Med det där med att det upplevs större med klart glas har jag inte tänkt på
Fast jag tror det mest är när de är utfällda och inte att det påverkar i någon större utsträckning när dörrarna är invikta mot väggen. Just när man duschar beror det väl på om man föredrar att det känns som att man står och duschar i hela badrummet eller om man vill få en känsla av lite ombonat och mysigt.
JJeLö skrev:
Bättre bilder där man ser hur mycket större yta den lilla klinkerplattan tar upp
Jag tycker ju båda delarna ser ungefär lika "konstiga" ut så personligen kommer jag att vid vår badrumsombyggnad välja likadana plattor över hela golvet, 10x10 eller 15x15. Jag tycker det är fogarna i duschen som är svårast att hålla rena och skulle inte vilja ha så små plattor som 5x5.
Jag tycker ju båda delarna ser ungefär lika "konstiga" ut så personligen kommer jag att vid vår badrumsombyggnad välja likadana plattor över hela golvet, 10x10 eller 15x15. Jag tycker det är fogarna i duschen som är svårast att hålla rena och skulle inte vilja ha så små plattor som 5x5.
Plattesättaren rekommenderade inte större plattor än 10x10 i duschen, och kakelbutiken rekommenderade minst 20x20 i övriga badrummet pga storleken. För små plattor i ett litet badrum fick rummet att upplevas ännu mindre.
Klinkersen vi föll för fanns i 30x60, 15x15 och 5x5
Jag ville ha 10x10 i hela, men som sagt, kakelbutiken övertygade mig att det skulle se värre ut.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.