är det ett måste att använda sig utav väggbockfixturer eller dosa när man drar rör i rör system?

Går det inte lika bra att fästa röret i en regel eller liknande?

Hur gör gemen man?
 
J Jocu skrev:
är det ett måste att använda sig utav väggbockfixturer eller dosa när man drar rör i rör system?

Går det inte lika bra att fästa röret i en regel eller liknande?

Hur gör gemen man?
Det är både smidigt att montera och ger en bra fixering med fixturer. Det anges också att de ska användas i alla monteringsanvisningar jag har läst och bara det är skäl nog att använda dem. Varför vill du slippa?
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Det är både smidigt att montera och ger en bra fixering med fixturer. Det anges också att de ska användas i alla monteringsanvisningar jag har läst och bara det är skäl nog att använda dem. Varför vill du slippa?

Ok, tack för svar!
Det är befintliga väggar så hade tänkt göra så lite hål som möjligt i osbn innan jag monterar gips, dvs fiska ut rören under golvnivå!
Men då e det lika bra o ta upp ett stort hål o skruva dit fixturer!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.