T
toolman77: Jag hade tidigare ett kabelbundet larm som hade liknande dosor lite här och var. Sitter de så att det skulle kunna vara avgreningar till larmdeckare?
4 svar · 1,6k läst
·
L
Leif i Skåne: Tilläggsisolera inåt 45 eller 70 mm så får du ett installation skikt samt nya raka väggar.
4 svar · 1,2k läst
E
___EM: Ok, tack för svar (y)
2 svar · 486 läst
H
hakan_975: Halloj. Jag försöker hitta någon som säljer Dim-To-Warm spottar som tål värmen i bastutaket ovanför lavarna. Är det någon som vet ?
0 svar · 770 läst
M
Mikaelzii: Håller på med en renovering väggen inte färdig ;)
9 svar · 10,3k läst
·
T
Tflogard: Tack snälla för svar
12 svar · 2,8k läst
·
T
C
Cinema: Nu är bägge 2 inkopplade och inlagda i Homey. Funkar hur bra som helst! Kan varmt rekommendera dem! Tack för tipset @martin43
12 svar · 4,2k läst
·
C
carl fabian: Tack för svar,det satt en taklampa som täckte hålet och gick inte att se att locket saknades,nu är det åtgärdat av elektriker som ansåg att så lämnar man inte oisolerat samt spänning på
13 svar · 3,2k läst
S
senmathal: Det låter bra! Det blir led överallt både ute och inne. Håller precis på att montera upp ledarmaturer från Jula. Har satt upp två av sex och det är riktigt ljust med bara dom två. Mats
9 svar · 5,8k läst
E
elmont: Det kanske är lite vågat att låta folk avgöra själva hur dom ska göra, men jag tror i min enfald att det inte är min sak att uppfostra vuxna människor, samt jag tror även att det är bättre att lära folk hur det ska göras än att låta folk lära sig genom egna misstag.
20 svar · 3,3k läst
A
ankan678: Tack. Ja då var denna tråden klar... vet inte om det går att ta bort den. Mvh
6 svar · 1,6k läst
J
JanneMo: Ok, tack båda två!
3 svar · 477 läst
optimum
optimum: Ett par bilder hur det kan se ut om man sätter dem under trappstegen. Både framifrån och bakifrån hos oss. Se även ekplanen från renovering av den gamla furutrappan. Även mindre hala än den tidigare klarlackade trappan.
22 svar · 14,0k läst
·
prototypen
prototypen: Då måste det vara något som släppt så rotorn tar emot statorn, typ lagerfel. Går det sätta en skruvmejsel mellan rotor och stator och bända lite och se om rotorn är lös. Bilder, bilder, bilder och återigen bilder. Protte
17 svar · 4,1k läst
·
13th Marine
13th Marine: Tänkte att det var lika bäst att förtydliga :D
12 svar · 3,8k läst
·
Demmpa
Demmpa: Om du vill så kan du anmäla ena inlägget/kontot till moderator och be dom slå ihop bägge kontona till det ena och ”döda” det andra.
6 svar · 1,9k läst
·
prototypen
prototypen: [citat] Du svara nog i fel tråd.
21 svar · 2,0k läst
·
useless
useless: Köp en 'märkesströmbrytare' istället. Kostar inte så många tior mer, men betydligt bättre kvalitet både på plasten och de elektriska anslutningarna.
7 svar · 1,7k läst
·
J
Johan456: Gammal tråd men hur gick det? Hursomhelst. Jag har sett en skrivelse om detta någonstans. Och det är väl lite samma tänk som att man får dra enkelisolerad kabel i en kabelkanal om det krävs verktyg för att öppna kanalen. Dessa dosor är inget bra och ska inte sitta under 1700ög. Punkt. Tvist kan ju uppstå om tillverkaren anger att dosan kräver verktyg för att öppnas.
4 svar · 3,6k läst
·
Fario
Fario: Även längs golvet går det kabel bakom lister. Vi skall få golvet slipat så listerna plockas bort Kablarna är inte fästa med klammer utan ligger ovanpå små träbitar vilket syns i en av bilderna. [bild] [bild]
18 svar · 6,4k läst
·
R
RobbanLT: Ah, mycket bra information och självklart något man ska ta hänsyn till! Just när det är bad och el så blir jag riktigt försiktig av mig. Ja, man kanske kan byta ut den. Grejen är den att jag ogärna vill slå på värmen manuellt utan när man masar sig upp på sommaren och barnen vaknar runt 9 snåret så vill man ju gärna att värmaren ska ha jobbat sedan 5 på morgonen. Och morgonpigg
3 svar · 1,8k läst
S
sankaboy: Perfekt. Tack!
2 svar · 2,0k läst
S
Sonny82: [citat] Ja jag får ta tag i det när vädret är bättre.. hade varit skönt få ihopa o ha lite koll vad som går till vad o ta bort det som ej behövs osv tack för hjälpen allihopa att ni tog er tiden :)
30 svar · 2,2k läst
·
L
Lolan70: Hej. Jag har precis köpt en k1n-termostat och ska byta ut min t2Floortemp som slutat fungera. Men nu har jag en fråga hur jag ska koppla ihop det. Kopplade tyvärr ur den gamla helt så jag är lite osäker på vilken av nollorna som satt först. Så jag kopplade husets nolla i 1an, golvvärmens nolla i 2an, husets matning i 3an, golvvärmens matning(brun) i 4an, 5 tom, 6-7 givaren. Det lyser
27 svar · 11,9k läst
·
J
Jhhh: Har löst det
13 svar · 3,7k läst
·
Snailman
Snailman: [citat] Ok,tack för svar, jag har väl dragit 2/3 ungefär redan, det jag ska göra är att där det bara är en tryckknapp (inte trapp alltså) se om jag kan fä dit en nolla, en del har jag dragit väldigt långt, så där kommer jag inte att försöka med det. Då kör jag på det!
4 svar · 4,5k läst
·
mexitegel
mexitegel: Fasen, jag ändrade ju den autocorrecten en gång ändå :D
3 svar · 2,3k läst
·
V
vincentt: Ah men... Det visste jag inte. Kollade nyss och ringen kan vridas. Fy vad härligt. Tackar!
3 svar · 4,6k läst
·
hlodyn59
hlodyn59: Tack för bra svar och idéer, får uträtta lite detektivarbete i helgen :D
5 svar · 1,1k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Håller med om att det inte va den snyggaste dragningen. Kanske på sin plats att be en elektriker fixa till det när ni ändå ska renovera
5 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.