Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skönt att man inte är den enda som ser det. Kollade upp firman som gjorde plattsättningen och dom är inte auktoriserade av bygg och keramikrådet. Men det kanske inte är relevant? Det är ju inte våtrum på det viset i en källare. Det sticker i ögonen på mig varje gång jag går in där. Hade en kompis här som är byggare. Han sa att dom börjat på fel sätt. Dom kan inte ha mätt och räknat för det är inte lika mycket platta i vardera ände.C cpalm skrev:
Det är intressant vad som är fackmannamässigt och inte. Jag skulle säga att det där inte är fackmannamässigt utfört. Däremot är det svårt att bevisa utan att ha hänvisat till HUS-AMA. Däremot bör det finnas liknande domar där jag tror kunden fått rätt då arbetet inte ansetts vara fackmannamässigt utfört.
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Har för mig från en annan tråd, attefallshus i spackling som inte syns på en meters avstånd ör godkända, och då utan släpljus.
Jag jobbar inte i branschen så det är ju svårt för mig som kund att hävda mig. Men som lekman ser jag ju att det inte ser bra ut. Speciellt för dom pengarna.J Johan456 skrev:Det är intressant vad som är fackmannamässigt och inte. Jag skulle säga att det där inte är fackmannamässigt utfört. Däremot är det svårt att bevisa utan att ha hänvisat till HUS-AMA. Däremot bör det finnas liknande domar där jag tror kunden fått rätt då arbetet inte ansetts vara fackmannamässigt utfört.
Jag skulle inte heller vara nöjd med det där. Riktigt dåligt gjort. Tycker verkligen du skall klaga och be dem göra om och rätt. Är det en seriös firma så kommer de göra rätt för sig utan krångel. Ingen kan tycka att det där är professionellt utfört.
Allt bero ju på vad man har beställt. För själva plattsättningen är det väl ganska klart vilken kvalitet man kan förvänta sig, men väggarna är inte lika solklara. Jag antar att det har varit 'råa' betongväggar innan? Har ni beställt att dom ska putsas helt släta, eller bara snyggas till och målas?
Dom var spacklade och målade så vi beställde att dom skulle snyggas till och frugan visade vilket skick vi ville ha på en annan vägg och han sa inga problem.useless skrev:
Visserligen. Men jag skulle inte anse att de där väggarna "snyggats till".useless skrev:
