A
Du är körd! Bilden är geotaggad, försäkringsbolaget har redan svartlistat dig. Bara riva allt och börja om.

• Gilla
Per_Eriksson och 1 till
  • Laddar…
largab skrev:
Krångla inte till det.
Fyll hålet med våtrumssilikon, limma dit ny platta ovanpå.
Det finns garanterat inget vatten alls någonsin bakom denna platta på den höjden.
Det är ju inne i duschen, nedersta plattan i ett hål, jag tänker tvärtom att det är rätt mycket vatten där?

Du hade väl silikon i innan du skruvade i skruven?

J
Njae, han borrade ju från andra sidan, och trodde sig ha en marginal på en decimeter typ. Jag sällar mig till de som menar att detta ju, om man skuvar i en helt ny skruv från duschen, men fyller med silikon innan, har en helt likadan situation som om man tex skruvat fast en hylla. Förutom att man inte sätter en hylla inne i en nisch då. Som sagt, om man tätar hålet och för syns skull limmar fast nytt kakel längst in så är ingen skada skedd.

M
Andreas_kalmar skrev:
Ja det går att byta en platta med försiktighet
Jo, men blir tätskiktet helt då? Dvs kan du göra som någon föreslog, limma tid en lagningslapp med god marginal? Det går väl bara om man får bort all fästmassa?

Men visst, har sett många duschstänger, hyllor och annat fastskruvat genom plattor och tätskikt, så det är nog bara att fylla med silikon och sätta en ny platta och se glad ut.

Man tar bort erforderlig mängd kakel så man får minst fem centimeter runtom skadan tar bort allt fix tätar med duk 10*10cm så är det godkänt igen

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.