M
Max Sjölin: Hei kaikille. Olemme remontoimassa taloa, joka on rakennettu 1900-luvun alussa. Ajattelimme nyt eristää ulkoseinät ja myös sisäseinät. Ongelma on, tai ehkä olen vain liian suuri amatööri enkä tajua, mutta suunnittelija ei ole suunnitelmassaan ottanut huomioon mitään ilmarakoa? Ei sisä- eikä ulkopuolella. Puhuin urakoitsijani kanssa, joka sanoi, että he laittaisivat 20 mm ilmarakon
0 vastausta · 835 lukukertaa
·
D
.David.: Hei! For eksisterävää sisäseinää ilman ovea tai läpivientejä, joka on rakennettu 70 mm puukoolauksella, eristyksellä, osb:llä ja yksinkertaisella kipsilevyllä, ja joka on rakennettu jänneseinänä 14 mm parkettilattiaan betoni-perustalla -- kuinka paljon enemmän vaimentaa: 1) Toinen kerros kipsilevyä molemmille puolille seinää? 2) Erillinen seinä, jossa on 45 mm puukoolaus,
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
B
BäverBerra: [citat] Ei siitä ole haittaa, jos laitat vähän rakennusliimaa, tee niin kuin haluat.
7 vastausta · 2,3k lukukertaa
D
danpih: Planken on ilmeisesti 55mm.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
C
cpalm: [citat] Oi, olin täysin missannut sen. Toivottavasti he ovat järjestäneet sen niin, että on helpompaa löytää se, mitä etsii.
8 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
T
tergo: [citat] ev mieti suojaa hiirille alapintaan
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
prototypen
prototypen: Luulen, että taitos alkaa yläpuolelta, joten jos levyt ovat vain hieman eripaksuisia, yläpinta on sileä ja alapintaan tulee liitoskohdan ero, eikä se haittaa siellä. Protte
26 vastausta · 30,1k lukukertaa
·
B
b8q: Molempien pitäisi toimia, edellyttäen että kyseessä on syllpapp (tai kaistale kattopappia), eli asfaltti-pappi joka ei päästä vettä läpi.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
E
Engfield: [citat] Valitettavasti se häiritsee minua liikaa, joten minun täytyy varmaan tutkia, kuinka hankalaa se on korjata ☺️
12 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
Lulaua
Lulaua: Ei tarvitse liioitella, jos ts on huolissaan, on helppoa laskea ruuvien kantokyky, jos tietää tyypin ja mitat. Pilarit julkisivua vasten eivät ole hyvä ratkaisu, sillä näyttää siltä, että uusi laatta on tehty reunaelementillä olemassa olevaa taloa vasten, eli kaikki kuorma tulisi alas sokkelilevyn ja solumuovin päälle.
7 vastausta · 6,6k lukukertaa
·
K
kalle.mossberg: Hei! Olen juuri muuttamassa talon pohjapiirrosta, ajatuksena on avata suurempi osa kantavasta sisäseinästä. Olen yrittänyt laskea lujuutta eri laskentaohjelmien avulla, joita voi löydä internetistä, mutta yritän lähettää kysymyksen täällä ennen kuin otan yhteyttä oikeaan suunnittelijaan nähdäkseni missä olen. Ajatuksena on avata osuus, jonka olen merkinnyt piirustukseen
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
B
bossespecial: Siitä tulee mehevä palkki, poikkileikkaus esimerkiksi 140x495.
8 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
L
lantzen: [citat] Kiitos vinkistä. "Platalla" parvekkeen oven kohdalla ajattelen laittaa jonkinlaisen maton, mutta muuten suunnitelmana on, että askelmat ovat täysin puuta (mahdollisesti jonkin metallitangon kanssa liukastumisriskin vuoksi).
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
E
egge80: Onko siinä reikässä ruuvi niiden kahden välissä, joita olet kiinnittänyt tyhjään tilaan?
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
·
Karl-Bertil Jonsson
Karl-Bertil Jonsson: Suuret kiitokset. En usko, että talossa on eterniittiä, mutta olen varovainen.
8 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
H
Håkan035: Hei, olen parhaillani asentamassa kipsilevyjä entisen puretun kaislaseinän jälkeen, ja kuten kuvassa näkyy, ovat palkit alaosasta lahoja. Näkyy, että siellä on aiemmin ollut kosteutta, mutta nyt se on kuivaa. epäilen, täytyykö minun leikata tämä osa pois ja korvata se tuoreella puulla? Onko edes mahdollista saada siitä hyvä? vaihtoehtoisesti tukea/korottaa oven karmin kohdalla ja
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
T
Träkåk: Ongelmana ratkaistu, löysin läkt i format som antaa 120mm syvä kolo perfekt
7 vastausta · 2,3k lukukertaa
S
soerling: Hei, Istun ja pohdin, kuinka rakentaa parvekkeen sillan (kuisti) ylle parhaalla mahdollisella tavalla ja onko mitään ajatuksia siitä, miten kiinnittää kantava palkki seinään, kun siellä on pelti. Katso liitetty kuva Vain irrottaa osia julkisivusta ja ruuvata kiinni vai mitä luulette? Vaihtoehtoisesti voisi myös laittaa pienen välikappaleen kantavan palkin ja pellin väliin.
