jeppeknaster
jeppeknaster: Nu har det gått över 24 timmar så nu kör jag:)
32 svar · 16,3k läst
M
MagicFingers: jag har ju råkat ut för en liknande situation (men min är lite bättre) men du har ju hyreslagen att gå på. 24 § Hyresgästen skall under hyrestiden väl vårda lägenheten med vad därtill hör. Han är skyldig att ersätta all skada som uppkommer genom hans vållande eller genom vårdslöshet eller försummelse av någon som hör till hans hushåll eller gästar honom eller av annan som
26 svar · 3,3k läst
ronolo
ronolo: Håller det än? :)
14 svar · 24,8k läst
S
Sister ray: Toppen! Detta kanske kommer bli rätt, trots allt. Tack för dina svar!
6 svar · 4,3k läst
·
R
Roffe-raket: Hej vill mäta fukthalten i mina källarevägg och betonggolvet i källare. vårt hus är byggt 1924. Källaren är alltid uppvärmd med vattenburen värme (vägg radiatorer) temperaturen i källaren ligger i snitt runt 20 grader ca 1500 mm över golvet och runt 17 grader i golvnivå. Tänkte köpa en enklare fuktmätare och mäta fukthalten i väggar och golv MEN jag har inga värden att
0 svar · 3,9k läst
nino
nino: såga upp för brunnen vid en golvregel, limskruva en regel på sidan av golvregeln sätt kortlingar mellan golvreglarna och kompletera med mer reglar för monteringsplattan lägg i en golvspån bit med så bra passform som möjligt, täta ev. hål med latex eller silicone, flytspackla
4 svar · 1,3k läst
raveper
raveper: Jag skulle gjort lådan med plastmatta istället. Ser ingen vits med att ha rollat och sen kaklat under maskiner som bara står.
7 svar · 2,2k läst
·
J
Janne2: Jag har läst den, och det var faktiskt den trådskaparen som delvis inspirerat mig till denna lösning. Men som skrivet användes vanlig betong där. Jag hade hoppats att någon provat en mer snabbtorkande lösning.
4 svar · 3,3k läst
L
Lane: Kanske kan jag också få lite hjälp här med. Vi har rivit ner klädda väggen bakom stolen vilket betyder att vi har långt mellan toa och rör, 15 cm till centrum. Det är väl inget monteringsproblem men ser lite konstigt ut när toan står så långt ut. Kan en sån stos som ni länkat till hjälpa? Eller alt 2 Hur mycket är max man kan flytta stolen i förhållande till röret. Vi har ju
11 svar · 20,1k läst
·
S
sirlongfellow: Kolla så det inte är asbest i fogen eller fixet...
3 svar · 1,7k läst
T
tank77: Sätt nytt kakel ovanpå det gamla!
3 svar · 1,2k läst
gstv
gstv: Hej och välkommen till forumet. Förstår inte vad du undrar? Utveckla och formulera om frågan.
1 svar · 1,8k läst
Hennke85
Hennke85: Har inget vackert badrum själv men kan nog tyvärr inte konkurera med dessa objekt från 60 och 70-talet med färgpalett inspirerad av något man lägger efter en riktigt blöt utekväll på krogen. Kunde man inte diska dessa så att en annan har en chans.
1 svar · 1,8k läst
V
vectrex: [citat] Eftersom du bygger på träbjälklag så kommer utförandet som helhet ändå inte bli godkänt av BKR eftersom du "bara" använt gummimassa och inte heltäckande duk. Har du bara använt tillräcklig mängd gummimassa så kommer det säkerligen fungera utmärkt, men godkänt är det inte!
14 svar · 9,3k läst
K
koljan: Tack för tipset och dina synpunkter Pellet. Vet inte hur jag gör (om jag river allt/reemaljering/inget alls), detta då det inte finns någon risk för fuktskador (om man nu inte kallar fukt/saltutfällning vid röret på källattaket den dag brunnen går sönder för vattenskada)
19 svar · 3,6k läst
Henrik Enkel
Henrik Enkel: Lyfter upp denna tråd. Går i liknande tankar. Det finns många nackdelar med pump, förutom kostnaden. Stammen ligger högt, och går horisontellt (med fall) cirka 10 meter innan den försvinner längre ner. Har ni byggt färdigt? Skulle det kunna bli problem genom att avloppet trycks upp i den låga toan från toaletter högre upp? Tacksam för svar.
