5 794 läst ·
108 svar
6k läst
108 svar
Solceller ersätter kärnkraft, fast inte som vi tror!
Vi har tydligen fått in en förnekelseskeptiker i tråden. De är inte inte roliga att ha och göra med. Livsexisten präglas av att avvärja varje hot mot storindustrin. Man förkastar och förnekar allt som man ser som hot. En förnekelsesketiker förkastar god vetenskap och folkbildning. Saknar tolerans inför olika tolkningsmöjligheter kring vetenskap eller allt som står för ett öppet nytänkande med sin osunda och förtryckande kritisk attityd.
Målet är att tysta alls röster som ifrågasätter etablerad vetenskap, konkurrerar med skolmedicinen eller
hotar storindustrin - kort sagt tysta alls röster utan sin egen.
Målet är att tysta alls röster som ifrågasätter etablerad vetenskap, konkurrerar med skolmedicinen eller
hotar storindustrin - kort sagt tysta alls röster utan sin egen.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Ja, jag förnekar dina konspirationsteorier.Jerka63 skrev:
Du förnekar fakta och vetenskap...
Just ja jag glömde big Pharma som du skrivit om i andra trådar, men minns du att du skrivit "Vetenskaplig konsensus ger jag inte mycket för."Jerka63 skrev:
Det är ju nästan så man tror att det är du som förkastar god vetenskap...
Inte alls, jag är absolut öppen för andra tankar, men när man inte tror på mediciner, inte tror att kärnkraft ger el, inte tror att kärnvapen är farliga saker och inte tror att atombomber sprängts, ja då är jag kritisk. Märkligt att det är dåligt när jag är kritisk mot dina teorier, men sunt och bra när du är kritisk mot vetenskapens teorier.Jerka63 skrev:
Inte alls, det står dig fritt att framföra dina tankar, men du kanske ser det som att du blir tystad när du blir ifrågasatt.Jerka63 skrev:
Är tryck- och temperatursänkningar gratis?Jerka63 skrev:
Ja men säg att man trycksätter från 250 till 500 bar och sänker temperaturen till typ 15 minus (tjocka stålväggar) så kanske man skulle kunna sänka förlusterna till typ 30 procent över några månader. Sänker vi temperaturen till 30 till 50 minusgrader för vi mycket mindre förluster. De kan det finns avancerade metoder att lagra och täta matrial som typ kolfiberkomposit matrial eller mixa med stål? NASA påstår att de använt vätgas sedan 60-talet i sina rymdraketer så effektiva tekniker kanske redan finns, för inte ljuger väl NASA inte?
Klicka här för att svara