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
R
Rey Dyl: Hei, Suunnittelen remontoida huoneistoni Tukholman keskustassa siten, että makuuhuone sijoitetaan sisäpihalle kadun sijaan ja että avataan seinä olohuoneen ja uuden keittiön välistä. Seinä, jonka haluamme purkaa, ei ole kantava, mutta haluamme mielellämme selvittää, onko sillä silti kantavaa toimintoa, sillä talo on yli 130 vuotta vanha. Onko suositeltavissa joku taitava
0 vastausta · 957 lukukertaa
Viktor.J
Viktor.J: [citat] ei sillä ole väliä. Poikkileikkaus on poikkileikkaus riippumatta siitä, onko poikkileikkaus neliömäinen vai suorakaiteen muotoinen.
24 vastausta · 12,2k lukukertaa
·
N
Niq: Suosittelisin karkaistua laminoitua lasia parhaan turvallisuuden takaamiseksi. Se kestää paljon ja siihen ei putoa läpi kuten karkaistuun yksinkertaiseen lasiin. Lisäksi se aiheuttaa vähemmän viiltohaavoja, jos kaatuu sitä vasten, verrattuna karkaisemattomaan laminoituun lasiin. Karkaistu laminoitu vähintään 4+4 mm paksuudeltaan. Mutta se riippuu lasin koosta.
2 vastausta · 3,6k lukukertaa
Caroline543
Caroline543: Mitä kangasta käytit?
5 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
F
fribygg: [citat] Jos kyse on käyttöiästä ja kustannuksesta per vuosi, on parasta käyttää raakaponttia, aluskatehuopaa ja savitiiliä tai saumapeltikattoa.
8 vastausta · 3,0k lukukertaa
limstift
limstift: Jos joku miettii samanlaisia asioita, voin ilmoittaa, että fogskum rappauksella pinnalla on kestänyt kaksi vuotta ilman mitään ongelmia.
9 vastausta · 10,4k lukukertaa
·
KimLarsson
KimLarsson: [citat] Hyvä vinkki, menen tällä, niin vältyn murenevalta betonilta. Kiitos kaikille!
9 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: No ja, nautinnollinen ei ole mikään epiteetti, jonka Bauhaus voisi saada - olen samaa mieltä siitä.
9 vastausta · 2,9k lukukertaa
W
Anonymiserad 168520: [citat] Mahdollisesti eristys voi hidastaa lämmön pääsyä sisään, ja muut seinät voivat viilentää ruokakomeroa riittävästi, mutta se ei ole taattu ja voi olla paljon työtä ilman tulosta. Jos jääkaapin takana oleva lämpö ei pääse häviämään muualle, on vain ajan kysymys ennen kuin jääkaappi jatkaa ruokakomeron lämmittämistä.
18 vastausta · 2,9k lukukertaa
Fujim
Fujim: Spontaanisti tuntuu, että kahden senttimetrin ero ristimittauksessa ei ole good enough. Ei oikea kulma. Mutta eivätkö mitat ULKOreunassa ole mielenkiintoisempia?
15 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Mutta jos katsot mallia, niin tämä on katto, joka on tarkoitettu ripustettavaksi kahteen seinäkiinnikkeeseen. Jos haluaa pylväät, siitä tulee täysin erilainen rakenteeltaan ja malliltaan katto. Sitten tämä malli ei ehkä toimi tiiliseinämässä, sitä en tiedä. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että kunhan kiinnikkeillä on riittävä korkeus ja löytää rakenteenseinän takana ja
10 vastausta · 4,2k lukukertaa
TRJBerg
TRJBerg: [citat] On olemassa erityisiä "mattoja", jotka on tarkoitettu vaimentamaan juuri askelääniä. Nämä on tarkoitettu asennettaviksi lattian ja lattianparrun väliin ts. Sinun tapauksessasi sinun tulisi nostaa yläkerran lattiat (puulattia, muovimatto + lastulevy, betoni, parketti + lastulevy tai mikä lattia sinulla on) asettaa kyseinen matto alemman lattian päälle ja sitten asettaa takaisin
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.