Hittade den här kabeln i marken, nån som har en aning vad man använder en sån typ av kabel till?

• Kabel i marken bland jord och rötter, osäker användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den svarta är mest troligt din inkommande el.
Den vita kan andvändas till lågspänning, tillexempel en signalkabel typ tempgivare.

• Gilla
Nybyggaren21
  • Laddar…
Tycker den övre två-trådiga ledningen helt enkelt ser ut som gammal tele-kabel för utomhusbruk som brukade finnas i de flesta stolpar och upphängd i luften.

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Oj, glömde säga att den svarta är ett rör/slang för bevattning. Det var den vita jag tänkte. Tack

Mikael_L
Den vita ser ut som en högtalarkabel, men ovanligt med högtalare i mark, så då får den rimligaste gissningen vara att det är en telekabel, vissa ser också ut sådär, framförallt de för inomhusförläggning.
Men jag har för mig att det fanns en typ för utomhusbruk som ser ut ungefär sådär.

Och dom för utebruk så var det en bärlina på ena sidan och trådarna för samtal på den andra sidan.
Den liknar EKUA men betydligt grövre ungefär som ELLCE

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Tänker på den mycket vanliga ljusgrå tvåtrådskabeln för tele som syns på följande bild:

• En telefonstolpe med en ljusgrå tvåtrådskabel och en svart kopplingsdosa i ett snöigt landskap.
    Skapa konto
  • Ljusgrå tvåtrådskabel för tele upphängd på en stolpe i en trädgård med buskar och träd i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
D Du och 19till skrev:
Den vita kan andvändas till lågspänning, tillexempel en signalkabel typ tempgivare.
Jag tror att den svarta är till lågspänning.

N Nybyggaren21 skrev:
Hittade den här kabeln i marken, nån som har en aning vad man använder en sån typ av kabel till?
EKU 2 ledare det är en telekabel som användes till fasta nätet tidigare

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
useless useless skrev:
Jag tror att den svarta är till lågspänning.
Nu ansträngde du dig väl lite för att lyckas missförstå?

• Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.