Badrum
WIP: [citat] Jag hittade en tråd om detta. Tack för stöttningen. https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-golvbrunn.141906/ Jag väljer nog golvmatta från Tarkett i hela utrymmet med väggmatta i duschutrymmet och så utanför duschen så vävar vi och målar. Det blir bättre fall och flyt med en matta tror jag. Inga foger som stoppar. Skall flytspackla upp ett lagom fall. Bilder kommer när vi
Liteavvarje: Direktansluten med rör Stäng ventilen som sitter där , lossa mot toan , är säkert en utvändig 15 mm rörgänga på toan , förläng med en slang , enklast , finns att köpa på varuhusen alla delar du behöver rita på ett papper hur det ser och ta med dig så får du rätt grejer
varmstro: [citat] Pungvattenlåset blir en klockren lösning :ok: Bor i närheten av Rinkaby med.
fremax: Gsab.se Bohle.se Leta bland deras leverantörer i ditt område. Med vänlig hälsning, fremax
barfotalasse: Alltså inte Rimfree utan spolkant, men ni som har den med öppen: Funkar det bra? Tänker hur går det med skvätt... (Trådskaparen är den som har städområde toalett :-) ) Alternativet är ju en Ifö Sign
Marcussjogren: [citat] Ja jag misstänkte också att det fanns en snygg lösning, kände bara inte till den :D Tack!
Fast agare: Står bak på den att den är ipx4 klassad. Så antar att det är lugnt då :)!
GoForIt: Allting går ju, men kuvertskärning är ju ytterligare ett tydligt exempel där det estetiska har fått styra för mycket..
Jonatan79: Det är tillåtet med inbyggnadsblandare med skvallerrör från "Boxen". Den ska som Birgit skriver mynna ut utanför zon1, gärna minimum 10cm över golv.
JustDoIt: Testa hur många liter per minut du får ut ur den nu, så får du utefter det känna efter om 6 l/min kan vara något för dig!
widdde: [citat] Det var tråkigt att höra :/ Jag får väl se vad rörmokaren säger men man borde ju kontrollera fall innan man lägger igen golvet. Dom lämnar ju garanti på jobbet. Allt ska gå så jäkla fort idag, ofta far dom mellan olika jobb. Inte undra på att det blir fel med detta jäktande!
Riemann: [citat] Jag bor i lägenhet med klinker utan golvvärme, och det upplever jag som för kallt alla årets månader utom sommarmånaderna. Jag bor högt upp med grannar under. På sommaren har jag mellan 24-26 grader inomhus och då funkar det, men på hösten och vintern har jag runt 21 grader inomhus och det är riktigt oskönt att stå på klinker då. Samtidigt är ju mycket av det här
Liteavvarje: Känn dom lite på pulsen , fråga vem som gjort det även om du vet vem , du måste få dom till att se lite skamsna ut , och få fram att det är inte helt riktigt det här , vad gör vi åt det , Bättre med en dialog än tjurskalle fram , det skapar bara otrivsel
Dracula: Såg sjyssa bosch-borrar på Classes, får bli inköp sen.
Sweedbanana: Vi har fått pris på det dubbla nämligen, därav frågan. Tack för svaren, då vet vet vi hur vi ska gå vidare. Vi får be om specat arbetsmoment och material helt enkelt. BTW, flytspacklar man om i badrum i lägenheter med betonggolv i regel? Tar man bort den gamla kakan eller låter man den vara?
Polacoloco: Jag bara chansade:rofl: Kanske något slags våtrumslim? Tror inte det finns något undermedel. Det får nog avlägsnas mekaniskt precis som du hittills gjort.
mp11af: Tack för svar krilleman. Det tillkom några klammer på slutet som inte kom med på bild :)
BirgitS: Badkar är ofta bra att ställa under fönstret eftersom det är svårt att ha något annat där. Eftersom det lätt blir blött utanför en dusch är det bra om man kan komma till toaletten och handfatet utan att passera det blöta området.
Joellernej: Hej. Ingenting. Vi har inte hört från firman sedan senaste meddelandet här ovan. Jag har inte betalat den sista delen av fakturan, utan antagit att de accepterat det som en (liten) nedsättning av priset. Men som sagt, jag har inte hört någonting, och har själv känt att jag inte velat ha med dem att göra i onödan.
BirgitS: [citat] Nu är det ju lite svårt att se på första bilden men det ser väl ut som en kakellist eller något liknande längst ner mot golvet och det är kanske därför? Många kanske tycker det är snyggare när det är kakel hela vägen ner i stället för att se matta längst ner.
Thomas_Blekinge: Spegelskåp: spegelskiktet börjar försvinner i kanten Kommod: sidoväggen börjar bukta sig. Allt efter bara 4-5 år.
fremax: Jobbar i glassvängen och har sett dessa live+ sålt sådana . Inga klagomål Med vänlig hälsning, fremax
ktm250: Sid 6 Punkt 2 under "Tätskiktsapplikation på vägg" i deras beskrivning säger att du inte går runt hörn eller vinklar med duken.
Anna_H: Måste toasitsen vara av samma märke då? Jag köpte ny toasits på Biltema, den förra var från Coop.
f91jsw: Vissa system (t ex Kiilto) använder tätskiktsguckan som lim för foilen i foliesystemet. Då behövs inte ångspärren under, så uppenbarligen behövs den inte som primer för tätskiktet, i det fallet.
Thomas_Blekinge: Och ersätt kryss-skruven i tröskeln med mässingsskruv! Från ultraful till bra!
Krilleman: Hur ser cisternlocket ut och vad har du för knopp ovanpå. För visst är det en "traditionell" spolknapp man lyfter upp. En bit på vägen: http://www.ido.se/-/media/idonew/se/ido_reservdelsprislista_2015.ashx?la=sv-se&hash=83F08829EEDA5312E4EFE0AE34966A2316E24F8E Efter en lite mer noggrann läsning i min länk så finns även ditt "innanmäte" med tryckknapp och lyftanordning! Se sid 19 och
BirgitS: Om det är meningen att badrummet ska uppfylla tillgänglighetskraven (eftersom resten av det våningsplanet gör det) så går det inte att ha en hög tröskel.
polarsson: [citat] Hej Tack för ditt svar, det visade att jag tänkt fel. Det är 12 mm rör ut från väggen (yttre diameter). Blandaren är 3/8 tum, se bifogat, den behöver en koppling med gängor. Jag tänkte därför om man kan ha en ventil med vinkel och klämringskopplingar och därefter en förminskning och som har gängor som passar blandaren. Finns dessa komponenter att köpa och vad heter de