K
Klakorp: Tack för svar! Man har ju hört en del "skrämselpropaganda" om att mörkt fix kan synas genom billigare kakel. Det var därför jag tänkte....
2 svar · 3,2k läst
F
Freddo26: [citat] Japp, det är jag medveten om och som jag skrev så kommer det hantverkare för hela kalaset så inget kommer göras själv :)
2 svar · 1,1k läst
arneri68
arneri68: Gipset håller säkert, men fogmassan kanske spricker om underlaget sviktar. Mosaik lär inte styva upp väggen nämnvärt. Jag har nyligen byggt en liknande vägg och använde 70 reglar, plyfa och gips.
1 svar · 2,8k läst
·
T
TryggareBob: Tack för era svar - jag ska givetvis titta på era förslag. Comfortbutiken låter som ett bra förslag då vi bor någorlunda nära.
3 svar · 11,0k läst
smiler
smiler: Ja precis plattorna är nya sen en tid, pallningen va under förrut på dom flesta.
8 svar · 3,1k läst
·
Globetrot
Globetrot: Tack!
4 svar · 1,3k läst
Globetrot
Globetrot: [citat] Ja, företaget kommer följa anvisningarna. Efter vad jag nu förstått kan själva toalettstolen bli kortare om man väljer en med avlppsanslutning bakifrån. Vår gamla toalett var 670 från framkant till bak.....nu har jag hittat ifö som är 610... Någon som känner till någon ännu kortare? ...men för vuxna
3 svar · 4,5k läst
H
hempularen: Bästa sättet att hitta bra hantverkare är via kontakter. Kolla med släktingar, arbetskamrater osv. Titta i området, ser du att en firma jobbar där, hör med ägarna till huset om vad de kan säga om firman. Hittar du en riktigt bra firma så räkna med att det kan vara lång kö, och bli inte förvånad om firman är minst lika noga med att välja sina kunder som du är nogrann med val av
8 svar · 2,3k läst
H
hempularen: Du hade som sagt troligen klarat det själv på kortare tid. men här kan ingå tid att köra och hämta material några gånger också.
15 svar · 1,9k läst
·
A
AronD: [bild] Nytt förslag. Innbär flyttande av dörren, som jag inte ville från början men å andra sidan gillar jag layouten mycket bättre. Man kommer åt handdukar från badkaret också om dom hänger på väggen till höger från där man kommer in. Vad tror ni?
14 svar · 2,3k läst
·
R
Räknenisse: Kan interiören spegelvändas så att det blir bakom toaletten som rören kommer ur väggen?
8 svar · 10,1k läst
·
E
Enla: Hej! Du har en LIP produkt som kan hjälpa dig att ta bort fläkarna http://www.lip.dk/produktoversigt/pleje-og-vedligeholdelse/lip-klinkerens.aspx?lang=sv -Men det som ororar mig här är att man slagit på värmen 2 dagar efter att man lagt golvet det ska va 28 dagar. Man har utsatt sättmassan för en chock när den forfarande brinner, detta kan göra att klinkern kan börja lossna! :(
14 svar · 41,6k läst
·
nino
nino: Fördelen med latex är att spacklet fäster i det, det gör det inte på silikon
22 svar · 11,3k läst
A
Ardurapid: Du kan skära ett fint snitt i dem o fylla med tätskikt och sätta en bit remsa över snittet, nu använder inte vi biltema men kolla med dem vad som gäller så det inte blir fel.
3 svar · 1,2k läst
elpaco
elpaco: [citat] Ok .. De sitsar jag använt har iaf varit avtagbara som regel .. Mysko vana att sitta på porslinet hörru?
