harry73
harry73: Grattis
5 svar · 2,0k läst
harry73
5 svar · 2,0k läst
T
tioende: [citat] Ja, tack. Jag ska kolla om det går att gör en sådan lösning. Tack för hjälpen. Återkommer om det inte är möjligt. Men hur som helst får jag väl installera en pump i annat fall. Ska kolla om rören är av plast också.
9 svar · 4,9k läst
L
least: [citat] Ett råd, bygg inte för komplicerade "boxar" för att kunna hålla koll på detta. Räcker det inte med att du rensar bort lite frigolit och sen lägger in den elektroniska detektorn? Köp en detektor som kan matas med nätansluten trafo, så slipper du batteriproblemet. Och nej, jag har ingen modell att ge dig, kika på Google.
63 svar · 10,3k läst
·
J
Joakim Friman: Tjena nä inget drar ihop sig men tycker om man känner på bottenventilen när man kör badkaret alltså där vattnet sugs in så är suget inte superstarkt men ändå så tycker jag att själva flödet (när ja kopplade bort en släng på trycksidan) var jäkligt bra översvämmade brunnen iallafall o den sväljer ju en hel del ....
4 svar · 1,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Kan ju vara bra att kontakta kommunens konsumentvägledare i stället för konsumentombudsmannen i Stockholm. De ringer ofta direkt till företag och förklarar rättsläget.
2 svar · 730 läst
B
bryggarebob: Har fått svar från IKEA "Lådorna som tillhör kommoden går inte ända in till väggen utan det lämnas ett mellanrum på 10 cm och där ska ni kunna dra avlopsslangen.". Frågan avsedde detta tvättställ (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79874881/)
8 svar · 2,4k läst
D
Dave79: Det är ett nytt badrum och duschar man är det ca 100cm till element men om det installeras ett badkar är det bara ca 10-20cm ifrån.
2 svar · 6,0k läst
C
carlas6: [citat] Tack. Har svarat ☺
56 svar · 23,1k läst
·
S
shms: Ingen som har några förslag?
1 svar · 4,2k läst
prototypen
prototypen: Exakt så sa också hotellägarinnan, det räddas av daglig städning Men häftigt Protte
5 svar · 4,1k läst
·
J
Jocke Best: Jag har haft en liknande skada efter att en hylla rasade ner i glasmosaiken. Löste sig kanon med frugans nagellack. Fördelen med denna är att det går att hitta väldigt snarlika nyanser i en välutrustad necessär, och att det går bra att bygga på höjden eftersom det är lite tjockt. Prova nån mattsvart Emo-färg så blir det bra. [bild] Här är denna tex:
3 svar · 7,9k läst
·
H
hempularen: Svårt att se på bilden vad som har lossnat. är du säker på att det är delar av brunnen? Inte bara avlagringar av skräp. Ofta kan det finnas rester av kakelfix och liknande i en gammal brunn. Fix som har hamnat där när en hantverkare rengjort verktyg för länge sedan.
2 svar · 3,3k läst
·
T
thomasx: [citat] Ja, det är nog 15x15 som jag tänker som en vanlig storlek.
33 svar · 13,5k läst
B
Bollinger: Blev ???? men skulle vara:)
18 svar · 3,8k läst
Wide Glide
Wide Glide: På bänkskivorna av sten bör det vara godkänt för livsmedel. AKEMI har specialprodukter som fungerar till detta. https://www.matek.se/kemi/impregnering/
16 svar · 21,5k läst
BirgitS
BirgitS: Det finns släplister till duschdörrar med några olika höjder. Har för mig att det var Bauhaus som hade en som bara var 1 cm när vi kollade (fast vi skulle ha en högre).
24 svar · 6,4k läst
·
B
berrabongo: Här har det gått bättre. https://www.byggahus.se/forum/badrum/221041-malat-vatrumsmatta-tapet-i-badrum-fore-och-efter.html
2 svar · 5,3k läst
B
bjorn_s: Tack för kommentarer båda två! Spacklet ska jag begrunda.. Men jag lutar ändå åt att försöka förstärka själva bjälklaget med extra reglar eller kortlingar ändå. Det hade vart fint om det fanns en klinkerfog som tillät lite rörelse.
17 svar · 22,8k läst
·
B
bjorn_s: Ah, så är det kanske. Dom vill säkert helst göra hela badrummet. Man få hitta nån egenföretagare antar jag.
75 svar · 41,2k läst
·
B
bjorn_s: Det finns så sjukt mycket bra information på den här siten. Och massa kunnigt hjälpsamt folk!
5 svar · 4,5k läst
Krilleman
Krilleman: Är den helt ny så är det ju bara att reklamera.
1 svar · 2,6k läst
·
thomas33
thomas33: [citat] Du kan inte bara skruva in den, utan måste linda lin eller gängtejp. Själv föredrar jag lin, då det sväller och tätar om det blir vått.
10 svar · 2,7k läst
H
hempularen: Tycker iofs. att Grohe har haft en del blandare som delvis påminner om den på bilden, Just utloppet vid ena sidan, den rätt slimma designen. Men troligen hade du sett en grohe logga isåfall.
3 svar · 2,0k läst
·
P
Peter 123: Det får nog bli en plafond i taket, samt att vi tar bort lampan mot bastun. Duschblandarens placering kan man fundera på. Finns det någon fördel eller nackdel att flytta den till andra väggen?
3 svar · 717 läst
·
T
tobben87: För att du ska få gjuta in rör så ska de vara märkta med BD. Står de någon som helst märkning på rören? Vad står det i så fall.
1 svar · 9,9k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Räkna med ca 600kr plus mums för varje m2 tätskikt. Kakling/klinkers 3-4 dagar max. Flytspackel, fix, fog ca 5 tkr.
1 svar · 1,1k läst
H
HWS: [citat] Jo, i och för sig, men det tar ändå mycket ljus när det är så tjockt. Jag var i alla fall iväg och mätte nu, och med 120 bredd så går det att öppna dörrarna 56 centimeter, vilket var fullt dugligt.
9 svar · 2,4k läst
·
H
hempularen: Djupet bör inte vara ngt. problem. Avloppet från toan går ju in i en likadakn gummimuf som man har vid golvmonterat avlopp, till en del är muffen kompletterad med en slangklämma som gör den extra tät mot rörutsticket från väggen. Spolvattnet kommer iallafall på Ifö fixturen genom ett rör som är teleskopiskt instucket i ett rör som kommer ut ur fixturen. Teleskopröret tätar mot
5 svar · 11,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.