Hej. Har en grovdusch nere i källaren som jag tänkte fräscha upp med kakel i duschhörnan samt måla betong golvet.
Om jag slipar bort gammal färg från betongen kan jag kakla direkt på betobgväggen sedan eller måste man ha spärrskikt eller liknande även i källare?
Om jag ska måla golvet behöve jag då ha en färg som andas eller funkar annan golvfärg också??
Hoppas nån kan hjälpa mig
// Jocke
Om jag slipar bort gammal färg från betongen kan jag kakla direkt på betobgväggen sedan eller måste man ha spärrskikt eller liknande även i källare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag ska måla golvet behöve jag då ha en färg som andas eller funkar annan golvfärg också??
Hoppas nån kan hjälpa mig
// Jocke
Du kan ned fördel kakla direkt mot vägg utan tätskikt. Det är bättre att väggen kan andas.
Måla på golv... om det är torrt så funkar det att måla. Om man har fukt underifrån så håller inte färgen i längden. Men det är inte farligt för golvet att måla....
Måla på golv... om det är torrt så funkar det att måla. Om man har fukt underifrån så håller inte färgen i längden. Men det är inte farligt för golvet att måla....
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
För vanlig dusch i källare med oisolerad platta brukar man väl rekommendera tätskikt just i själva duschen men inte i resten av rummet. Vet inte hur mycket din grovdusch används och om det är möjligt att den i framtiden börjar användas oftare.
Klicka här för att svara