4 svar · 7,2k läst
L
LillaMini: Är ingen badrumsbyggare, men känns lite bättre med skarven på mitten av dörren tycker jag. Hmm, känner igen det där med platsbrist i badrummet :(
6 svar · 3,7k läst
V
vectrex: Det skadar naturligtvis inte att ha frånluften precis över duschen men det har ingen större betydelse. Huvudsaken är att rummet är lufttätt och att du har tilluft på något sätt, vanligaste är nog med ventilerad tröskel.
1 svar · 910 läst
M
MostWanted: Hade inget skjutmått hemma men en 17-nyckel passade precis runt röret. Stort tack ! Ska köpa en sån koppling imorgon och testa.
11 svar · 1,2k läst
·
T
thomasx: Ja, just det där med hur stor skillnad det är i ljud på ett dyrt och ett billigt vore intressant att veta. Skiljer det mellan olika kar, eller väsnas alla ungefär lika mycket? Finns det några svensktillverkade?
1 svar · 1,6k läst
T
Tina123: Måtten är inkl. alu-profiler dvs dörrens/väggens bredd glas fastsatt i alu-profil.
2 svar · 1,4k läst
L
lillefar: Nu är den på plats, utan egentliga problem. Dock fick jag byta ut några gamla kopplingar som började läcka när jag var där och skruvade, det visade sig att de bla saknade stödhylsa. Ett problem kvarstår dock, jag kunde inte montera nån ventil nu, (har en annan precis utanför toaletten som stänger av allt kallvatten) pga att toaletten stod så nära väggen att den 30 cm pex-slang som
10 svar · 23,8k läst
Elkludde
Elkludde: [citat] Onödigt med 15 Cu till duch Badkar kan det möjligen vara motiverat,sn beror det så klart vattentrycket
6 svar · 9,6k läst
S
sj6: Sådant kollar man innan man anlitar någon svart...
5 svar · 2,7k läst
H
Högerskon: Alla med dolda rördragningar till duschblandaren har utkommande rör i duschen så du blir inte ensam om att ha det. Vad ska du ha för tätskikt? Kör du med folie finns det ju rörmanchetter att sätta på runt röret.
10 svar · 2,2k läst
·
nino
nino: nej dom blir inte permanent färgade, men det är betydligt svårare att göra rent ett block på 20*20 mot en glaskiva på 100*200 Skivan är slät medans det är massa fogar med block Jag upplever det som väldigt svårt / omöjligt att få blocken rena (kanske väntade för länge första gången) sen mår jag inte bra av medlen, man får spraya varje block och skura block för block och då
5 svar · 2,4k läst
·
Gruvberget
Gruvberget: Det tar alltid lite mer tid än man kalkylerar med när man gör jobbet själv. Du skriver inget om vad det är för material på golv och väggar? I värsta fall får du riva ut alltihop eftersom kakel och klinker kräver stabila väggar. Tätskikt på golvet krävs enligt våtrumsreglerna. På den offert du fått låter det både på tid och pris som att de river ut allt "stomrent" och sätter
10 svar · 2,4k läst
Campar
Campar: Kanten är delvis för att minimera att vatten rinner ut, samt att vi har 2st golvbrunnar och har fall åt flera håll i rummet... men som sagt det har ju inte riktigt någon betydelse. =) Du menar alltså att jag först ska sätta tätband i skarven och sedan lägga en 90x90 emot den i duschhörnan och även ovanför? //Niklas
2 svar · 2,2k läst
K
Kalasclas: Har du bara 90graders hörn i badkaret? Annars är det nog svårt att få till det snyggt i alla vinklar
10 svar · 4,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.