4 406 läst ·
38 svar
4k läst
38 svar
Badrum + WC - Frågor om våtrumssäkring & kakel \ klinker
Som sagt, fix är inte gjort för att läggas i för tjocka lager precis som Nino säger i sitt inlägg och tydligen har din "hantverkare" redan lagt ett gigantiskt lager med fix i köket då detta har kostat 4000 kr:wow: Tyvärr kommer hela golvet att släppa i framtiden på grund av det tjocka lagret med fix.
Förresten hur blir det med trösklar in till andra rum, dom måste ju bli skyhöga?
Förresten hur blir det med trösklar in till andra rum, dom måste ju bli skyhöga?
Tjenare Johan.Johan1983 skrev:
Både ja och nej på den frågan.
Anledningen är ju den bild du målar upp av din situation. Fel mtrl, slut på stålar och en deadline som verkar omöjlig. Då blir det ju lätt för mig, som deltagare i denna tråd, att känna "OK, men kör på då för f-n".
Detta forum är till för att hjälpa varann och med tanke på det du beskriver så är mitt tips att stanna upp och tänka om. Skaffa fram tid och pengar först så det du ska göra blir bra.
Men att ha taggarna utåt här på BH hjälper inte dig eller nån annan.
Nu har jag inte använt biltema /byggmax mm våtrumssystem men det riktigt att använda samma lim till våderna som till hörn och remsor? I de flesta systemen ska det vara ett annat lim till skarvar och remsor?
Tänkte din nisse ta volym eller vikt delar i blandningen fix / cement?
Vad har du för underlag och lägger klinker på?
Hade varit bättre att inte rätta upp golvet utan bara lagt plattorna eller flytspacklat det rätt.
Tänkte din nisse ta volym eller vikt delar i blandningen fix / cement?
Vad har du för underlag och lägger klinker på?
Hade varit bättre att inte rätta upp golvet utan bara lagt plattorna eller flytspacklat det rätt.
Ja och i en hall är det inga fel att ha det i dörröppningen som en dörrmatta ungefär. Det gjorde jag. Dock ångspärr som man rollade ut men iallafall.nino skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 273 inlägg
Tror det är ganska onödigt, vid läckage så kommer det ändå rinna ut utanför det pga avsaknaden av golvbrunn. Ofta har man ju inte organiskt material under klinker utan tex flytspackel, ett mindre läckage går i värsta fall ner en bit i den och då är det bara lite tid och golvvärme som behlövsnino skrev:
Klicka här för att svara