Nu har jag gjort några försök att få fast Byggmax våtrumsremsa över ett utåthörn med hjälp av samma firmas skarvlim. Jag har provat med olika tjockt limskikt, med eller utan fuktning, med eller utan förvikning av remsan, limning av ena sidan först - allt med samma resultat: remsan släpper. Finns det några bra tips hur jag bör göra?

J
En plastremsa ( gladpack ) utanpå och en regel som håller emot uppifrån och ner ett par dagar så sitter den nog . väven har lite som ett minne i sig och vill bli rak , är det då inget som håller den på plats tills limmet härdat så släpper det .
Är som en gummiduk och vill räta ut sig

Tack för svaret jojo. Vi, hustrun och jag, var lite inne på samma spår om foliens egenskaper, men vi valde en annan lösning. Hustrun hade tidigare varit inne på att använda strykjärnet för att åstadkomma vecket för hörnet på remsan och efter att hon fixat pressvecket gick det bra att få folien att ge med sig och fästa runt hörnet. Svag värme, lite ånga och torr pressduk gav lika bra veck som de färdiga hörnbitarna i Byggmax system har.

• Gilla
jojo123
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.