L
Liteavvarje: Spackla i hålen och måla med våtrumsfärg på dom nu målade ytorna
1 svar · 2,4k läst
-RB-
-RB-: Vid plywood 15 mm eller tjockare behöver man inte kortla bakom.
13 svar · 10,0k läst
E
Ecke16: Plattsättaren var och tittade, det var mycket lustigt tyckte han. Först pratade han om att knacka klinkersen och byta en eller två för att ju längre han var och tittade svänga över mot att inte göra något alls. Vad ska man hitta på i ett sånt här läge? Nån som har något klokt svar på detta. /ecke
6 svar · 7,3k läst
E
erikbjäre: Tack för ditt utförliga svar. Nu vet vi lite mer inför kommande renovering. :-)
3 svar · 2,2k läst
Martin_B
Martin_B: I källaren kan jag helt hålla med och förstå, där spelar det ju mindre roll. Men en murstock på bottenvåning är ju en annan historia.
11 svar · 9,3k läst
B
betongingenjören: När jag vet. Jag fick tyvärr inte bila upp och flytta elementrören för styrelsen i föreningen. Jag fick inte heller dra fram nya rör..
4 svar · 3,3k läst
·
varmkorv
varmkorv: 80.000 låter väldigt billigt, 500 SEK/timme ink moms låter också billigt. Är det en räkning (jobbet gjort) eller en offert (vad de vill ha för att göra jobbet)? Om det är en offert så kolla firman innan du beställer något,
2 svar · 592 läst
Stefan N
Stefan N: Ja, precis då spacklar man med fixet.
4 svar · 605 läst
L
least: Plankor är inte ett formstabilt byggmaterial. Konstruktionsplywood är ett material som klarar av kravet att inte röra sig för mycket. Jag skulle inte utgå från att din plankvägg uppfyller gällande krav.
7 svar · 1,5k läst
Norlen
Norlen: Jag håller med @Fred vom Jupiter , att byta blandare klarar du själv och det gör mycket för känslan i badrummet till en billig peng. Lycka till!
4 svar · 3,2k läst
·
K
Kojfabriken: Funderar på om man kunde bygga en del eller hela fallet med lättbetong såkan man spara en slant på flytspackel. Med nödvändigt fall blev det 40 mm där det var som högst och 20 där det var som lägst (ca 2500 kr billigaste flytspackel). Hade man fallet redan färdigt när man sätter in golvvärmeslangarna så kunde man lägga ett 20 mm skikt (från lättbetongen) flytspackel över hela
11 svar · 2,7k läst
H
Henrik.S: Nej tyvär hittade jag ingen bra lösning. Ja la projektet på is...
7 svar · 3,9k läst
martin43
martin43: Det gäller som jag förstår det första gången man tar det i drift.
1 svar · 1,3k läst
Micro553
Micro553: Blir ingen bastu tyvärr gick det inte att bygga ut badrummet åt det håller eftersom det löper nån slags ventilationskanal inne i klädkammaren. Så vi beslutade att avstå bastu.
24 svar · 5,5k läst
·
S
Stefan1972: Allting kräver underhåll och särskilt på en sån där position för det städas ju också. Nån gång emellanåt kanske man får slipa av tröskeln och olja in den alt lacka den och sen applicera ny mjukfog. Gör man inte det så blir det sådär.
7 svar · 6,3k läst
·
Kretikos
Kretikos: [citat] Fast det borde vara denna. Ser likadan ut. https://www.bygghemma.se/kok-och-bad/badrum/handdukstorkar/elpatron-handdukstork/elpatron-svedbergs-krom/p-131919
18 svar · 3,4k läst
·
M
Martinsson: Jag har bokat in en erfaren fackman att kolla på detta för att ta beslut om vi går vidare med affären.
6 svar · 3,3k läst
·
T
Tvapac: [citat] På bilden ser det precis ut som PU skum. Men det måste vara fotot och ljuset som spelar ett spratt, för det är inte speciellt gult i verkligheten och stenhårt.
10 svar · 3,9k läst
·
J
Jörgen Ö: [citat] Exakt! Och inte ens det märker dom, har renoverat badrum som inte haft en anmärkning från Anticimex, där det inte ens funnits varken klämring eller manschett. Anticimex är klåpare! Att en klämring inte sitter ordentligt pga att manschetten sitter under klämringen är mikroskopisk. Självklart skall det göras ordentligt från början, men i detta fall skulle jag låta det vara,
14 svar · 2,7k läst
J
Jörgen Ö: Risken med att lägga klinker på ett bef epoxigolv är att Om den börjar släppa, så släpper även klinkern. Och som GoForlt skrev så är det viktigt att veta om det finns till tillskjutande markfukt under. Om så är fallet så skall epoxin bort! Ett källargolv med risk för markfukt skall aldrig tätas, och epoxi är tätt. Ock är epoxigolvet gammalt så skulle jag också ta bort allt,
3 svar · 3,0k läst
J
jbass: Hoppas ni inte gjorde samma misstag som jag när jag byggde hus - utrusta samtliga badrum med den erbarmerliga dyngan från Aspen. :sick:
14 svar · 11,0k läst
T
tomastarnfors: Jag funderar på att använda Casco Wetblock på altan ovanför vårt vardagsrum. Vi kommer lägga det på flytspackel och sedan lägga utomhusklinker ovanpå. Viktigt att det blir fall och tätt så att vi inte får tillskjutande vatten i vardagsrummet:) Någon med erfarenhet av liknande?
2 svar · 3,0k läst
M
Mg123: [citat] Tack för tipset, det gick bra: [bild]
2 svar · 2,4k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Men jag missade detta: [citat] Ja, våra har 6 mm tjockt glas, vad det nu har för betydelse. Och nu har de funkat väl i 7 år. Tiden går...
29 svar · 36,5k läst
J
Jarlsgård: Alternativ 2 alla dagar i veckan. Känns större.. att ha en hög möbel så mitt på väggen får utrymmet att kännas mindre.
2 svar · 3,9k läst
·
J
Jörgen Ö: För det första ska du inte ha silikon i golv/väggvinkel. För det andra, får du inte fäste med silikonen, är det antingen smutsigt eller ngn fet hinna. Men är utrymmet använt så kan det bero på att det är fuktigt på dom ytor silikonen ska sitta på.
1 svar · 2,5k läst
F
f91jsw: Svårt att veta säkert men jag tror att det fungerar, förutsatt att den sitter ordentligt i väggen förstås. Godmorgon känns rätt gedigen, mer gedigen än många "premium"-märken.
1 svar · 3,9k läst
·
B
Blandarkungen: Tänk också på regelavståndet, ibland kan det inte vara lämpligt att kakla då konstruktionen kanske rör lite på sig. Med Våtrumsmatta behöver man inte ha samma regelavstånd då den flexar lite mer.
5 svar · 3,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.