W
witten: I mitt fall har jag varken tagit in plattsättare eller elektriker än. Hoppas det inte är som du säger :thinking:
15 svar · 3,9k läst
H
hempularen: Men om du när du kontaktar plattsättarfirmor är tydlig redan i första kontakten, med att du bara är ute efter en kosmetisk förbättring. De behöver bara komma ut och sätta ett lager klinkers, och de får skrivas en friskrivning. Någon borde nappa på det. Du kan nog inte räkna med någon som helst form av garanti, om ex. deras plattor spricker, så kan det bero på dåligt underlag, som
2 svar · 1,0k läst
H
huggan: Jag vet vad du ska göra, felanmäla hos Hyresvärden.
1 svar · 2,5k läst
·
S
Snickerick: Ja, det var ungefär så jag gjorde, lite extra material, och sedan använde jag en lödkolv för att forma och snygga till hörnet. Alla 5 hörn är färdiga sedan i helgen. :)
18 svar · 3,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Ja, fylla med silikon anpassat för badrum är det man gör.
7 svar · 7,3k läst
·
R
rävlyan: 20-30 mm över , tänk dig en spridningsvinkel upp till ytan från V-kabeln på ca 90 grader + överförning 120 grader ca 1 cm under ytan så får du en uppfattning om avståndet mellan slingorna , värmen kommer att sprida sig lite i flyt och klinker men inte helt hela vägen mellan slingorna , så det kan bli lite svalare på den del som är mittemellan , givaren i golvet ska ligga mittemellan
3 svar · 1,4k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: På vägg. Lätt att byta till annan modell på badkar.
1 svar · 1,8k läst
Krilleman
Krilleman: Håller du dig till dom svenska märkena så finns det reservdelar en lång tid framöver om något skulle krångla! Ibland går det att fynda duschblandare på blocket och tradera! https://www.blocket.se/stockholm/Duschblandare_81380900.htm?ca=12&w=3 https://www.blocket.se/stockholm/Duschblandare_81343247.htm?ca=12&w=3
7 svar · 4,0k läst
·
G
Grim Pedersen: Hur blev badrummet? :)
25 svar · 33,7k läst
·
H
HMX: Tack för dina tips Peter! Jag vet att Ikea har billiga möbel/handfat, det är bara att jag gillar inte att slänga dugliga saker ;-) Har redan gjort mig av med ett perfekt tvättställ i stugan så jag tänkte försöka rädda denna! Nej, Ikea underskåp är inte särskilt snygga! Jag undrade egentligen om någon hade gjort detta på ett snyggt sätt.
2 svar · 5,9k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] För att förtydliga; Om den läcker på "mitt sätt" så tar den in vatten hela tiden, och det rinner ut genom överfyllnadsskyddshålet (tror det är röret i mitten på din bild?). Om den läcker på "ninos" sätt så läcker den lite i "utloppsventilen" och när den läckt så mycket att flottören sjunkit tillräckligt så öppnar inloppsventilen, och toaletten tar in nytt vatten.
4 svar · 4,4k läst
·
Ö
Örjan111: Har en terrass klädd med tjärpapp (ovanpå OSB skivor) och trall ovanpå det. Fallet är minimalt och skulle behöva ökas. Finns det något sätt utan att riva upp och regla om? Kan man gjuta på något material direkt på tjärpappen? Någon typ av betong eller annat?
0 svar · 977 läst
nino
nino: Vattnet sprider sig på väggeb ca 45grader åt varje håll från duschhandtaget grovt sett Så det är inget konstigt att väggar utanför duschen blir fuktiga Golvet ja där blir det lite knivigare... Gjorde själv ett badrum där fukt vandrade från duschen längs med golv/vägg fogen. Kunden trodde också på bakfall men jag var helt säker på att så var det inte och hade som tur var kort
1 svar · 2,3k läst
·
B
bjolletz: Ok! Tack så mycket för hjälpen, uppskattas!
