Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Jag har tyvärr ingen aning då jag själv aldrig skulle kladda så med tätskiktet. Tycker dock det är för mycket begärt att de gör om allting i nuläget men om det skulle uppstå problem med tiden är de ju skyldiga att åtgärda det.
5 svar · 1,4k läst
Ö
Ö-byggarn: Japp, med armeringsduk menar jag en väv som Paul-Staffanstorp beskriver dock är den inte glasfiberbaserad. Vi har den på väggarna i övriga huset med gott resultat. Vi kör Alcro:s produkter genomgående och jag ser att de har en godkänd väv för badrumstak. Men det är nog överkurs om vi gör med dubbla lager kanske? Vid endast ett lager så rekommenderar norgips tvärmontage. Hur kommer
6 svar · 3,1k läst
A
AuntArctica: Där var jag lite otydlig märker jag nu när jag läser vad jag skrivit igen. Det är så himla självklart för en själv :) Det är 40 cm framför toaletten jag menar. Jag känner också att det kan bli lite trångt. Förstår inte riktigt hur de som har ritat upp badrummet åt oss har tänkt...får nog satsa på ett normalbrett badkar istället för Svedbergs duschbadkar :(
2 svar · 2,8k läst
M
mekkarn: Det gick bra, hittade åt rören med en infrröd termometer. Tog bort det översta lagret först och sen var det bara att jobba runt dom .Då båda brunnarna skulle flyttas lite så var det nog ända sättet att lösa det på var att bila.
4 svar · 1,2k läst
1
SBH: man designar grejer som ser snygga ut men ej håller i längden.
4 svar · 4,6k läst
·
pelpet
pelpet: Har eller hade en sån i barndomshemmet, också 30-tal.
4 svar · 2,1k läst
·
A
Andreas B: Så vanligt gips blir enklare för mattläggaren? Det var ju ett bra tips! Tur att jag inte har köpt skivorna än. :) Har funderat lite till: Jag kommer ju ha bastufolien i bastun och våtrumstapet plus tak med ångspärr i duschrummet, så rummen är ju någorlunda ångtäta var för sig.Tänkte först täppa till med en remsa ångspärr även runt innerväggen, men om jag inte gör det så
4 svar · 3,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Visst är priset rent åt helvete för högt men som vissa redan nämnt så är det inte många seriösa hantverkare som ens tar på sig att bara göra vissa små delar i en badrumsrenovering så jag misstänker att de lagt priset så högt för att du ska tacka nej istället för att vara ärliga och säga att de inte vill göra bara det jobbet i projektet. Själv tackar jag nej till sådana
13 svar · 2,4k läst
T
thomasx: [citat] Jag är övertygad om att en seriös hantverkare hade skurit bort mattbiten i hörnet och limmat och svetsat dit en ny bit med två skarvar, en där den gamla skarven var och en ny likadan skarv upp åt andra hållet, ungefär som man gör på ett ytterhörn förutsatt att det funkar med väggbeklädnaden. En annan metod som säkert också hade ansetts seriös är att säkerställa torrt
23 svar · 4,8k läst
·
gefleborg
gefleborg: Kolla denna http://se.wedi.de/byggmaterial/byggskivor/vatutrymmen/wedi_vapor.php som jag köpte på kakeldeign.
9 svar · 2,8k läst
·
M
Misse_o_Mojje: Tack, mina tankar går också så, men funkar det verkligen? Jag tänker på plast vs, metall, packningar, krombeläggning osv. Är det samma för dessa varor? Om jag jämför med tex. Fjäråskupan som tillverkar kvalitetsfläktar, så har de en budget serie där fläktarna tillverkas utanför Sverige.
3 svar · 918 läst
T
tank77: Vad är det för snack om att FMM:s kinagrejor skulle vara skit? Gissa var iPhone är tillverkad? Förvisso är det en skitmobil........:rolleyes:
20 svar · 11,2k läst
G
Ghost79: Ok tack!
3 svar · 947 läst
Larsa
Larsa: Jag gjorde om ett sovrum till badrum. Golvet lutade redan ett par cm åt rätt håll, så jag lät det luta. Förstärkte med nya reglar mellan de befintliga, i samma lutning, på med golvspån, golvgips och spackel...
