Vad blir fel? Har två gamla dubbel trapp kontakter, som ska bytas till två nya Schnider brytare, men när jag kopplar dom så kan jag inte släcka lampan från den ena? Vad gör jag för fel, sätter kablarna efter den gamla kontakten fas och nolla och jord men funkar inte med dom nya kontakterna, hjälp uppskattas
 
Det är inte säkert att anslutningarna som är på samma plats har samma funktion på dom nya brytarna så jag hoppas att du har antecknat/ har bild på vart trådarna låg på dom g:a brytarna. Annars blir det till att öppna dosor och kolla hur det är draget.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Färgsättningen på trådarna är ju guidande här, det värsta som kan hända är att du gör fel och får prova igen. Just i detta läget är riskerna väldigt små faktiskt.

Men jag blir lite fundersam när du pratar om fas och nolla i trappbrytarna. De bör ju bara ha inkommande fas och två tändtrådar eller två inkommande tändtrådar och en utgående tändtråd (per brytare).
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gillo Gillo skrev:
Vad blir fel? Har två gamla dubbel trapp kontakter, som ska bytas till två nya Schnider brytare, men när jag kopplar dom så kan jag inte släcka lampan från den ena? Vad gör jag för fel, sätter kablarna efter den gamla kontakten fas och nolla och jord men funkar inte med dom nya kontakterna, hjälp uppskattas
Har du jord kopplat i brytaren?
 
  • Wow
avh67f
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.