Hej,
Håller på att bygga badrum med två inbyggnadsblandare och i samma vägg sitter det ett fördelarskåp för golvvärme.
Är det godkänt att dra dräneringsrör från inbyggnadsblandarna till ett annat fördelarskåp?
Är det OK räcker det med ett dräneringsrör istället för 3st
Håller på att bygga badrum med två inbyggnadsblandare och i samma vägg sitter det ett fördelarskåp för golvvärme.
Är det godkänt att dra dräneringsrör från inbyggnadsblandarna till ett annat fördelarskåp?
Är det OK räcker det med ett dräneringsrör istället för 3st
Alternativt så är ju ett sätt om det finns någon form av T-Rör som det går att skarva tomrören med? Eller något annat som anses säkert, kanske vattentät låda som samtliga skvallerrör går till med ett utlopp.
Det finns tyvärr ingen möjlighet att placera utloppen osynligt så hade gärna fått till det med ett
Det finns tyvärr ingen möjlighet att placera utloppen osynligt så hade gärna fått till det med ett
Bild nedan.
Min tanke är alltså att dra skvallerrör från inbyggnadsblandare 1 och 2 till golvvärmefördelare 3 som i sin tur har sin skvallerrörs utlopp vid 4.
Alternativt som sagt om det på något bra sätt går att koppla ihop alla så att det bara blir ett utlopp
Min tanke är alltså att dra skvallerrör från inbyggnadsblandare 1 och 2 till golvvärmefördelare 3 som i sin tur har sin skvallerrörs utlopp vid 4.
Alternativt som sagt om det på något bra sätt går att koppla ihop alla så att det bara blir ett utlopp
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara