Hej,
Vi ska renovera ett badrum i vår källare, och vi har kommit fram till att inreda rummet enligt skissen här nedan.
Nischen vid duschen är till för att dölja en del rör och nischen vid toaletten är till för en vägghängd toalett.
Anledningen till att vi har valt ett 160 brett badkar är att vi har ett sådant sedan innan.
Så hur känns inredningen rent spontant?
Vi ska renovera ett badrum i vår källare, och vi har kommit fram till att inreda rummet enligt skissen här nedan.
Nischen vid duschen är till för att dölja en del rör och nischen vid toaletten är till för en vägghängd toalett.
Anledningen till att vi har valt ett 160 brett badkar är att vi har ett sådant sedan innan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så hur känns inredningen rent spontant?
Jag hade nog satt badkaret utmed väggen till vänster och duschen i anslutning till den, sedan handfat och toalett i högra delen. Hade funderat lite på hur jag vill använda fönstret, eftersom det är en källare antar jag att det är ett lågt fönster högt upp (?) Jag haed nog satt handfatet under det då, toan innanför.
Just nu möter man badkaret direkt när man kommer in och det kan ge en omedelbar trång känsla, man måste gå en bra bit in i rummet för att finna den fria ytan. Med badkaret på andra sidan kommer man direkt in i ett öppet rymligt rum och det upplevs mer inbjudande och större.
Just nu möter man badkaret direkt när man kommer in och det kan ge en omedelbar trång känsla, man måste gå en bra bit in i rummet för att finna den fria ytan. Med badkaret på andra sidan kommer man direkt in i ett öppet rymligt rum och det upplevs mer inbjudande och större.
Jag hade satt badkar där du placerat duschen o duschen i hörnet bredvid. Wc till vänster om dörren (mot samma vägg som dusch o dörr) och tvättställ med skåp under fönstret. Plats för stol/fåtölj rakt fram. Jag skulle oxå välja glasade duschväggar, ej en fastbyggd. Även om fönstret är litet så kommer det in lite ljus från det. Tips att ha ett högskåp i badrummet som rymmer allt extra som ett badrum behöver. Inte endast små väggskåp (men det kanske är höga du ritat in). Lycka till!
Mycket bra ideer, ska sätta mig och flytta runt lite i helgen.
Det är två högskåp som är inritade på ritningen. Men hur tänker ni er att ha tvättstället under fönstret? hur löser man en spegel då? för om man står i källaren så är fönstret i huvudhöjd.
Det är två högskåp som är inritade på ritningen. Men hur tänker ni er att ha tvättstället under fönstret? hur löser man en spegel då? för om man står i källaren så är fönstret i huvudhöjd.
Vi hade tvättställ under snedtak i ett hus och satte spegeln på annan vägg. Vem behöver glo på sig själv när man borstar tänderna? Väggen mittemot dörren är en perfekt plats (kanske helkroppsspegel för den som gillar det
Jag! Och när jag tandtrådar eller mellanrumsborstar så brukar jag ömsom skölja av verktyget och ömsom titta i spegeln så att jag träffar rätt.Jäderberg skrev:
Hur gör du när du rakar dig, blir det inte slabbigt om man står framför en spegel utan handfat under?
Jo, det lär det göra, men å andra sidan, handfat sitter ändå aldrig i den höj... nämen oj då vad skriver jag, ursäkta mig.klonk skrev:
Åsså en allmän ursäkt från oss här på forumet till Jäderberg för att vi alltid tar för givet att det är killar i andra änden
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Törs du inte skriva vad du tänker?thomasx skrev:
När du rakar p****n menar du väl? Jäkla folkpartist
För rakningen så funderat jag på om man kan limma fast en spegel på insidan av ett skåp. Denna kan man även använda för att kunna se sig själv i bakhuvudet.
Vi funderar på nått vitt kakel på väggarna och något brunt kakel med liknande mosaik som detaljer. Till detta vita möbler, blir det för vitt? Vad tycker ni?
Vi funderar på nått vitt kakel på väggarna och något brunt kakel med liknande mosaik som detaljer. Till detta vita möbler, blir det för vitt? Vad tycker ni?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det beror helt och hållet på vad du har för färg på skäggetgnuttisch skrev:För rakningen så funderat jag på om man kan limma fast en spegel på insidan av ett skåp. Denna kan man även använda för att kunna se sig själv i bakhuvudet.