Har rivit ut det gamla sjuttiotals badrummet och köpt ny golvmatta och väggmatta. Nu återstår flytspackling och mattläggning. Till det tar vi in firma. Jag har bara inte löst den där detaljen med bård... Vi kommer sätta in turkost badkar och handfat och jag hade velat ha en bård i samma färg (skönast hade varit om mattjäveln kunde varit hela vägen upp till taket dock!!)
Våtrumsmattan är mönstrad och köptes som restparti så att få tag på mer och skära den till bård går inte. Min tanke var att använda sån där väv som målas med våtrumsfärg.
Är det möjligt, och ska den överlappa mattan då eller fixar man det innan mattan sveps runt?

Mvh mitt livs första badrumsrenovering

• Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Rent praktiskt är det väl fullt möjligt.
Problemet uppkommer väl att det plötsligt handlar om två olika våtrumssystem. Mattan ligger ju under GVK, medans det målade systemet med väv hanteras av MVK..
Vad säger mattläggaren?

• Gilla
linneac
  • Laddar…
Brun tapet med lövmönster i ett badrum, vit badkar med handduk och brunt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är den här tapeten. Brun och fin, men svår att hitta bra bård till, det enda som känns ok är en helvit och att måla taket vitt. Men eftersom min budget är i det närmaste obefintlig så behöver jag göra en så billig lösning som möjligt. Tänkte att det kunde bli tjusigt att använda den ljust turkosblå färgen i "nya" badkaret (från sextiotalet) som bård, men blev som sagt osäker på om det skulle funka. Mattläggaren är omöjlig att få tag på, har lovat komma och ge en offert i ett par veckor nu, men uteblir än så länge. Jag ska givetvis fråga vad han tycker om min idé, men tycker att folk här besitter så mycket kunskap och kreativitet att det var värt att dryfta funderingarna med er.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.