Jag har ett minimalt badrum där jag ska byta ut toalettstolen.
Med mina amatörögon ser det ut som om nuvarande stol har vågrätt utflöde, varpå man kopplat ett 90gradersrör till lodrätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min fråga är om jag ska införskaffa en toalett med lodrätt utflöde och montera ovanpå befintligt avlopp (efter att ha tagit bort 90gradersröret så klart)? Det skulle minska nån decimenter avståndet mot bakomvarande vägg (som står komiskt långt bort).
Högst troligt så kommer wc-stolen att komma ännu längre ut om du byter till en med anslutning nedåt. Det finns vissa kortbyggda modeller som har avloppet bakåt.
En annan reflektion är att det röret som går bakom wc-stolen längs väggen, inte ser speciellt bra ut. Verkar vara ganska rostangripet
Högst troligt så kommer wc-stolen att komma ännu längre ut om du byter till en med anslutning nedåt. Det finns vissa kortbyggda modeller som har avloppet bakåt.
En annan reflektion är att det röret som går bakom wc-stolen längs väggen, inte ser speciellt bra ut. Verkar vara ganska rostangripet
Tack för svaret. Kanske är det själva avloppsplaceringen i badrummet som den riktiga boven.
Ja, det stämmer att röret längs väggen har gjort sitt och ska bytas omgående.