4 492 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
våtrumsfolie. gäller de i hela badrummet?
Vad är de som gäller angående. våtrumsfolie och tätskiktsmassa i badrum?
måste man ha våtrumsfolien i hela badrummet eller gäller det bara i zoon 1 på väggarna ? och hela golvet.
man har ju tätskiktsmassa på väggarna i hela badrummet men ser ingen vits med att ha det utanför duschen där väggarna knapps kommer få vatten på sig, och om de skulle komma vatten så finns ju endå tätskiktsmassan där... men jag vill veta vad som gäller..
måste man ha våtrumsfolien i hela badrummet eller gäller det bara i zoon 1 på väggarna ? och hela golvet.
man har ju tätskiktsmassa på väggarna i hela badrummet men ser ingen vits med att ha det utanför duschen där väggarna knapps kommer få vatten på sig, och om de skulle komma vatten så finns ju endå tätskiktsmassan där... men jag vill veta vad som gäller..
golvet och zon1 ska ha folie, hela väggen om det är en yttervägg och del av den är zon1
men det är i stort sett ingen vinst med att bara köra gucka på väggarna i zon2, det ska vara så pass mycket och sen ska det oftast vara en till smet, ångspärr, som ska på så det blir ytterligare en burk att köpa.
jag kör folie i hela badrummet på alla jobb
men det är i stort sett ingen vinst med att bara köra gucka på väggarna i zon2, det ska vara så pass mycket och sen ska det oftast vara en till smet, ångspärr, som ska på så det blir ytterligare en burk att köpa.
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Sedan så är det väl inte alltid helt solklart hur en godkänd övergång mellan rollat och folie skall utföras.
nino skrev:golvet och zon1 ska ha folie, hela väggen om det är en yttervägg och del av den är zon1
de är sant.. jag kör folie över hela..
behöver man prima flytspacklat golv innan eller slipper man det ?
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Oavsett vilket tätskikt du använder så skall du läsa monteringsanvisningen för just det system du valt. Och sedan skall du följa anvinsningen exakt. Finns det något som inte framgår så byt system till ett med tydligare monteringsanvisning.
Med att följa extakt menas ner till att det skall vara samma artikelnummer på varenda pryl i systemet som den som anges i anvisningen.
Med att följa extakt menas ner till att det skall vara samma artikelnummer på varenda pryl i systemet som den som anges i anvisningen.
Det framgår ej riktigt mer än aTT de ska användas på sugande material. Men ej mer än så. Men tänker ej byta bort kiiltos system för det med tanke på att det är ett av tre system som är vattentätt. Medan alla andra system ej klarar testernahempularen skrev:Oavsett vilket tätskikt du använder så skall du läsa monteringsanvisningen för just det system du valt. Och sedan skall du följa anvinsningen exakt. Finns det något som inte framgår så byt system till ett med tydligare monteringsanvisning.
Finns en lång tråd om tätskikt och de "nya" proven, alla tätskikt på marknaden är godkända, det var på LFs beställda test som några läckte.
Då ska du ringa supporten och fråga, men förmodligen ska du prima...
Då ska du ringa supporten och fråga, men förmodligen ska du prima...
undrar med detta, tjommen som skulle plattsätta mitt badrum limmade fast sina riktbrädor så att det inte gick att få bort dem utan att skada folien. Har nu 5 lappar inne i våtzon 1.kick3n skrev:
Kan väl inte vara "fel" att måla på lite membran på dessa även om det systemet inte ska användas i våtzon 1?
Edit: Jag satte för övrigt Kiiltos system med M1000 ECO lim, behöver inte prima innan och tyckte det var lättare att jobba med än K2 membranet.
MVH
Redigerat:
Klicka här för att svara