingsdosan också. Så blir inte klok på vad som hände.. men jo.. tappad nolla låter ju
2 svar · 571 läst
M
martinradbo: [citat] Lizzie, jag hittar inte i IHC Visual hur man ställer in "Följ", kanske det heter nåt annat? Skulle du kunna ta en skärmdump eller nåt från ert system vore det kanon! [citat] Så här ser det ut idag hos mig: [bild]
5 svar · 760 läst
·
pacman42
pacman42: Sedan kan man ju räkna med momentan spänning också. Just nu lyser solen så mina grannar ger mig ca 243V i väggen för tillfället. Och i praktiken är det inga bekymmer att belasta 20A med 24A i flera timmar (och ännu mer, jag har satt gränsen på 24A för att vara på den säkra sidan).
2 svar · 492 läst
Sirahq77
Sirahq77: [citat] Tusen tack för detta! :-)
4 svar · 886 läst
·
pacman42
pacman42: Stort och stort, ju större krav man har på tillgängligheten hemma desto värre är det med sporadiska jordfel. Bor man nära havet på västkusten som jag gör så är det ju tyvärr inte ovanligt att man får jordfel pga saltet i luften. Jag får det en handfull gånger per år i alla fall. Värst hittills (att hitta) var när jag insåg att jag fick jordfel "genom luften" i en utomhusdosa.
9 svar · 965 läst
tommib
tommib: Ganska mycket dyrare än ett par dioder, men den var fin.
48 svar · 2,7k läst
·
Z
zaid alkhalidy: Thank you for your reply, Yes the old one is 2
3 svar · 816 läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Det ska följa med monteringsklor för skivvägg. De har annars enummer 2200896. Monteringssätt 4B på sid 8 i instruktionen som länkades till tidigare
3 svar · 639 läst
Csm84
Csm84: Jag har köpt en hidealite ledlist g2 som ska ha 24V konstant spänning. Behöver hitta en divdon som är 24V konstant spänning som får plats i elkos 3x3 stor kulo dosa. Har även 2st hidealite core 15 spotlights som behöver en driver som är 350mA konstant ström som passar i en seperat elko 3x3 stor kulo dosa. Känner ni till 2 st drivers som får plats i elkos 3x3 kulo dosa? En konstant
0 svar · 234 läst
pacman42
pacman42: [citat] Så är det hos alla bolag jag har kollat in i alla fall. När man övergår till kvartspriser på elen så skulle man kunna tänka dig att vissa elbolag gör detsamma för effekttariffen, jag har dock inte sett något av detta. Maxeffekten kan inte räknas hur kort tid som helst dock, då vågar ingen köra dammsugaren och kaffekokaren, eller spisen för den delen. Jag är rätt säker
36 svar · 2,0k läst
J
J-banan: [citat] Ja men du kan alltid fråga om de har någon mindre storlek. Inte så praktiskt att huvudsäkring skulle lösa ut och drabba all annan el i fastigheten
25 svar · 2,3k läst
·
R
Revisorn_144: [citat] Klass 1 på den. När jag såg tecknet
6 svar · 626 läst
·
Xynter
Xynter: Jag ser att det inte står något om på/av i installationsanvisningen, men det står att lasterna inte är dimbara innan konfiguration och det tolkar jag som att den kan styra på/av. Vad är det för last du ska styra på/av? Plejd vs shelly är tycke och smak. Jag tycker Plejd gör bra och enkla produkter som är smidiga att installera. Men jag har kikat på Shellys utbud också, dock inte
3 svar · 400 läst
A
avh67f: Det är så en självreglerande värmekabel fungerar och är uppbyggd. På ett visst ställe efter kabeln där det är kallt leder den mer ström och på ett annat ställe det är varmt mindre. Du får läsa igenom instruktionerna till att börja med.
4 svar · 563 läst
J
jonasr1: Ah, fast då gissar jag att du även använder den... Och utan front är den ju inte så snygg. 😊 Synd! Svåra att få tag de där fronterna...
9 svar · 2,0k läst
·
L
Lennart 57: Om du ändå ska renovera köket om ett par år så ju ett alternativ att köpa en billig begagnad spis.
5 svar · 1,4k läst
·
E
elmont: Och värmekabeln du ska köpa heter ETL 10, den är självbegränsande och "stänger av sig i princip helt" vi ca +10 grader. Det finns även andra men den är troligen den bästa för ändamålet.
16 svar · 1,6k läst
·
S
SteveSeagull: En liten uppdatering, dioder funkade utmärkt, byter strömkälla utan att det märks. Stort tack alla för er hjälp!
21 svar · 2,0k läst
·
Dowser4711
Dowser4711: [citat] De mäter av förbrukningen på inkommande ledningar. Troligtvis har du en värmepump eller liknande som har en effektvakt som använder sig av dem för att se till att den inte drar huvudsäkringarna när du har hög elförbrukning.
1 svar · 537 läst
·
K
kniv: Länge sen man slutade lyssna på försäljare på diverse byggvaruhus. I bästa fall har dom gått en powerpointubildning från leverantörerna, men sällan de själva ens är måttligt intresserade eller användare av de produkter de säljer
4 svar · 1,1k läst
·
Biggle
Biggle: [citat] Har nu installerat den, funkar klockrent. Tack för bra tips.
8 svar · 998 läst
P
PåLandet: Synd de bara visar aktiv effekt i realtid, finns väl många mer snåljåpar än jag som vill ha koll på topparna nu. Avvaktar köp lite, gillar wiser annars då startsträckan är kort att komma igång. Ser att shelly tex löser det jag önskar så kanske får bli det istället om inte wiser uppdaterar ärmsta månaderna
400 svar · 98,7k läst
·
A
avh67f: Väldigt vanligt med dessa potentialskillnader i äldre anläggningar utan skyddsutjämning. Det är inte något fel utan vanlig belastningström från anläggningen och även andra abonnenter som delar samma ledning som ger ett spänningsfall i PEN-ledaren som Martin förklarar ovan. Det uppstår då en viss beröringspänning som normalt är ofarlig men kan blir farlig vid ett fel. Nuförtiden
23 svar · 1,9k läst
J
Josth: Ok, det är alltså olika tillbyggnader och ändringar i planlösningen som gör att det ser ur som det gör. Kan bli lite dyrare att renovera elinstallationen men det är absolut nödvändigt när ledningarna är så gamla.
11 svar · 846 läst
·
P
PåLandet: Om jag har en schneider wiser gateway och installerar en trefas powertag på min central, är det då bara ett klick bort i wiser appen bort att se månadens högsta effekttopp, på tim eller kvartbasis? Någon som har det installerat och vill visa en bild elllr vet hur det funkar? Man kanske till och med kan få så att man kan följa månadens högsta effekttopp kontinuerligt så att säga, men
0 svar · 441 läst
B
BAv11: Så här blev det hos mig - två st. separata led strips med 1000 lumen/meter, 24 V system med sladdimmer. Gömde stripsen bakom en slags smyglist som jag satte under framkanten på överskåpen i köket. Stripsen sitter med dubbelhäftande tejp samt klammers var 20:e cm för säkerhets skull. Följer överskåpen hela vägen, bara uppehåll vid köksfläkten, därav två st. system. Det blev
15 svar · 3,7k läst
·
Panor82
Panor82: Kan finnas en viss tröghet när man använder golvgivaren ibland upp till 24h men det ska ju inte bli varmare än normalt i rummet.
2 svar · 963 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.