D
Daniel Liedström: Jag trodde det var 85cm för att det är en bra höjd att hänga kuken över när man ska vaska av den. [citat]
8 svar · 75,9k läst
H
hempularen: Menar du tätskiktet i badrummet?
1 svar · 5,8k läst
D09
D09: [citat] http://dalabgroup.se/golv/ Googlade " skiva med fall " Inte en aning om det blir lättare med dom :)
12 svar · 4,3k läst
S
Svante Svenson: Betsa den för att få den mörk, och skruva fast små vinkeljärn eller lister i väggen som skivan kan vila på. Om du fogar den mot väggarna kommer du inte behöva skruva fast den i vinkeljärnen/listerna utan den kan flyta på vilket är bra när den ändrar storlek pga klimat. Däremot bör du ha en plan för hur den inte blir fuktskadad och superlätt får fläckar, förslagsvis oljar du
1 svar · 3,6k läst
·
R
Renee79: [bild] Att ta bort putsen känns inte som ett alternativ- bättre att bygga in det. Som vattenspärr har vi tänkt oss nått av de olika rollerbara systemen (knauf/probau/kiilto) som finns på bauhaus- funkar det? Räcker det att det är på golv+10 cm? Ej väggar?
2 svar · 1,3k läst
·
S
samlarn: Hej! Jag bor i en villa från 70-talet, och i badrummet finns ett sånt här lamputtag i taket. [bild] I mina tidigare badrum har taklampan alltid varit fast monterad. Finns det någon taklampa som man kan koppla in i det befintliga uttaget utan att riskera problem med fukt eller el-säkerhet? Jag vet inte vad förra ägaren hade inkopplat. OBS: Taket är ett målat trätak, och inte platt. Mvh,
0 svar · 8,7k läst
·
H
hempularen: Som sagt luckan som sådan är ju bara att sätta dit. Det ev. Problemet är om du har tätt under kopplingarna som jag antar att du vill göra bakom luckan.
5 svar · 7,0k läst
Q
quayle: Håller själv på med KeraSafe just nu. Fick en del "gruskorn" under duken på vissa ställen, trots att jag dammsög ofta och borstade av baksidan på duken. Jag petade ut skräpet med en kniv och lappade med KeraSeal och skarvremsa. Applicera rikligt med KeraSeal, lägg på lappen och dra sen ut det med en spackel eller likande från mitten och mot kanterna. Som sagt, ingen K2 eller M1000 ECO
5 svar · 6,2k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Nej förlåt, det var ju BirgitS som drog in fyraåringen i diskussionen.
24 svar · 8,6k läst
·
A
Annika Kristiansson: Gud va jag känner mig blond:) förstår jag det rätt så tror du att om vi gör ett litet rum bredvid badrummet så går det att såga ut en dörr i det befintliga badrummet in till detta lilla rum som man då gör till ett duschrum? Det är isåfall precis så vi vill ha det?:) Men kan ha förståt det fel:/ [citat]
8 svar · 2,2k läst
tommib
tommib: Ja, men risken är att du vrider loss hela tappkranen från väggen om du inte håller emot med något. En skiftnyckel eller polygrip ger rätt stort extra moment. Det vita som sitter i gängorna är gängtejp och har inget där att göra. Det är (eller ska vara) en slätände ut från den där kranen och ska således vara en planpackning. Gängtejpen bidrar sannolikt till att det är trögt ja.
7 svar · 1,0k läst
·
G
Grains: [citat] Tanken är att duscha direkt på golvet så ett tätskikt är nog bra att ha i duschen. [citat] Tack för input! Kanske ändå är vettigt att satsa på att gräva upp lite extra när ändå stambyte skall göras för att få isolering och golvvärme.... Har någon en bra rekommendationsmall på hur detta skulle kunna göras från start till slut? Kollat på lite källarprojekt men då
7 svar · 4,2k läst
Satsuki
Satsuki: Alternativet från inlägg #2, fast flytta handfatet från långsida till vä kortsida bredvid maskinerna (i pelare). Då kan du ha fönster rakt fram när man kommer in (alltid trevligt) och ett skåp över handfatet..... I ett så litet badrum tar det för mycket plats att ha maskiner bredvid varandra med bänkskiva - för den lösningen krävs större ytor om inte badrummet ska bli på tok
4 svar · 1,4k läst
·
J
jacoblo33: Kan jag hålla med om. Dock har det kundtjänst och support varit väldigt trevlig så kan vara värt ett försök att höra av dig till de :-)
11 svar · 26,1k läst
·
G
gaia: läs en gång till svaret nr 3 från Thomas. Jag tror också att det går att flytta på stavarna längre utåt om man skruvar av dom runda fästen underifrån och vrider dom så att stavarna kommer längre ut i fästena. Eller finns det något hinder ? lycka till! gaia
6 svar · 14,9k läst
·
L
ljs: Man ska inte skicka från telefonen där man inte har överblick. Man ska inte skicka från telefonen där man inte har överblick. Man ska inte skicka från telefonen där man inte har överblick. Man ska inte skicka från telefonen där man inte har överblick. Man ska inte skicka från telefonen där man inte har överblick. (100 ggr) Såhär ser dörren ut i övre vänstra hörnet. Listen
3 svar · 2,7k läst
·
S
sebno: Hydropool haninge
4 svar · 1,5k läst
Krilleman
Krilleman: Med tanke på att båda kopparrören är bockade utåt i rummet precis bredvid WC:n så är det med största sannolikhet T-rör som sitter där för matningen av vattnet. Alltså är stammen innanför och slitsbotten har säkert en läckut.