47 svar · 14,2k läst
·
Globetrot
Globetrot: [citat] Ja, vi har avtalat både byta av golvbrunn och uppregling av väggar med entreprenören. Blir spännande att se hur det ser ut. ��
5 svar · 995 läst
·
A
Ardurapid: Byggkeramikrådet (BKR) lämnar ut behörighet/godkännande till att sätta kakel i våtrum. Tätskiktstillverkaren/Återförsäljaren är den du ska kontakta, skulle aldrig knacka platta/or i duschdelen om det nu inte är matta bakom som är gjord för kakel, den är mycket mer tålig än foliebaserade tätskikten. Är 10x10 och mosaikarken gjorda för att kunna följa fogar golv till tak? En
4 svar · 1,2k läst
Engztrom
Engztrom: Funderar på att köpa duschkabinen "Sture-90" (SW1235) från Swedmart: http://www.swedmart.se/duschkabin/sture-90-duschkabin Är det någon som har köpt den och kan ge ett omdöme? Och om ni dessutom skulle kunna ange måttet på "hörntriangeln" samt avståndet mellan bakre kant (vägg) och bakre glas, och ev. posta ett foto av baksidan, så vore det guld värt! [bild]
0 svar · 2,9k läst
·
S
SteffeRajden: Hej, Köpte denna duschdörr 2006 och hittar inte kvitto som kan tala vilken tillverkare det är. Någon som har en idé? [bild] [bild] [bild] Tack på förhand
0 svar · 1,1k läst
·
anders07
anders07: Jag gjorde det första gången och tycker själv jag var nogrann... Väggarna tog mest tid, kanske 4-5 timmar höll jag på första dagen och då var väggarna klara, golvet prime'at och brunnsmanschetten på plats. Golvet gick ju tokfort sen i jämförelse, tog nog inte mer än en timme eller lite på... Badrummet jag lade är ca. 4 kvm.
7 svar · 2,1k läst
B
Bigfoot: Man kanske ska sikta på en Ifö då, verkar vara max åtta liter på alla(?) modeller där medan övriga märken ligger på någon liter mindre.
5 svar · 4,9k läst
jonmo
jonmo: Ok, tack, det låter bra. Skall se till att spec:a det hela noggrant nu när vi ska skriva kontrakt, jag hoppas att den typen av lösning inte blir för dyr.
2 svar · 6,0k läst
·
hsd
hsd: [citat] Åter till Ditt problem det är inte kalk utan tvålrester, men om gubben vill använda hårdtvål så låt han göra det och låt han städa efter sig, det är lite olika på tvålar en del avlagringar löser man bäst med såpavatten som sprayas på medans andra behöver annat, bikarbonat eller citronsyra, så det blir att prova sig fram angående flytande eller fast tvål så är det
19 svar · 7,5k läst
nino
nino: om du kallar det för dusch så är det nog krav på tätskikt i hela utrymmet, kallar du det för tvättstuga eller liknande så är det golvet plus 50mm upp på vägg
1 svar · 844 läst
H
HEM2121: [citat] Är på det sättet med pilarna så tycker jag att kakelsättaren som har köpt kaklet skall prata med de som har sålt kaklet, måste vara en reklamation som de skall stå för.
66 svar · 11,5k läst
·
Matti_75
Matti_75: [citat] Det är ingen fara, ser bara till att ändringen förs in på relationshandlingarna så är allt grönt.
13 svar · 2,2k läst
anders07
anders07: Bäst är att ha fläkten igång hela tiden. Det blir vatten bakom kakel (vilket är normalt) när man duschar och det avdunstar sen sakta och orsakar högre luftfuktighet som i sin tur ger svartmögel. Har man en gång fått det kommer det snabbare tillbaka eftersom det är svårt att döda all sporer. Klorin är som sagt bra och skrubba även lite utanför det som är angripet med klorin. Se
7 svar · 2,0k läst
D
Daniel_78: Hej! Någon som kan rekommendera en bra hantverkare i örebro för badrumsrenovering? Någon som har erfarenhet av Örebrobygg AB? Mvh Daniel
0 svar · 658 läst
O
Odjuret: [citat] Troligtvis är rörstorleken 75mm... Det är den vanligaste storleken när man har dusch... Men om avloppet är kopplat till brunnen så skulle jag kolla upp pump.... Det borde bli billigare än att gräva å fixa... Så ring nån av de som tillverkar pumpar å kolla med dom vad de rekommenderar i just ditt fall
6 svar · 9,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.