nino
nino: 1300 :- för 10kg på Beijer så det var billigare än jag skrev, då får man hink att blanda i liten roller och elementpensel
14 svar · 1,7k läst
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Om ni flyttar skåpet hitåt och sätter en vägg rätt över då? :)
8 svar · 1,5k läst
·
B
bjorn_s: Massvis! Starta en tråd och posta uppdateringar vettja.
17 svar · 2,6k läst
H
hempularen: Vi hade ett annat mindre badrum som vi rev tidigare. Det var också ursprunligen byggt 1960. Med ungefär samma konstruktion som jag skrev om här ovan. Där hade man renoverat 1976, då utfört av samme ägare som hade byggt det ursprungligen. Här hade man behållit klinkers på golvet, men rivit av kaklet på väggarna, monterat en gipsskiva direkt på väggen (alltså ovanpå tjärpappen...),
6 svar · 6,9k läst
T
thomasx: [citat] Bra tips! Tack för det, enda kruxet är att vi har en toastol för ändamålet.
3 svar · 1,8k läst
E
Emssal: Jag ska ha badkar och en duschplats bredvid. På andra sidan duschplatsen hade jag tänkt mig en duschvägg i glas, och bredvid den passar det bra med förvaring som skåp eller hyllor. Det är ju inga problem att hitta en duschvägg som kan funka, man kan ju fästa med fäste i taket förutom i väggen och ev även i golvet. Problemet är nu att jag inte kan komma på någon smart, och snygg,
0 svar · 1,5k läst
M
memike: [citat] Men jäklar det är samma mått också :) hur många har du? Jag köper gärna ett gäng för att kolla. Kan du PM:a mig? /Micke
7 svar · 1,3k läst
·
K
Kalle_A: [citat] Jag tror att en besiktningsman skulle noterat det jag ser på bilderna dvs att silikonet släppt både från vägg och golv. Om detta inte syntes vid besiktning tror jag inte man ska utesluta dolt fel. Felet har då blivit synligt efter besiktningen och då kan man fundera på om jobbet är utfört rätt. Annars är det ju ett dolt fel även om jag förstår att det finns en hel del
25 svar · 11,7k läst
·
mexitegel
mexitegel: Andra ytor räcker det att du dammsuger noga och sedan torkar rent med fuktig trasa. Antagligen är det väl vinyltapeter du har :) T-röd på mattan mattar ner den och tar bort eventuell mjukgörare. Det är dock inte 100% säkert att mattan är målningsbar ändå, därav rekommendationen att pröva på en undanskymd yta.
4 svar · 911 läst
holetaker
holetaker: Ja, det är ju valfritt. Är rören friska kan du säkert vänta 5-6 år men till sist är de uttjänta. Jag jobbar som betonghåltagare och i de flesta hyreshus här på orten är gjutjärnsrören utbytta. Även många villor har bytt ut dom mot plast.
21 svar · 5,2k läst
·
nino
nino: Jag gjorde ett badrum för några år sen med golvblandare, rör kom upp ur golvet och vi gjorde en klack runt rören blir inte heller riktigt bra...
18 svar · 7,5k läst
·
Marre666
Marre666: Ok 👌
4 svar · 6,0k läst
·
A
andyv: De här vet var man trollar fram det som man vill ha i sten. Har egen tillverkning också. Har själva anlitat dem, blev superbra (om än inte superbilligt). http://onestone.se/produkter/badrum/ Om du bara vill köpa ett handfat som finns till salu (dvs inte specialhugget) och är inte låst till Sverige vet jag att de här har fina svarta. Så nära helsvart du kan komma i natursten.
