4 015 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
Vilket spackel till badrum?
Hej
Jag har några mindre skador och en glipa i gipset som jag tänkte spackla innan våtrumsfolien limmas.
Vad skall jag ha för spackel?
Det kommer att gå åt max 2dl.
K
Jag har några mindre skador och en glipa i gipset som jag tänkte spackla innan våtrumsfolien limmas.
Vad skall jag ha för spackel?
Det kommer att gå åt max 2dl.
K
Bra
Då skall jag svänga förbi Hornbach och se vad de har i ”lämplig tub” så jag inte behöver köpa 3l
Då skall jag svänga förbi Hornbach och se vad de har i ”lämplig tub” så jag inte behöver köpa 3l
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Våtrumsspackel (latexbaserat) är totalfel. Det har man under målning.
Det skall vara något cementbaserat spackel, i stil med husfix, eller möjligen gipsbruk. Man kan även spackla med kakelfix.
Det skall vara något cementbaserat spackel, i stil med husfix, eller möjligen gipsbruk. Man kan även spackla med kakelfix.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Problemet med vanligt spackel är att det har för dålig hållfasthet, men är det bara en tunn glipa så spelar det kanske inte så stor roll.
Hemmapularen
Nu håller jag både med och inte.
Enig med att det skall vara cementbaserat MEN det är små skador så det behöver i princip inte ha någon styrka.
Vill undvika hål bara.
K
Nu håller jag både med och inte.
Enig med att det skall vara cementbaserat MEN det är små skador så det behöver i princip inte ha någon styrka.
Vill undvika hål bara.
K
Hej
Tanken är att tunga plattor kan få spacklet att släppa annars.
K
Tanken är att tunga plattor kan få spacklet att släppa annars.
K
Enig, men vilken tub skall man köpa...
I ditt fall skull jag också köra på en tub våtrumsspackel, det verkar ju vara bara lite skador och ngn spricka.
Man ska inte göra problemet större än nödvändigt.
Kanske räcker att foga igen allt med typ sättlim el dyl, allt hänger ju på hur stora glipor/skador det faktiskt är.
Man ska inte göra problemet större än nödvändigt.
Kanske räcker att foga igen allt med typ sättlim el dyl, allt hänger ju på hur stora glipor/skador det faktiskt är.
Klicka här för att svara