anders07
anders07: Det är bäst att göra badrum "vitt", speciellt nu med ROT (så länge vi nu får behålla det). Riva ut själv är inget problem och det kan du spara några tusenlappar på. Ofta måste man byta skivorna på väggen i så gamla badrum och så är det ofta cc 60 på reglarna i väggen så det brukar man fica samtidigt om man byter skivor. Det är också något som inte är jättesvårt och är
12 svar · 3,9k läst
·
H
hempularen: Inte vinkelslip inomhus. För stor brandrisk. Det går med tigersåg, fast det finns speciella blad med hårdmetall-korn som är avsedda för ändamålet. Det tar sin lilla tid även med rätt blad.
4 svar · 871 läst
svartöra
svartöra: Tja, jag tycker det ser ut som vanliga maskar av den typ man hittar i komposten, dvs lövmask. Jag är ingen maskexpert men är ganska säker på att det är någon daggmaskvariant och det betyder att de inte smaskar i sig huset för dig. Däremot är ju frågan hur de kommer in. Har du kanske en läcka på avloppsröret, rötter som tränger in eller liknande?
1 svar · 19,5k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Ja, den kanske har lite dålig fallhöjd :D Lycka till!
6 svar · 9,5k läst
·
S
supernasse: [citat] Ja min första ide var att mura eller snarare gjuta en rak distans mot väggen, det är ganska krångligt men inte alls omöjligt, Sen funderade jag på att om man kunde använda trä så hade det varit lätt som en plätt att rikta en regel att mura mot, Men det är en dålig miljö för trä, så nu undrar jag om inte en vanlig stålregel skulle bli perfekt. Jag tänkte alltså ta 2 st
3 svar · 2,4k läst
C
CykelPer: Har kommod och spegelskåp och de är jag nöjd med. Har haft de sen 2011 ungefär.
1 svar · 2,2k läst
J
J.A: Någon som vet om den funkar med alla typer av väggmaterial? I mitt fall har jag väggmatta bakom spegeln. Kan det finnas risk att spegelvärmen blir för varm så den kan skada mattan bakom?
0 svar · 840 läst
T
tony113: Konstigt. Nu har jag laddat upp dem. Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Såg även att samma vita "gegga" som däremot är torr finns på andra ställen också. Luktar fortfarande ättika om man stryker fingret på det. Se nedan: Bild 5 Bild 6 Bild 7 Min första tanke kring detta var kalk men då ska det väl inte lukta ättika? Endast i hörnan (bild1 & 2) blir det inte torrt på fogarna. Övriga ytor
2 svar · 1,5k läst
·
T
tank77: 2-3mm............
1 svar · 4,2k läst
T
T
TheSLASH: Har funderat på att bygga ett fyrkantigt "hål" i väggen i duschhörnan, för tvål och schampo etc., och möjligen ett hål till på ett annat ställe. Som man ofta ser i utställningar och foton, men har aldrig hittat en lösning hur detta görs korrekt. Tätskiktet bör bara va att använda rätt hörn som finns att köpa färdiga, men det stora frågan som jag har är hur man får det tätt
0 svar · 1,1k läst
T
Thema: Tråkigt att inte entreprenören kan informera om det innan. Som beställare kan man ju inte veta sånt innan.
8 svar · 7,5k läst
·
O
Odjuret: [citat] Lite OT men jag reagerade på att han sa att det var svårare att det tätt nu när alla kör med kakel... Har han missat att kakel inte är ett tätskikt? Känns lagom proffsigt... TS, jag skulle inte oroa mig så mycket när det gäller dina borrade hål! Har du kört silikon så är jag övertygad om att det inte är någon fara! Det känns som att det inte heller står direkt i
11 svar · 5,9k läst
S
Snabeln: Anmält det nu, bara att hålla tummarna att dom löser det nu och inte behöver vänta till besiktningen. Märks att hantverkarna har bråttom nu för tiden, jäklar vad små fel man hittar, många onödiga.
8 svar · 2,3k läst
·
G
gogu: Ett golv och nicher som många bygger är ju horisontella det måste ju vara det värsta. I ett snedtak droppar ju allt av så varför skulle det vara ett problem?