1 svar · 2,0k läst
Globetrot
Globetrot: Ser inte snyggt ut. Frågan är väl som smurfen ovan indikerat om det fortfarande ligger inom gränsen för branchregeln. Hur långt borta är brunnen och vilken lutning. Vi hade också problem med anslut till tröskel med vår bkr behörige plattsättare för ett par år sedan. Dock är det kanske inte att förorda att ta upp plattor o göra om. Vi godkände tillslut lösningen med nedsprutat
2 svar · 3,7k läst
·
Y
Yrrol: Jag formade mitt badrum så att det blev som ett fack i väggen för att stoppa in en kabin. Helt utan tanke på att man kanske behöver dra ut den för rensa avlopp. Även om jag nu kan välja en med löstagbarfront och då kunna rensa avloppet. Så kommer nästa "bra att tänka på" vilket är om det går läck på rören bakom kabinen så är man tillbaka till att kabinens format ska vara
9 svar · 6,6k läst
N
nets: Så kan man ju gör. Tack!!! Hittils har mina funderingar gått mest mot fast förläggnin av ledning i väggen, och munstycke i taket. Men, detta kanske passar bättre.
2 svar · 7,7k läst
·
C
cpalm: [citat] Tack för tipset. Det är ingen värme på året runt förstås, men cirkulationspumpen går konstant. Det är genomgånget rätt nyligen så jag tror det är OK. Får för mig att det är så det funkar i större anläggningar. Har dock inte funderat på varför, kan kanske vara för att undvika korrosion, luft, eller avlagringar, eller så är det helt enkelt så att styrsystemet inte
8 svar · 5,7k läst
A
Allmänobildad: Jag skulle också rensa ut allt befintligt och fylla upp med lecakulor. Gjut inte allt, det går åt många 20kg-säckar till det.
4 svar · 1,9k läst
·
A
Allmänobildad: Kopparrör och presskopplingar a'la Kirchsteiger? Tycker det blev snyggt.
2 svar · 1,2k läst
Y
Yrrol: Jag vill helst få en kabin med tak för skydda rummet lite extra. Men så slog det mig nu att jag inte vet hur dessa brukar vara designade. - Om dom matar ut värmen på baksidan kanske en taklös kabin är bättre, att duschstänk och ånga stiger upp ur större öppning än säg att kabinen blåser ut en intensiv ångpelare på baksidan. Någon som har koll på detta. Sällan butikerna skriver
0 svar · 886 läst
J
jkarlberg: Kan ju inte ringa och pruta ännu mer hehe. Tack
8 svar · 5,9k läst
·
F
frja: På Hornbach kollade jag på drive-in och frågade där. På K-rauta samma sak men där svarade en iaf att "ja, vi har det men de finns där inne". Så nu är det fixat :)
7 svar · 2,6k läst
M
mustanggt: Ok, tack det kan vara bra att veta inför framtiden. Det har varit en jobbig tid..nu har dock ett antal hantverkare varit och tittat på eländet. Enligt besiktningen så var arbetet "undermåligt utfört och visade brister i fackmässighet ". Nu vet vi dock inte riktigt vad som händer eller vem som skall hjälpa oss att få tillbaka ett fungerande hem. Senast igår var har en kakelsättare och
46 svar · 8,2k läst
·
G
georgk: Jag köpte nyligen rensplugg på clas ohlson. De visste inte heller vad en rensplugg var för något. Däremot sålde de en "propp"..
21 svar · 30,9k läst
F
Forbo: [citat] Grå och Svart silikon från Byggmax har jag på ett par ställen, inte sett någon färgförändring på de kulörerna, så det funkar bra.
7 svar · 5,6k läst
T
Tommor: [citat] Nja, försäkringen gäller lika lite om det är felaktigt utfört med avvikelse och certifikat som utan.. Men avvikelsen är ju en bra dokumentation vid eventuell försäljning, så du inte kan bli skyldig till dolt fel.. Det är väl den största moroten för att se till att få intyg och avvikelser. Annars är det bullshit just av den anledningen att det är för mycket saker som ska
22 svar · 25,4k läst
T
thomasx: Klämringen är konisk och klämmer åt mot brunnen när den dras fast ner i brunnen. Det får inte bli så att manchetten hindrar klämringen från att komma ner tillräckligt djupt i brunnen för att den koniska sidan ska täta ordentligt. Jag skulle inte tro att du behöver oroa dig. Det viktiga är att klämringen klämmer ordentligt på manchetten och trycker den mot brunnen. Du kan se i
1 svar · 6,3k läst
nino
nino: Matarledning i golvhöjd ska du undvika, dels får du borrhål där det kan läcka in vatten och barn kan ställa sig på rören för att tex nå högre med böjda rör som resultat, skruva kan dras ur väggen med förstora hål som följd och kanske trasiga plattor
6 svar · 2,9k läst
K
ktm250: Med full belastning menar de slitagemässigt. Värme räknas inte in i det. Den ligger alltid på 28 dygn.
7 svar · 14,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.