Hej,
Hur gör man en anslutningspunkt i väggen enligt bild?
I denna skall sedan huvuddusch eller handdusch monteras.
Ytskiktet är keramiskt och matningen till anslutningspunkten kommer att vara Pex RiR.
Eftersom det kommer att vara en inbyggd ventil kommer det att byggas en duschvägg av fuktsäkert material framför själva badrumsväggen. Båda väggarna kommer att ha tätskikt för att uppfylla kraven.
Hur gör man en anslutningspunkt i väggen enligt bild?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I denna skall sedan huvuddusch eller handdusch monteras.
Ytskiktet är keramiskt och matningen till anslutningspunkten kommer att vara Pex RiR.
Eftersom det kommer att vara en inbyggd ventil kommer det att byggas en duschvägg av fuktsäkert material framför själva badrumsväggen. Båda väggarna kommer att ha tätskikt för att uppfylla kraven.
Jag ser ingen bild. Men generellt: det finns särskilda fixturer för RiR som är avsedda att användas som anslutningspunkter. Sedan sätter man en särskild manschett som ingår i tätskiktssystemet som tätar runt fixturen och ansluter till övriga tätskiktet.
Hmm, jag kan se en bild ...
Det jag behöver är DN 15 invändig gänga som är i samma höjd som ytskiktet.
Te.x. LK Väggdosa med LK Anslutningskoppling fungerar inte eftersom den bygger utanför ytskiktet.
Hade det inte varit för tätskiktet kunde man ha monterat allt och sedan skjutit in röret för att sedan fäst huvudduschen i väggen.
Det jag behöver är DN 15 invändig gänga som är i samma höjd som ytskiktet.
Te.x. LK Väggdosa med LK Anslutningskoppling fungerar inte eftersom den bygger utanför ytskiktet.
Hade det inte varit för tätskiktet kunde man ha monterat allt och sedan skjutit in röret för att sedan fäst huvudduschen i väggen.
Klicka här för att svara