Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
joelh80: Uusi yritys katso edellinen inlägg
Davion: [citat] Se on noin 1 cm, ehkä 12 mm pahimmissa paikoissa. Pari ruuvia on ollut kunnolla jännityksessä, ja pää meni paperin ja levyn läpi, kun siihen kohtaan kohdistui liikaa jännitystä. Ongelma ratkesi toisenlaisella ruuvien asennusvälillä, mutta ajatuksia syntyi tietenkin liikkuvista seinistä.
AndersS: Tee kynnyksen jatke, joka ulottuu sivuille ja johon laskemalla voit yhdistää listat. Tai lopeta se listaan. Ei tarvitse olla yhtä korkea kuin nykyinen kynnys.
David_Berglund: 0,00492, ja siten radiaaneina ilmaistuna? Joka on 0,28°, mikä on täysin järkevää siinä tapauksessa. Onko se oikein? Outoa on, että saan oikean yksikön taipumalle näillä yksiköillä. Mutta tietenkin, SI:llä välttää virheet. Kiitos avusta!
Wontner: [citat] luulen, että asenteeni on ok, loin ketjun saadakseni vähän vinkkejä, olen saanut paljon nyt ja olen kiitollinen siitä. Hyvä, että meni helposti sinulta :)
Felf: Mitä sitten tapahtui? Eikö olisi ollut parempi ottaa koko savupiippu ja tehdä täysin uusi asennus?
Byggvm2022: Hei kaikki plåtis! Omistan funkistalon betonitiilillä, ja aion säilyttää vanhat ulospäin aukeavat ikkunat. Ne maalataan valkoisiksi. Haluan käyttää jotain hopeista materiaalia räystäslaudoissa, ikkunapelleissä ja kattovesijärjestelmässä. Pelkään, että hopeametallin hohde voi olla liian modernia. Lisäksi olen kuullut, että magestic voi värjäytyä eri asioista. Talo maalataan
teo77: Täytyy varmaan ostaa rulla syllpappia, vaikka tarvitsenkin vain pienen palan. Eihän se maksa erityisen paljon. Tajusin juuri, että minulla on rulla bitumen ääniisolointia, jota olen käyttänyt autossa. Sen pitäisi kyllä toimia.
Nick 72: Tässä on joitakin suurempia toimittajia lajittelulaitteille. Mikä sopii, tiedät vain itse. Mutta tarpeettoman suuret säiliöt keittiössä eivät näytä niin kivoilta https://www.sansac.se/sv/kallsorteringsmobler https://www.pwsab.se/hem/produkter/utrustning-foer-kaellsortering/kaellsorteringsmoebler/ sitten useimmilla keittiötoimittajilla on kierrätyslaatikot, joita voi olla
Yllert: [citat] Käytin Bilteman talvivaahdon. Kaikki reiät on nyt tukittu, joten hyönteisiä ei enää pääse sisään ainakaan =)
raindance: Ulkonäöllä ei ole suurempaa merkitystä kellarissa. Kysymys on, miksi sitä ei voisi käyttää sisätiloissa? Päästääkö se myrkyllisiä aineita? Jos kyse on vain siitä, että sitä ei voi maalata, voin käyttää sitä maalaamattomana. On hyvä, että se on kosteudenkestävä ja läpäisee kosteutta.
RichardRR: [citat] Hei Käytitkö Sika Anchorfix 1 ja tuliko tuloksesta hyvä?
Gustaf.P: [citat] Siitä tulee tavallinen kunnollinen muovikatto.
mister555: [citat] Se on itsenäinen omakotitalo. Ajattelin koteloida myös toisen, se menee lämmönvaihtimeen.
Lenza: Tavallinen hiiliteräsrakenne ei saa olla paljaana ilman betonin suojausta, pelkkä maa ei riitä suojaamaan sitä. Betonin korkea pH-arvo muodostaa korroosiosuojan. Kaikki muut ratkaisut johtavat rakenteen lyhentyneeseen käyttöikään raudoituksen toiminnan kannalta.