17 svar · 13,4k läst
·
B
Bockstensmannen: Fick Svar från tillverkaren, Det går fint att montera höger till vänster om man som jag har symetriskt mönster i plattorna. Även är den tvådelade hörnlisten aningen olika på höger och vänster sida. Så gör man som jag måste man vara mycket noga med att sista skivan mot hörnan kapas rätt så det inte blir en glipa.
2 svar · 5,9k läst
·
H
hempularen: Det går absolut att mäta bakom ex. kakel med lämpligt instrument. Problemet är att det går inte att avgöra om fukten finns bakom tätskiktet. Mellan kakel o tätskt är det normalt lite fukt.
18 svar · 6,1k läst
·
B
bomm: Skruva bara fast plåten, så gör de flesta. Men du kan absolut försänkt den lite om du känner för det. Borra hålen i skivan före du monterar dem.... Har du öppet bakifrån så kan du markera på skivan där. Om inte så mät centrumavstånd från golvet och från vägg och borra.
1 svar · 1,8k läst
P
Pappa1986: [citat] Det ska jag göra. Tack så mycket :D
9 svar · 1,6k läst
·
P
poppe12: Hej Jag ska inte bygga något badrum men jag skriver här för jag tror mig sett mattläggare som i badrum gör manschetter runt rör av våtrumsmattan. Jag undrar hur man gör dessa. Finns det någon som sett någon instruktion med bilder eller en film som man kan lära sig av?
0 svar · 981 läst
BirgitS
BirgitS: Camargue (?) på Bauhaus köpte vi inte eftersom de var rangliga (typ dörrarna passade inte ihop) i butiken och om inte ens de kan få upp dörrarna ordentligt så hur ska vi kunna göra det. Har senare sett andra klaga på sånt som kommer från Camargue i forumet. Det blev dörrar från Noro i stället och de har fungerat bra nu i 5-6 år. INR är väl normalt inte något dåligt märke.
3 svar · 1,6k läst
T
topmount: Ja fast täcka eller lägga är ju två olika saker. Svårigheten är att räkna ut hur många du behöver för en snygg läggning, du skall ha en väldig tur med golvets form om du lyckas lägga 42 kvm med dessa plattor.
6 svar · 6,2k läst
blackarrow
blackarrow: Jag missade att länka till min tråd om hur jag rensade min brunn när jag tröttnat på att rensa med ståltråd genom hålen. Dessutom var jag nyfiken på vart röret gick ut och om röret var tätt också. Så här såg den ut efter operationen, tvättad och ihoplimmad igen:cool: [bild] Min tråd: Att ränsa en golvbrunn från -73, på mitt sätt [citat]
72 svar · 24,5k läst
·
A
Autodidak1: Säker Vatten är inget myndighetskrav. Valfritt att följa..
3 svar · 1,5k läst
T
toolman77: Återkom när du hittar något
6 svar · 939 läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Kanske Kakelexpo kan hjälpa dig? Finns i Lund och Landskrona har jag för mig
1 svar · 663 läst
M
Mikael St: Det finns många tillverkare av huvudduschar tex Axor. Vill man se lite olika alternativ så kika runt på Megabad för inspiration.
6 svar · 804 läst
·
L
least: Bauhaus kör samma fästen i dagens modeller, se sidan 14 här https://media2.bauhaus.se/media/pdf/campre3.pdf Frontens överkant ska skjutas in i metallblecket. I nederdelen ska ingenting skjutas in. I fall det är alltför pilligt att fåtill skruvpassningen i nederkant, se om du kan lösa det med kardborre av hårdare variant som exempelvis 3M Dual Lock
5 svar · 3,6k läst
·
H
hempularen: Håller med Anna, i praktiken räcker det att säkra sådana hål där det kan direkt rinna in vatten i väggen. Men det är inte speciellt svårt att täta även 64 hål med silikon.
2 svar · 1,3k läst
L
lordi: Funkar det inte med våld, så har man använt för lite våld :)
2 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.