Hej
Fler frågor ang. badrumsrenoveringen. Jag har en prurusplatta 2014 som tillåter 12mm flytspackel vid brunnen. Webers anvisningar säger min 15mm flytspackel vid elektrisk golvvärme.

Någon som har en ide om hur jag löser detta på bästa sätt?
/Erik
 
S
vet inte vad just den elektrikern lagt ut hos dig men oftast skall inte slingorna gå närmare 20cm till brunnen.
vilket gör att det blir automatiskt mindre spackel mot brunnen. och så kommer du ha ett fall också
 
  • Gilla
Gustaf84 och 1 till
  • Laddar…
Slingan är inte lagd än. Det står min 15mm flytspackel i spackeltillverkarens anvisningar och plattsättaren säger min 15mm.
Jag tolkar det som att det ska vara 15mm vid brunnen. Man skulle kunna tänka sig att höja purusplattan med hjälp av distanser mellan den och reglarna under men detta är dock inget purus rekommenderar.

Kanske fånigt att grubbla över 3mm men vill gärna följa anvisningarna.
Någon som har en bra lösning på detta?
 
Du får väl lägga masonitremsor under plattan
 
Det är ju distanser med till Purusplattan? 6 och 13 mm om jag minns rätt.
 
Dave13 skrev:
Det är ju distanser med till Purusplattan? 6 och 13 mm om jag minns rätt.
Det är väl till multiplattan, 2014 har 2 eller 3 delar och är vändbar
 
S
erk_s skrev:
Slingan är inte lagd än. Det står min 15mm flytspackel i spackeltillverkarens anvisningar och plattsättaren säger min 15mm.
Jag tolkar det som att det ska vara 15mm vid brunnen. Man skulle kunna tänka sig att höja purusplattan med hjälp av distanser mellan den och reglarna under men detta är dock inget purus rekommenderar.

Kanske fånigt att grubbla över 3mm men vill gärna följa anvisningarna.
Någon som har en bra lösning på detta?
klinkers eller plastmatta?
 
Det finns inga distanser med till purusplattan 2014.

Det ska bli klinkers.
 
S
erk_s skrev:
Det finns inga distanser med till purusplattan 2014.

Det ska bli klinkers.
då skall du vända plattan ellerhur? vilket gör att brunnen hamnar något över golvspån linjen
 
Är en ring som man lägger mellan brunnen och plattan, plattan är 22mm och ringen lyfter 12-13mm
 
Stämmer bra. Brunnen hamnar 12mm ovanför golvspånet. Men jag vill att brunnen ska hamna 15mm ovanför golvspånet enl. anvsningarna.



Avloppsbrunn monterad 12mm ovanför golvspånskiva i ett byggprojekts golvkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Måste ju bli remsor av masonit då?
 
S
erk_s skrev:
Stämmer bra. Brunnen hamnar 12mm ovanför golvspånet. Men jag vill att brunnen ska hamna 15mm ovanför golvspånet enl. anvsningarna.



[bild]
och du vill inte ha förhöjningsring? utan bara att brunnen är högre?
gör då som "nino" tipsar. masonit under purusplattan
 
förhöjningsringen är 12mm så då blir det onödigt mycket spackel istället
 
S
nino skrev:
förhöjningsringen är 12mm så då blir det onödigt mycket spackel istället
tänkte på multi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.