Ok, lite behov av att gnälla av mig men är denna offert vad man kan förvänta sig? Elektrikerna drog om allt på nedanvåningen för 3 år sen, bytte central etc så tänkte använda samma men ja, priset blev väl i högsta laget.

Bakgrund: har rivit ut hela vinden och håller på att bygga upp igen. Blir 2 rum a 15 m2 var. Både väggar, tak och golv är öppet så enkelt att dra fram slang och sätta dosor.

Offerten omfattar 8 vägguttag, 4 i vardera rum samt i lamputtag med brytare i varje rum samt trappbrytare i trapp (uppe o nere) med uttag samt tomrör med dragtråd till 3 takfönster (ifall vi i framtiden vill sätta fönsterautomatik)
Bef elcentral med gott om plats (modern med vippbrytare) sitter direkt under ena rummet.

Samtidigt ska han dra 20 m kabel till växthus i bef markrör med uttag som sätts separat säkring i centralen
Lägga in tomrör med dragtråd för framtida takfotsbelysning.

För detta vill de ha ca 21 000 efter rot. ca 28 innan. Tror han räknat rot på nästan hela totalsumman men strunt samma

(För de två sista moment har jag tidigare fått pris från annan elektriker på 6000kr)

Jag är ju inte helt anti att göra det själv (jag vet, behörighet etc) men tänkte att det hade varit skönt att bara lämna över nycklarna nu till en elektriker som man har bra erfarenhet av. Det är väl inkoppling till elcentral jag aldrig gjort tidigare men där finns gott om lediga grupper. Dock behöver jag så fall fundera ut hur dragningen till växthuset ska bli inkopplad på bra sätt. Dvs, allt kommer ta längre tid...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.