Håkan035: Olen huomannut, että se on ns. kloasong sekä seinässä että katossa. Mietin, pitäisikö minun: 1) jyrsiä uria kattoon piilottaakseni johdot ja sitten peittää urat ja mahdolliset vauriot kipsilaastilla. Sen jälkeen korjata ja laajapakkeloida seinät. 2) asentaa norgips flex teräsrungon ja sitten kiinnittää kipsilevyt. Vältän mieluiten toimituksen ja yleisen sähellyksen takia. Itse
herregud: [citat] Valettu, 80 ja 60kg betonia kussakin tolpassa tolpankannattimilla sekä kiinnitetty palkkiin (170) terassilla. Erittäin vakaa asennus.
dennis_f: [citat] Minulla ei ole tarkkaa tietoa kaikista hinnoista, mutta muovi maksaa yleensä yhtä paljon tai enemmän riippuen siitä, mitä lasia/muovia valitsee. Osta laminoitu lasilevy, niin paksu kuin taloudellisesti ajatellen on järkevää, mutta vähintään 6 mm. Se ei rikkoudu, vaikka hakkaisit sitä päiviä rasvakeittimen korilla. :) kysy lasimestarilta lähelläsi, jos et usko minua, he
Snekke: Siis tuhannet kiitokset!! Luulen, että valitsemme puuversion, se näyttää todella hyvältä. Olen lukenut blogia, joka on tehnyt jotain vastaavaa ratkaisua toiseen telineeseen, mutta en ymmärtänyt, miten saisin sen toimimaan tässä. Kiitos, että käytit aikaasi näin selittävään vastaukseen. Olen juuri saanut kaksoset, joten kestää hetken, ennen kuin se on pystyssä, mutta laitan
SågspånPappspikEternit: Rakennussäännöt eivät (onneksi) ole taannehtivia. Nykyään voimassa olevia sääntöjä ei voida käyttää vaatimaan muutoksia vanhoihin, olemassa oleviin taloihin.
praame: Täältä löysimme hyvän tuotteen, joka oli myös tilattavissa: https://www.sekelskifte.se/product/golvsockel-1920-tal-120-mm Kuitenkin rahti maksaa 900.-, joten jos jollain on muita vinkkejä, se olisi mahtavaa.
z_bumbi: Tilaaja muotoilee sopimuksen. Jos sopimusta ei täytetä, ei yritystä enää koskaan palkata uudelleen. Seuraava yritys on saattanut kuulla tästä etukäteen ja hoitaa tilanteen eri tavalla. Toimii parhaiten suurille yrityksille. Otantatutkimus ja hintavertailu rakennuskaupan tavallisiin hintoihin osoittavat melko pian, mitkä yritykset ovat a) huonoja neuvottelijoita b) piilottavat alennuksia.
alexander___: Kysymys: onko sinulla ollut vaunu siellä ympäri vuoden kaksi vuotta? Vai vain kesällä?
Thomas59: [citat] Blast from the past! Joku tykkäsi juuri yhdestä vanhasta viestistäni ketjussa (joka on ollut epäaktiivinen 11 vuotta), joten aloitin lukemaan nähdäkseni, mistä ketju käsitteli, ja näin kommenttisi. Olisin hyvin voinut ottaa tarjouksesi vastaan. En karta raskasta fyysistä työtä. Itse asiassa pidän siitä, joten kiitos kommentista. Teille muille, joille väittelin vastaan (tai
AnnaDianaK: Olette oikeassa. Päästän irti tästä asiasta, on paljon muutakin mihin keskittyä, kun koko kellari peruskorjataan. Kiitos paljon vastauksesta!
klaskarlsson: [citat] Totta, olin huolimaton - +700 pitäisikin olla päädyissä :)
Chippe: [citat] Minulla on pala 45x200 autotallissa ylimääräisenä ja se on suora mutta todella kuppimainen itse asiassa.