4 svar · 4,2k läst
·
holetaker
holetaker: Gamla ägarna till huset vi nyss köpt har renoverat en toalett. Det är fint å så, men det har troligen inte följt säker vatten. Det finns i dagsläget ingen inspektionslucka eller skvallerrör enl besiktningsmannen. För att säkra upp inför försäkringsbolaget så vill jag ju såklart fixa till detta, men hur gör jag lättast? Någon sa till mig att jag kunde sätta in inspektionslucka
0 svar · 4,1k läst
C
carrera86: Nu blev jag ju en mer förbryllad, så du menar att man inte kan följa anvisning för "Säkervattenvägg 2012" utan skall gå på tillverkare av gipsskivors anvisningar? Eller gäller det utanför Zon1 menar du?
2 svar · 1,7k läst
osiris
osiris: The thread that keeps on getting necrobumped....
38 svar · 57,6k läst
·
J
Jarlsgård: [bild] Det som är rött är det jag tänker att man gör, den orangea texten är så som det är idag. Takstolen går ovanför kortsidan med dörren i, så det är ingen direkt last där jag vill göra öppningen. Ska man söka bygglov för det eller inte orka bry sig?
31 svar · 10,3k läst
·
H
Holmspel: Aquapel är bra och finns hos flera Svenska återförsäljare och bilvårdssidor. Liquid Elements är ett annat märke som har ett keramiskt medel som är lätt att lägga och håller väldigt bra. Finns att beställa på Area52 (en utländsk seriös sajt). /Bilnörden
9 svar · 20,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Du kanske skulle börja med lite rengöring...
1 svar · 3,5k läst
·
K
Karejdas: Ska renovera badrum och har stående plank 4,5 cm invändigt. Funderar på hur rörgenomföring ska lösas på bästa sätt?
0 svar · 1,8k läst
Tokslut
Tokslut: [citat] Fota bilden då ;)
12 svar · 3,9k läst
·
B
bjorn_s: Ja men det konstiga här är att det känns som det saknas inlägg i mitten. Folk refererar till saker som inte skrivits. Eller som tagits bort? Fattar inte riktigt vad som hänt.
18 svar · 22,9k läst
·
L
Leif Benny Lofgren: [citat] Tack för tips, vi har letat ljud och misstänkt fjärrvärme pannan men ljudet på youtube filmen visade felet.
18 svar · 28,1k läst
B
bjorn_s: Precis som jag tänker. Men jag har ingen erfarenhet.
14 svar · 14,0k läst
J
JennyLi: [citat] Vi tog bort den målade våtrumsfolien (lyckligtvis hade vi ju inte klantat till med färg överallt :o) och satte våtrumsväv och målade med tillhörande färger enligt instruktioner. Vi satte väv överallt även om det egentligen bara är i duschhörnan som väggar och golv vattenbegjuts, och där är det våtrumsfolie (omålad sådan ;) ) och kakel. Folien och väven överlappar. Nu
13 svar · 6,0k läst
L
LST: [citat] Ok tack för snabbt svar.
4 svar · 12,0k läst
RoyMunson
RoyMunson: tack för dina tips! ☺
8 svar · 2,2k läst
J
JohannesO: Hej! Har tagit in offerter från Interglas i Danmark och Glasnet i Sverige angående en bastuvägg i tre delar samt en duschdörr. 2,35 meter bred vägg och 1,87 hög. Det skiljer en hel del i pris, interglas landar på 18000 och Glasnet på 28000. Från Interglas medföljer inte upphängningar (aluprofiler), vilket det gör från Glasnet. Summan för upphängningarna (som också inkluderar
0 svar · 1,8k läst
haavard
haavard: [citat] Och två år efter det igen... Läser man på producentens hemsida på engelska står det kort och gott "waterproof". Jag chansade och har det på mitt badrumsgolv med träbjälklag. Några år fram i tid får vi se om det funkar. :D
18 svar · 8,5k läst
D
Degpekka: [citat] Ja, det är alltså ett året runt boende. Avloppet har blivit kommunalt hyfsat nyligen, så därför toaletten ej blev inkopplad från början. Hur tänkte du? Göra hål i golvet?
6 svar · 4,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.