Hej,
undrar om man kan kakla in ett badkar med halvfront och "överhäng", typ denna:
https://www.bauhaus.se/badkar-med-halvfront-svedbergs-170-cm-vit.html

Eller är det så att om man ska kakla in ett badkar så ska det vara ett inbyggnadsbadkar från början så att säga. Rentt spontant känns det som att det skulle gå, bara genom att sätta skivor på sidorna och sen kakla på...
Undrar egentligen vad skillnaden är mellan ett inbyggnadsbadkar och ett vanligt badkar?
 
Nu är jag ingen expert men jag tror inte man kaklar på fronterna utan ska man göra så så bygger man en konstruktion som kaklas. Sen sänker man ner badkaret i detta.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Ja, självklart bygger man en front av cellplast. Jag tänkte inte kakla direkt på badkaret, det blir nog inte så bra :rofl:
Jag bara undrar om det finns något problem med att ta ett "vanligt" badkar och bygga en front utanpå detta, eller om det finns något speciellt med inbyggnadsbadkar som jag inte tänker på?
 
Jo, jag vet att det finns särskilda badkar för detta, min fråga är om det går att göra med ett vanligt badkar. Dvs vad är det som är så särskilt med inbyggnadsbadkar (förutom att de saknar front, vilket flera vanliga badkar också gör, det köper du till separat)
 
Aha, missade din sista mening i trådstarten - sorry.
 
Jag har ett sånt badkar. Tycker att det borde gå fint att limma luxskivor runt det och kakla.

Skillnaden mot inbuäyggnadsbadkaret är ju att benen är integrerade på fronten. Det sitter dock några påsvetsade läppar på själva karet där jag antar att fötter kan monteras.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.