3 431 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Inredningsförslag gällande vårt nya badrum
Du får skaffa ett extra handfat i låg höjd, till barna. ;-)thomasx skrev:
(och om du inga barn har, en bidé...)
Jag tänkte att det kunde gömma sig en kvinna eller man som inte rakar sig bakom nicket (jag själv brukar inte heller raka mig där), men tyckte att det kunde vara värt en chansning för att få fram poängen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Barnen har en pall. Att inte få raka sig vid de vuxnas tvättställ skulle de aldrig accepterna, rasism skulle de kalla det; -Vad är det här för särbehandling pappa, det är ju som sydafrika under apartheidtiden ju, skulle jag få höra dåklonk skrev:Du får skaffa ett extra handfat i låg höjd, till barna. ;-)
(och om du inga barn har, en bidé...)
Jag tänkte att det kunde gömma sig en kvinna eller man som inte rakar sig bakom nicket (jag själv brukar inte heller raka mig där), men tyckte att det kunde vara värt en chansning för att få fram poängen.![]()
Klart barnen ska ha en pall!! =) Ingen bidé dock..
Nya skisserna, vad tycks? Har insett att vi får byta badkar, kanske får några tusen för det gamla?
Till duschen så hade vi tänkt dessa skjutdörrar, då det är lite snålt om utrymme.
http://www.badshop.se/p/badrum/dusc...t-nisch-med-skjutdorr-55793.html#.UtJlafRDtzc
Nya skisserna, vad tycks? Har insett att vi får byta badkar, kanske får några tusen för det gamla?
Till duschen så hade vi tänkt dessa skjutdörrar, då det är lite snålt om utrymme.
http://www.badshop.se/p/badrum/dusc...t-nisch-med-skjutdorr-55793.html#.UtJlafRDtzc
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Färgsättningen med brunt och vitt låter ganska trist. Då detta är ett stort badrum skulle jag satt stora vita plattor på väggarna (förhållandevis billigt) och en mindre typ av mosaikplatta, gärna i en klassisk (blå och gröna toner) alterternativt en stark kulör. Till detta skulle det göra sig fint med möbler i trätoner (om ni vill få in det bruna) eller svartbets, men även vitt skulle fungera.
Detaljerna gör helheten: tänk till i förväg så att alla skåp- och lådhantag, krokar, blandare, handukstork, toalettpappershållare, osv. får samma finish. Krom är enkelt och klassiskt. Kan se trist ut när alla sådana detaljer skiljer i finish.
Tycker nog att den första planlösningen var bättre även om badkaret var i klumpigaste laget för min personliga smak.
Detaljerna gör helheten: tänk till i förväg så att alla skåp- och lådhantag, krokar, blandare, handukstork, toalettpappershållare, osv. får samma finish. Krom är enkelt och klassiskt. Kan se trist ut när alla sådana detaljer skiljer i finish.
Tycker nog att den första planlösningen var bättre även om badkaret var i klumpigaste laget för min personliga smak.
Redigerat:
Det är typ denna bruna och vita vi har tänkt ihop, tillsammans med detaljer i brunt glitrigt mosaik och brunt kakel i stavar.
Spegelt kanske man kan montera i ett skåp och ta fram vid behov?
Detaljerna hade vi funderat på matt krom, men det kanske är lika "jobbigt" att hålla rent som vanligt krom?
http://www.styleroom.se/image/scaled/normal/fexw/1/156092-badrum.jpg
Detaljerna hade vi funderat på matt krom, men det kanske är lika "jobbigt" att hålla rent som vanligt krom?
http://www.styleroom.se/image/scaled/normal/fexw/1/156092-badrum.jpg
Snygg nyans. Jag tycker dock att särskilt badrum i källare mår bra av ljusa färger, men detta var mycket bättre än den trista terracottabruna jag såg framför mig. Personligen tycker jag man skall ha ett minimum av kakeldetaljer. Lika daterade som borderna från 90-talet känns idag kommer ränder eller partier med brytande kakel bakom toalett, duschblandare och liknande kännas om några år. Bättre att hålla väggarna enhetliga. Om man vill bryta kan det vara snyggt med t.ex. en hel fondvägg eller med avvikande kakel/mosaik i duschnisch.gnuttisch skrev:Det är typ denna bruna och vita vi har tänkt ihop, tillsammans med detaljer i brunt glitrigt mosaik och brunt kakel i stavar.
[länk]
Om ni väljer en mörkare färgskala i källaren, tänk på att använda speglar för att ge rymd och ljus. Tänk: hotellbadrum. Tänk också på att vita badrumsmöbler mot vita väggar (med vad jag förmodar är vita innerdörrar) kan se intetsägande ut och det är trist när de vita nyanserna inte harmoniserar så om ni bestämmer er för vitt, se till att de vita nyanserna inte är alltför olika. Mot vita kakelväggar tycker jag alltid det är snyggast med svarta eller trärena badrumsmöbler, liksom det är snyggare med vita badrumsmöbler på färgade väggar.
Jag tycker personligen att krom är snyggt och klassiskt. Jag ser gärna när skiten börjar visa sig så man vet när man skall göra rent.
Klicka här för att svara