10 svar · 2,5k läst
·
nino
nino: man får värma på tråden och mattan först och peta ut tråden 1cm eller så och smälta fast först i hörnet sen är det bara att svetsa som vanligt. det svåra är att löda och få ett fint hörn och att det även är tätt så klart
27 svar · 23,1k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Förstår inte varför man ska låta det gå så långt innan en felaktig platta byts ut. Hade man gjort den ordentlig från början eller åtminstone bytt den innan den torkat fast så är det ju sååå mycket enklare, och just vid blandaren där det är som mest utsatt hade inte jag velat ha en lagning i mitt badrum.
4 svar · 2,8k läst
N
Niklas Sarri: Nu såg jag att du redan postat en länk till Knauf i en annan tråd - tusen tack!
5 svar · 2,8k läst
N
Niklas Sarri: Men strålande! Tackar!
9 svar · 2,9k läst
E
ers-gti: Nä, tror inte det heller eftersom han hade tätat runt springorna mellan monteringsplattan och spånskivan. Angående armeringen så vet jag inte hur dom har gjort kring plattan, ska man armera på den eller ska man sluta med armeringen runt monteringsplattan? För i plattan så finns det ju upphöjningar som jag tycker borde kunna fungera som armering i sig.
8 svar · 6,3k läst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Nej sådana där småskador är inte ovanligt, finns det inga andra tecken på att det är felbyggt så är det nog inget att oroa sig för, men som sagt kan vara bra att fylla i med lite mer fog så det inte sätter sig smuts i det som ser fult ut /K
6 svar · 2,4k läst
·
N
Niklas Sarri: Det verkar inte finnas några rekommendationer någonstans, efter att jag kontaktat mitt försäkringsbolag så fick jag dock betryggande besked om en alternativ lösning som inte kräver någon skarv mellan två system, även om det hade varit kul. Jag tar det säkra före det osäkra, så frågeställningen är inte aktuell för mitt badrumsprojekt längre. Moderator kan bara ta bort inlägget
1 svar · 1,6k läst
fgo
fgo: Min tanke är ifall det kan vara kalkavlagringar. Skruva av munstycket och lyssna om ljudet finns kvar.
4 svar · 2,2k läst
nino
nino: enklast borde det vara att gjuta upp med eps och sen nät och flytspackel billigast är nog att regla upp och lägga golvspån som du sen lägger nät och flytspackel på
1 svar · 1,1k läst
anders07
anders07: Det går oftast inte att måla på plastmatta. De innehåller fett/olja som gör att färgen släpper. För att få ett fullgott tätskikt vid målning måste man först lägga på grundväv och sen måla tre lager. Problemet är ju att väven inte heller kommer att ta fast på mattan och mer att man aldrig får lägga dubbla lager tätskikt!
1 svar · 1,8k läst
P
pette: Jo det stämmer. Kör dock hellre med bruk för att ha solida stenväggar. Skulle jag sätta en rak bit skulle jag nog kunna köra som du säger men jag ska ju få till en radie... Nä ibland väljer man kanske inte det lättaste alternativet.. När vi fixade badrummet uppe. (Också lättbetong) var vägarna som kratrar efter att jag tagit bort gamla tätskiktet. Fanns ingen vägg klar att utgå
13 svar · 9,0k läst
·
anders07
anders07: Skärningen är inte snygg men kan vara inom "normal" avvikelse men luftbubblorna skulle jag anmärka på. Det är inte katastrofalt tycker jag men kanske du kan få någon kompensation...
2 svar · 2,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.