T
thomasx: Jag hade målat med våtrumsfärg, dvs först våtrumsgrund och sedan våtrums-täckfärg. Måla hela väggen när du ändå är i farten så får du en fin fräsch vägg ;) Färgen kommer ju ändå inte i hur små burkar som helst ;)
1 svar · 5,5k läst
·
T
tank77: Ta en bild och lägg in i tråden så att vi kan göra ett utlåtande! och ta inte en bild på makroavstånd........
2 svar · 1,5k läst
S
Snyfus: Tackar. Det kan faktiskt vara ett bra alternativ. Duschen blir självklart lite mindre med detta alternativ. Men hur man än vrider och vänder så får man göra någon kompromiss.
5 svar · 5,2k läst
·
anders07
anders07: Golvbrunnen måste bytas. Det bästa är ju att bila ur som nino säger och isolera under. Du kan också använda EPS cement!
4 svar · 1,8k läst
pelpet
pelpet: Vill du göra det enkelt och fuktskyddat för dig så köper du en Fastbo väggplatta på IKEA och sätter dit. De finns i två olika varianter och kostar som en burk spackel.
3 svar · 2,7k läst
·
Stew
Stew: Ok. Då förstår jag. Det borde fungera så länge hantverkaren kan ta bort ett par plattor utan att skada tätskiktet bakom.
3 svar · 1,5k läst
·
C
corre: Om det är en bostadsrätt måste du gå via styrelsen. förändirngar i ventiliationen är inte något resp lägenhetsinnehavare får göra.
7 svar · 1,9k läst
anders07
anders07: Bra pris men se till att du får ett kvalitetsintyg!
12 svar · 1,3k läst
T
thomasx: [citat] Det där med telefonsupport fram till nio på kvällen även på helger låter ju riktigt kundvändligt, något för byggvaruhusen att ta efter :)
73 svar · 21,4k läst
HandySmurf
HandySmurf: Sök på "Våtrumsvägg 2012" så får du tips på godkänd väggkonstruktion.
5 svar · 1,9k läst
S
spekerök: Sällan man borrar i golvet om det finns värmegolv i badrummet som du nämner. Vid monteringen kan du ju lägga den gamla profilen bredvid den nya sedan föra över hål delningen. mvh
1 svar · 7,0k läst
S
spekerök: anders07>>Finns inga dumma frågor om man är osäker, bara dumma svar sa min mäster. mvh
8 svar · 3,4k läst
V
Vägglusen: Är det någon som sett det här kaklet i någon butik? [bild]
0 svar · 961 läst
·
V
vectrex: [citat] Silikon möglar! Dessutom behövs det inte annat än i undantagsfall.
9 svar · 1,7k läst
R
rockberry: *våttorka!
4 svar · 6,2k läst
K
kuse: Pratade med en försäljare på LIP och i mitt läge rekommenderar de att man blandar LIP Folielim och LIP Cement, det ger ett diffusionsöppet tätskikt som lämpar sig i miljöer som min. Då får jag iaf. användning för Primern i LIP-systemet :)
14 svar · 8,1k läst
marash
marash: Tack alla för era tips/kommentarer. Ska verkligen läsa noga och bedöma vad som är bäst för mitt projekt. Som alla vet detta blir ett av de stora projekt jag ska sätta mig i förutom de utförda projekt hittills, byta fönster, byta fasad, dränera halva huset, totalrenovera 4 rum, renovera köket...tar aldrig slut. :banghead: Förtsätt gärna med mer tips o kommentarer. Jag kommer så
10 svar · 4,2k läst
T
thure1982: Hittade denna tråden när jag letade annat. Blev det bra sen?
25 svar · 27,9k läst
·
T
thure1982: Men själva duschen är ju 1300mm bort. Då borde det vara lugnt
3 svar · 7,9k läst
·
nino
nino: förr kaklade man oftast fram till kanten och lät nästa platta gå över. Finns det då inte plattor med glaserad kan får man en annan färg på den synliga kanten och får antingen leva med det eller måla i en liknande färg
13 svar · 25,6k läst
·
K
kuse: Vilket märke/modell av tätskikt har ni använt som har en oisolerad platta?
21 svar · 10,6k läst
Cujo
Cujo: [citat] Hat??? Var fick du det ifrån? Det är mer en lustig pryl, som var vanlig när man var liten, och "ingen" använde den då heller... Ser bara inte nödvändigheten med att alltid spola arslet efter varje besök. (Om däremot "spolmunstycket" hade varit inbyggt i toaletten, så kunde man prova iaf ) Har inga kånkelbär, så jag vet inte om det är vanligt att knyta an till dem.:p [citat]
37 svar · 26,6k läst
SC Aero
SC Aero: [citat] Ok, tack för ett utförligt och bra svar Paul!! Angående kostnaden så är den säkert ok, men eftersom det är första gången sen jag köpte huset för 13 år sedan, som en hantverkare kommer och ska göra nått så undrar man så klart lite ;-)
6 svar · 2,4k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: http://www.dinvvsbutik.se/pages.php?page=about_us&osCsid=12op7luslfjmadvfr5pc8h8sd4 http://www.allabolag.se/5565693743/Triopart_International_AB
1 svar · 2,3k läst
H
husbonden: :wow:Köpte böjbar anslutningsslang på biltema kosta 49.50:-
12 svar · 12,1k läst
·
Realdoolar
Realdoolar: Vi kikar på Ballingslöv happie 90-komod med spegelskåp. Det landar på ca 20tkr med handfat och blandare (Mora inxx). Normalt sett ännu dyrare, dem kör ju 20% fram till 21/4. Någon som har erfarenhet av Ballingslöv? tänker kvalitetsmässigt osv.
23 svar · 23,6k läst
·
Dr_Jerkyll
Dr_Jerkyll: Perfekt, tack för hjälpen!
4 svar · 6,7k läst
R
Roland112: Hornbach säljer Sadolins vårtrumsfärg, något billigare, någon som testat denna?
10 svar · 8,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jag lägger ALLTID armeringsnät när det är träbjälklag och de flesta spackel kräver detta. Jag föredrar om tid och utrymme finns att flyta ALLTING 12mm upp till förhöjningsplattans ovankant. I detta flytet ligger elslingan som fästes i armeringen precis som vectrex skrev. Se även till att du häftat fast armeringen ordentligt !! Sen stänger jag av duschhörnan och flyter denna med
4 svar · 2,4k läst
Akahigi
Akahigi: [citat] Det var väl lite elakt skrivet ;) Den mänskliga psykologin är ju att man vill tro väl om sitt nya hus. Ibland kan man ju fråga sig om det är mycket problem pga juridiken eller om det inte är klåpiga hantverkare som har alldeles för bråttom. Om badrummet är fel och man avtalar med säljaren att täcka kostnaden för processen kan man väl processa åt säljaren, som köpare. Man
12 svar · 4,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.