T
thomasx: [citat] Alltså, den lösningen är inte heller möjlig utan att förändra väggarna, eftersom det inte finns någon dörr enligt skissen ;) Teoretiskt möjliga lösningar finns det ett gäng, varav den i skissen är en, genom taket som nämndes en annan, då behöver man heller inte förändra väggarna, så det är ju ytterliggare en möjlighet som faller under kriteriet ovan ;) eller med en
31 svar · 18,8k läst
·
B
bjorn_s: Snyggt!
2 svar · 6,0k läst
·
L
lundq: Sorry. Inte försäkringen. Garantin menar jag givetvis.
1 svar · 1,9k läst
·
Suhagg
Suhagg: Såg bra ut det där. Det viktigaste för komunen verkar vara att de kan checka av att ett papper kommer in. Sen hur det ser ut verkar inte spela jättestor roll. Ansvaret ligger ju trots allt hos dig själv.
15 svar · 45,6k läst
·
A
AronD: Jag hade skrivit ihop det du sa att representant på kiilto sa. Mailat det till honom och bett honom bekräfta skriftligt. Så har du något att stoppa in in i en mapp så kan du sova ännu bättre då du gjort allt enligt tillverkare och dessutom kan styrka det.
10 svar · 14,3k läst
K
ktm250: Det är enkelt! Tätskiktet läggs som vanligt. De stora plattorna läggs. Man spacklar upp med fix för de tunnare, låter det torka. Lägger de tunnare.
4 svar · 2,4k läst
anders07
anders07: Den här har jag: http://www.buycleverstuff.co.uk/klab20db-bluetooth-in-wall-amplifier--5-ceiling-speakers---keene-22526-p.asp Nätaggregat ingår i den och kommer med Englandskontakt men det är bara att köpa en ny sladd...
8 svar · 2,6k läst
·
K
ktm250: [citat] Ja, men det tog jag faktiskt för givet att jag inte behövde nämna eftersom jag även hänvisar till BBV.
6 svar · 7,8k läst
Jonatan79
Jonatan79: OJ, fort men fel. Tog bort inlägg. Använd modellen med glaskupa så har du rätt IP-klass, den är också snygg, har den i vår gäst-wc.
3 svar · 3,0k läst
nino
nino: Jaha ok, finns det inga papper på jobbet då? Borde ju följa med ett kvalitetsdokument Annars ring dom å fråga om dom finns kvar?
6 svar · 1,4k läst
Snigla
Snigla: Jättefint! Hoppas ni nyttjat det väl hela sommaren.. :D
95 svar · 49,3k läst
·
J
jperjus: Tack för länk!
4 svar · 10,4k läst
J
Jarlsgård: [bild] Detta hittade jag nu, så om jag kan montera tätskikt bakom rören utan problem så ska det alltså vara godkänt om jag tolkar det hela rätt. Nu finns det ju inget företag som kan säkerställa det, utan det får ju bli jag själv och styrka det med detaljerad dokumentation. Edit: Irriterade mig på att den postade båda bilderna och inte bara förstoringen så nytt inlägg! :wow:
12 svar · 2,2k läst
·
S
Sparris: Tack för svaren. Det var som jag anade.
3 svar · 2,6k läst
-RB-
-RB-: Hur gick det med badrummet?