2 svar · 1,2k läst
Jonatan79
Jonatan79: Jag skulle kaklat in det med tex samma klinker som golvet, blir tokfint om det får plats såklart
1 svar · 1,2k läst
J
Janneman: Tack för tips. Vattenrören kommer underifrån källaren så det finns inga i väggen. Tror det håller på att ta upp fukt från luften. Antagligen känslig spånskiva.
4 svar · 1,2k läst
·
Engztrom
Engztrom: Är det någon som har en IDO Seven vägghängd WC med extern spoltank? Är ni nöjd med den? Är vattenhålet och flödet tillräckligt stort för att hantera en normalstor kabel, inkl. papper? Tyvärr hittar jag inga bilder på internet där man kan se hur insidan ser ut, så att man kan bilda sig en uppfattning, så det blir väl att ta bilen och masa sig iväg 5 mil till närmaste butik, som
0 svar · 1,5k läst
·
R
RoBo: Vad är som vanligt ? Men plast innanför tex. humibord och sedan tätskikt är ok. Alltså inget organiskt imellan.
3 svar · 2,7k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: Skulle även funderat på att bytt ut fönstret till en med komposit/plastkarm för att slippa oroa sig för fuktbelastningen på träkarmen
7 svar · 9,8k läst
·
R
Roland112: kan du inte visa lite bilder från detta, vill lära mig!
7 svar · 3,9k läst
Globetrot
Globetrot: Det bästa är väl att sätta ihop en detaljerad beskrivning och sedan dra in in flera offerter. Besiktningsman är alltid bra, mellan 10-25000kr Bygglov 5000kr Badrummet 150,000 ( ink möbler, billig standard) Utbyggnad (platta på mark, trä, råspont, träfasad, avlopp vatten) ca 150-250,000 ca 10kvm Arkitekt 10,000? Konstruktör 7000kr el? 5000kr målning? 2000kr plåt? 2000kr ca 450,000kr?
2 svar · 1,5k läst
M
SBH: [citat] jag har fått köra 2mm på oregelbundna plattor (handgjorda). typ denna fast inte så jämna kanter http://1.bp.blogspot.com/-zaplDfUS2_k/UlPcCq5sZzI/AAAAAAAAAIg/PTdS7-5SYTE/s1600/IMG_1033.JPG
15 svar · 2,5k läst
Z
zsimpey: gör det ordentligt. bila upp plattan och isolera 200mm och golvvärme. vet inte hur hållbart det är att gjuta 2cm! på cellplast men verkar i ostadigaste laget.
3 svar · 1,5k läst
nikasp
nikasp: Det är inför försäljning så det blir inte att lägga mycket tid på det. Tror inte de gått på dem hårt, inte senaste tre åren i alla fall. [citat]
2 svar · 3,6k läst
·
FG
FG: Även K-rauta har 20 % på torsdag den här veckan.
23 svar · 9,0k läst
·
H
HEM2121: Vad bra! Då blev metoden beprövad eftersom det fungerade lika hos oss dom för dig. 😄
17 svar · 73,8k läst
S
smidaren: Nja! Kanterna på kaklet var inte så snygga direkt. Jag lät sätta en egenhändigt tillverkad list som jag skar "kant i kant" med plattan, Renoverar i och för sig inte mer nu ängar mig helt åt en egen uppfinning kring ljusupphängningar. Har fått statligt stöd tack vare att min utbildare gillade den. Grymt bra rekomenderar skolan starkt. Alla ni seriösa uppfinnare testa era ideér på
158 svar · 54,0k läst
·
P
Anonymiserad 48587: [citat] Detta kan justeras när man monterar duschen.När man skruvar ihop rören så "låser" man omkastarens läge, så positionen på omkastaren kan m.a.o. ställas olika. Jag håller med om att det är en fördel att kunna svänga takduschen.
8 svar · 6,7k läst
anders07
anders07: [citat] Nej, ingen golvgips i badrummet. Antingen plastmatta på spånskivan eller flytspackel, bara att välja...
6 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.