Är grå-röd-svart och blå-brun-svart faser, så ja, de ligger mot varandra på brytares poler.
Men det går inte att säga från bilden, se efter hur det ligger i central-matande ände och på motorn. Mät upp faser och jord.
Sen, brytaren är slut! Upprostad, kan bero på att det saknas tätproppar i överkant. Byt brytare!
Klipp bort ett par centimeter från trådarna, skala upp till friskt. Ändarna ser inte friska ut.
Men det går inte att säga från bilden, se efter hur det ligger i central-matande ände och på motorn. Mät upp faser och jord.
Sen, brytaren är slut! Upprostad, kan bero på att det saknas tätproppar i överkant. Byt brytare!
Klipp bort ett par centimeter från trådarna, skala upp till friskt. Ändarna ser inte friska ut.
Japp, ska byta den!
Men tänkte göra det provisoriskt genom att sätta dem i kopplingsklämma, där av frågan.
Den har fungerat så här, går det med andra ord köra svart-svart röd-brun grå-blå?
Men tänkte göra det provisoriskt genom att sätta dem i kopplingsklämma, där av frågan.
Den har fungerat så här, går det med andra ord köra svart-svart röd-brun grå-blå?
Så här ser central-matningen ut.Fotografen skrev:
Är grå-röd-svart och blå-brun-svart faser, så ja, de ligger mot varandra på brytares poler.
Men det går inte att säga från bilden, se efter hur det ligger i central-matande ände och på motorn. Mät upp faser och jord.
Sen, brytaren är slut! Upprostad, kan bero på att det saknas tätproppar i överkant. Byt brytare!
Klipp bort ett par centimeter från trådarna, skala upp till friskt. Ändarna ser inte friska ut.
När du nu ändå håller på med brytaren på bilden tidigare se till att städa upp i helheten samtidigt. Det är lite märkligt att just eldelen vid olika vattenpumpar ofta är helt under isen och det inte bara beroende på tex gamla delar. Kanske beroende på hempulare och elpulande rörmokare.Mattias Edman skrev:
Pumpen är långt ute på gärdet, där det varit översvämning där av lite problem.GK100 skrev:
Så vill bara ha lite tips för en provisorisk lösning innan elektrikern kommer.
Då kan du göra som du skrev förut och koppla förbi brytaren rakt över. Det stämmer bra så om det som sagt fungerat tidigare. Samma gäller för motorskyddet det ser rätt ut och har fungerat så också.Mattias Edman skrev:
Kan bara håla med, och som sagt, städa lite i helheten.
Klicka här för att svara