15 svar · 8,1k läst
·
J
Jarlsgård: För förvaringens skull och för att få rummet att upplevas luftigt så hade jag valt en kommod med ett lite lägre djup på, 35-40. På så vis så blir det luft framför kommoden och det kommer upplevas större. Som följd av lite förlorad yta på djupet i lådorna så hade jag satt upp ett spegelskåp med hyllor ovanför samt haft någon sorts förvaring ovanför toaletten, förslagsvis
9 svar · 4,0k läst
·
O
oceanis: Lönt och lönt....det är ju skönt. Men varför inte använda befintligt system och koppla på en liten elpatron men cirkpump för bara den delen du vill ha komfortvärme i. Jag har det så eftersom jag har vattenburen värme med värmepump och den ger ju ingen värme på sommaren. Jag har därför LK.s elpatron kopplad på de delar där jag vill ha varmt golv på sommaren. Det är bara att
3 svar · 3,2k läst
Anna_H
Anna_H: Alternativ 4, men tänk på utrymmet vid toan, kolla regler angående tillgänglighet, och känn efter vad gäller armbågsutrymmet. Finns egentligen ingen anledning att ha en massa luft på båda sidor om ett högskåp. Jag har högskåpet i hörnet med bara 5 cm luft, och det är lika djupt som tvättstället, som sitter dikt an mot högskåpet. Fundera också på att vrida TM/TT 90 grader, kan
7 svar · 3,9k läst
·
M
Miguel.Angel: Okej! Tack så mycket! :)
8 svar · 985 läst
tussee
tussee: Kran två är en backventil, hitta själv felet nyligen på min vatten anläggning, men hoppas du redan löst det. (Reservdelar heter LK684)
6 svar · 9,9k läst
·
O
one-: [citat] Oj, längesen det blev nån uppdatering här i tråden. Kollade asbest innan jag började riva o det skulle inte va nån fara i det här fallet. Nackdelen med att spola gamla gjutjärnsrör kan va att om skicket är uselt som i mitt fall😬, så spolar man sönder rören. Men man bör absolut kolla skicket om man har gjutjärn, i mitt fall verkar kvalitén på rören fantastiskt
19 svar · 4,7k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Japp, kändes bättre.
3 svar · 5,0k läst
·
pelpet
pelpet: Alt3, då finns det plats för ett skötbord eller annat skåp. Jag hade också skippat dubbelhandfatet. Ännu hellre hade jag flyttat dörren lite till höger och satt toan i ett separat litet rum med skjutdörr till vänster om ingången. Då kan en person duscha och en annan gå på toa ifred samtidigt.
15 svar · 2,4k läst
·
R
Rolle85: om man lägger plastmatta på golvet och kakel på väggar, får man då fortsätta ha rören genom golvet? Samt, hur gör man med tätskikt när man lägger plastmatta på golvet och kakel på väggarna? Tätskiktar man hela vägen från tak till golv men inget tätskikt på golvet där plastmattan ligger?
18 svar · 41,9k läst
·
Krilleman
Krilleman: Jag är ingen ventilationare men 5m kan inte vara några problem i ett 125mm rör!
1 svar · 4,6k läst
Anna_H
Anna_H: Det sista tycker jag blir jättebra. Prova toalettstolen stående och sittande innan du sätter fast den, om den ska stå rakt som du ritat in den eller om det blir bättre med 45 graders vinkel. Du kan testa med en vanlig stol i lagom höjd innan du sätter avlopp och sådant.
11 svar · 2,9k läst
H
hempularen: Plasten i väggen skall inte vara ett problem med dagens tätskiktssystem. Tidigare fram till typ 2006/07. var ångspärren i tätskiktet tät, men inte lika tät som byggplasten. Därmed kunde vattenånga passera ut genom tätskiktet och sedan "fastna" mellan tätskikt och byggplast i väggen. Bla. därför infördes hårdare regler för tätheten i ångspärren i tätskikten. Genom att öka
7 svar · 1,6k läst
·
N
Nallis: [citat] Jaaaa, tack :)
4 svar · 838 läst
H
HerrOso: Hej byggahusexperter! Jag har en golvbrunn i duschen jag undrar om det ser någorlunda okej ut med. Badrummet renoverades helt och duschen installerades 2011. Enligt tidigare ägare enligt konstens alla regler och av auktoriserad firma. Några papper har vi dock inte sett till, inte heller får vi veta vilken firma det rörde sig om. Ni som ör kunnigare än jag inom brunnsområdet, ser det allt
0 svar · 894 läst
·
H
hempularen: Läs monteringsanvisningar för tätskikt, läs gärna från mer en en tillverkare, de kan vara olika detaljerade för olika moment. Läs reglerna från BKR. Och läs monteringsanvisningen för golvbrunnen, innan du gör något överhuvudtaget med golvet. Det är den svagaste punkten, och där flest gör fel.
5 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.